۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۷
کد خبر: ۲۹۱۹۴۵
حجت‌الاسلام عالی:

مرجعیت تدریجی فضای مجازی خطرناک ترین تهدید است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام عالی گفت: فضای مجازی علاوه بر ایجاد فرصت ایجاد تهدید هم کرده است، مرجع شدن تدریجی آن در دین، فرهنگ و اخلاق خطرناک ترین تهدیدش است که موجب می شود نسل های جدید اخلاق و دین خود را از فضاهای مجازی بگیرند.
حجت الاسلام مسعود عالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مسعود عالی، استاد سطح عالی حوزه علمیه قم، شب گذشته در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) در رواق امام خمینی(ره) اظهار کرد: یکی از مهم ترین شئون امام در جامعه تشخیص مصلحت است؛ عقل به تنهایی قادر به تشخیص آن نیست چنانکه قرآن به تنهایی نمی تواند اختلافات حل کند، زیرا هر کس عقل خود را بهترین مرجع برای شناخت مصلت می داند و در اختلافات نیز هر گروه ممکن است با استناد به آیه ای بر حق بودن سخن خود صحه بگذارد اما امام کسی است که حرف آخر را میزند و اختلافات را بر می دارد.

 

فضای مجازی؛ فرصت و تهدید

 وی با بیان این که امام دارای سه ویژگی منحصر به فرد از جمله علم بدون خطا است، تصریح کرد: بشر با وجود پیشرفت های بسیار هنوز دچار خطا و اشتباه است، آمدن ماشین هر چند زندگی ها را آسان کرد اما نتوانست در زندگی آسایش و آرامش بیاورد.

 

حجت الاسلام عالی افزود: علم بشر ضمن داشتن فوایدی دارای ضرر و ضایعاتی است، علاوه بر ایجاد فرصت ایجاد تهدید هم کرده است از جمله تهدیدهای فضای مجازی که وفور شاهد آن هستیم اتلاف عمر، کاهش محبت، قطع رحم و رابطه، ایجاد محبت های کاذب است

 

کارشناس دینی رسانه ملی بیان کرد: از آن جا که مدیریت این فضا در دست ما نیست به تدریج فرهنگ و اخلاق جدید می آورد، تغییر اخلاق در مردم صورت می گیرد و با مرجعیت تدریجی سبب می شود که نسل های جدید اخلاق و دین خود را از آن ها بگیرند.

 

وی خاطرنشان کرد: از این رو رهبر معظم و فرزانه انقلاب این دیده بان بصیر دستور به ایجاد شورای عالی فضای مجازی متشکل از وزرا، رؤسای سه قوه مقننه، مجریه و قضاییه در جهت مدیریت آن ها دادند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم اظهار کرد: امام معصوم از هر گناهی و تمام صفحه زندگیش سفید است؛ ائمه اطهار(ع) چه به حکومت رسیدند و چه به شهادت رسیدند، در هر دو صورت بر دشمن پیروز بودند زیرا مقصود ائمه (ع) تسخیر آب و خاک نبود بلکه هدف آن ها تسخیر دل ها بود که در رسیدن به آن موفق شدند.

 

وی مهر و محبت سرشار نسبت به مردم را سومین ویژگی امام عنوان کرد و گفت: خداوند ولایت و سرپرستی مردم را وقتی به امام واگذار می کند آگاه است که او از این مقام سوء استفاده نمی کند.

 

محبت؛ اساس ولایت اهل بیت

حجت الاسلام عالی تصریح کرد: اساس ولایت اهل بیت محبتشان است چون محبت دارند خدا به آن ها ولایت و سرپرستی داده است، شفاعت اهل بیت نیز از محبت سرشار آن ها سرچشمه می گیرد.

 

کارشناس دینی رسانه ملی افزود: رابطه محبت آمیز با ایشان در دنیا نمودش در آخرت شفاعت است و کسی شک نکند که اگر در دنیا هر گونه رابطه محبت آمیزی با اهل بیت(ع) داشته باشد، این شفاعت شامل حالش می شود.

 

وی ادامه داد: مهر خداوند دارای صد جزء است که تنها یک جزء آن به این عالم رسیده که مشمول مهر زن و شوهر، مهر مادر و فرزند، مهر خواهر و برادر و سایر موارد می شود و  99 جزء دیگر به عالم پس از مرگ می رسد زیرا این دنیا ظرفیت و گنجایش آن را نداشت.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم بیان کرد: نبی مکرم اسلام(ص) و اهل بیت تمام این صد جزء محبت خداوند را دریافت کرده اند بنابراین محبت اهل بیت(ع) نسبت به شیعیان الهی است و قابل مقایسه با هیج محبتی حتی مهر والدین نسبت به فرزندانش نیست.

 

مدعیان حقوق بشر اولیای شیطانند

حجت الاسلام عالی خاطرنشان کرد: اهل بیت و خاندان عصمت و طهارت(ع) در عین این که نیازی به بندگان ندارند برای جذب و رستگاری آن ها تلاش می کنند، آن ها اگر لبخندی به انسان می زنند واقعی است برخلاف اولیای شیطان که به ظاهر لبخند می زنند اما از آن سو با مشت آهنین وارد می شوند و جوامع را زیرپاهایش له می کند.

 

وی تصریح کرد: همین کسانی که ادای دموکراسی، حقوق بشر و بشردوستی در می آورند وحشی ترین آدم ها روی زمین هستند؛ همین افرادی که به ظاهر شیک، کروات و ادکن زده می گردند مثل خود شیطان لبخندشان ظاهری است و رحم ندارند./1308/202/ب3

ارسال نظرات