۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۲۹۱۷۸۷
معاون تبلیغ حوزه علمیه گرمسار:

مدارس بهترین مکان برای تبلیغ و اشاعه آموزه‌های دینی است

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ حوزه علمیه گرمسار گفت: مدارس مهم ترین مراکز رشد دینی و بهترین مکان برای تبلیغ آموزه‌های اسلامی است، زیرا شکل گیری اخلاقیات، معنویات و ذهنیت‌های مذهبی کودکان و نوجوانان در مدارس رخ می‌دهد.
معاون تبليغ حوزه علميه شهرستان گرمسار نشست ويژه مدارس امين گرمسار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرمسار، حجت الاسلام والمسلمین چوپانی معاون تبلیغ حوزه علمیه گرمسار در جلسه مبلغان مذهبی مدارس امین این شهرستان که با حضور رییس آموزش و پرورش گرمسار، ضمن تبریک ولادت باسعادت امام هادی(ع) و عید غدیر خم اظهار داشت: معلمان ایثار گران جامعه هستند؛ خوشبختانه در بسیاری از مدارس معلمان و دبیران علاوه بر رشد علمی دانش آموزان به تربیت دینی آنان نیز توجه می‌کنند.

 

استاد حوزه علمیه گرمسار با اشاره به فعالیت مطلوب روحانیان در شش مدرسه امین این شهرستان خاطر‌نشان کرد: معلمان الگوهای اخلاقی و اعتقادی دانش آموزان هستند، از این رو توجه آنان به مسائل معنوی و رعایت حجاب و عفاف می‌تواند تأثیرات مثبتی در پرورش شخصیت علم آموزان داشته باشد.

 

نبرد امروز جنگ فرهنگی است

محمد رضا قائمی، رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان گرمسار نیز در این جلسه گفت : دشمن پس از هشت سال جنگ با توپ و تانک، به‌واسطه شکستی که در برابر ایران اسلامی متحمل شد، تغییر رویه داد و جنگ را بر سر فرهنگ و افکار و اعتقادات مردم ما گسترش داد.

 

وی اظهار داشت :در هجوم فرهنگی و فکری که همان جنگ نرم است قشر دانش آموز بیشتر در محدوده خطر و آسیب پذیری است؛ زیرا دانش آموزان تأثیر بیشتری را به علت شرایط خاص سنی از ترفندهای شوم دشمنان پذیرا هستند.

 

دبیر شورای آموزش و پرورش گرمسار در ادامه تصریح کرد : با اجرای طرح مدارس امین و مستقر کردن طلاب و مبلغان دربعضی مدارس به عنوان مشاور مذهبی و همچنین برگزاری هر روزه نماز جماعت در مدارس بار سنگینی از دوش آموزش و پرورش برداشته شده است .

 

نماز جماعت اولویت امور پرورشی مدارس گرمسار است

قائمی با تأکید براینکه اجرای نماز جماعت در مدارس برای مدیران الزامی است افزود: اولویت آموزش و پرورش گرمسار در درس پرورشی اجرای نماز جماعت در اول وقت و جذب دانش آموزان به شرکت در این فریضه واجب الهی است .

 

رییس آموزش و پرورش گرمسار گفت: مدارسی که وضعیت مالی مناسبی دارند برای دانش آموزانی که به طور مداوم در نماز جماعت شرکت می‌کنند، جوایز نفیسی را هرساله در پایان سال تدارک می بینند.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه در دبیرستان های دخترانه بدحجابی به نسبت مشکلات دیگر رواج بیشتری دارد، خاطر نشان کرد: با هدف گسترش فرهنگ حجاب برتر به دانش آموزان دختری که در دبیرستان‌ها موفقیت هایی را کسب می‌کنند و بالاخص در کنکور موفق می‌شوند چادرهایی به رسم یادبود داده شده است .

 

دشمن از کوتاهی ما در امر پرورش آینده‌سازان استفاده می‌کند

قائمی با اشاره به اهمیت مدارس به‌عنوان جایگاه رشد علمی و شخصیتی آینده سازان کشور اظهار داشت : اگر ما دبیران و مسؤولان در این زمینه کوتاهی کنیم و دانش آموزان را به راه و مسیر درست راهنمایی نکنیم، دشمن آنان را به سمت مسیری که می‌خواهد می‌کشاند؛ ما باید خوب و آگاهانه کار کنیم تا از دانش آموزان سربازان امام زمان(عج) بسازیم .

 

دبیر شورای آموزش و پرورش شهرستان گرمسار افزود: فرزندان ما در دوران مدرسه راه خود را پیدا می‌کنند و در دانشگاه و ادامه زندگی در همان راه حرکت می‌کنند؛ تغییر مسیر در دوران مدرسه امکان پذیر است چه به جهت مثبت وچه منفی، آنها در این سن انعطاف پذیرند.

 

رییس آموزش و پرورش شهرستان گرمسار با تأکید بر اینکه دانش آموزان تنوع طلب هستند، خطاب به مبلغان فعال در مدارس گفت: دانش آموزان طالب یادگیری مسائل جدید و به روز هستند، بنابراین معلمان، مدیران، مشاوران و مبلغان باید اطلاعات خود را بروز‌رسانی کنیم./977/202/ب2

ارسال نظرات