۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۷
کد خبر: ۲۹۱۶۸۸
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس:

روحیه انقلابی تضعیف شود اصل نظام در معرض آسیب جدی خواهد بود

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که زمانی که روحیه انقلابی تضعیف شود، قدرت افراد در حفظ انقلاب نیز ضعیف خواهد شد، گفت: برخی به جای انقلاب اسلامی، انقلاب ۵۷ می گویند که با این اقدام به دنبال گرفتن روحیه انقلابی و اسلامی ملت هستند.
حجت الاسلام سالك

حجت الاسلام احمد سالک کاشانی، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که عوامل متعددی منجر به پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد، افزود: اولین عامل این پیروزی شکوهمند، فشار بی حد دولت پهلوی به جامعه ایرانی بود.

 

وی افزود: دولت پهلوی در برابر آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل تسلیم شده بود و بیداری ملت نیز توسط روحانیت و مبلغان اسلامی افزایش پیدا کرده بود که این روشنگری منجر به درگیری بین مردم و حکومت وقت می شد.

 

حجت الاسلام سالک، رشد روحیه انقلابی در بین مردم را عامل دیگر پیروزی انقلاب اسلامی ایران دانست و تأکید کرد: اگر روحیه انقلابی از دست برد، انقلاب از دست رفته است.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که روحیه انقلابی، حافظ و تضمین کننده تداوم انقلاب است، گفت: برخی اسلام رحمانی را عنوان می کنند که منشأ آن انحرافی و مارکسیستی است.

 

وی با اشاره به این که برخی به جای انقلاب اسلامی، انقلاب 57 می گویند، گفت: با این اقدام به دنبال گرفتن روحیه اسلامی و روحیه انقلابی گری ملت هستند.

 

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که دشمن به دنبال انفصال جوانان و مؤمنان از انقلاب از طریق رشد انحراف مسائل عقیدتی و ایجاد فساد است، گفت: زمانی که روحیه انقلابی تضعیف شود، قدرت افراد در حفظ انقلاب نیز ضعیف خواهد شد.

 

حجت الاسلام سالک حرکت دشمن در این زمینه را خطرناک دانست و گفت: باید در برابر هجمه دشمن ایستاد تا شاهد حذف شعارهای انقلاب نباشیم./1307/ت302/ج

ارسال نظرات