۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۲۹۲۰۴۹
امام جمعه شهر شال قزوین:

عید غدیر تداوم خط رسالت، دین ناب و حکومت صالحان بر زمین است

خبرگزاری رسا ـ امام‌جمعه شهر شال در بیان جایگاه عید غدیر، گفت: عید غدیر تداوم خط رسالت و دین ناب و حکومت صالحان بر زمین است، به این معنا که اگر غدیر و ولایت نبود تمام زحمات انبیاء ناقص بود، همچنین در روز عید غدیر است که خداوند ولی خود را به مردم معرفی کرده است.
عيد غدير

حجت‌الاسلام شمس الدین موسوی شالی، امام جمعه شهر شال در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، در بیان جایگاه عید غدیر گفت: عید غدیر تداوم خط رسالت و دین ناب و حکومت صالحان بر زمین است، به این معنا که اگر غدیر و ولایت نبود تمام زحمات انبیاء ناقص بود، همچنین در روز عید غدیر است که خداوند ولی خود را به مردم معرفی کرده است.

 

امام جمعه شهر شال با اشاره به انحراف واقعه غدیر عنوان کرد: در این‌که مردم نسبت به واقعه غدیر و ولایت امیرمؤمنان(ع) آگاه بودند تردیدی نیست، زیرا در طی سه روز مردان و زنان بیعت کردند، اما تعداد زیادی از مردم در این امتحان ولایت شکست خوردند، با این حال ولایت باقی ماند و گسترش یافت و کافران از این‌که طمعی داشته باشند مأیوس شدند.

 

وی با بیان علت انحراف و شکست خوردن عده بسیاری در واقعه غدیر بیان کرد: مردم پیش از واقعه غدیر نیز ایمان قوی و عمیق به پیامبر اکرم(ص) نداشتند و در واقع مطابق آیات قرآن کریم اسلام آورده بودند، نه ایمان، علت دیگر نیز نیرنگی بود که مردم از جریان نفاق خوردند.

 

حجت‌الاسلام شالی با بیان این‌که عید غدیر نادیده گرفته شده اظهار داشت: عید غدیر هم از جهت ظاهری و برگزاری مراسم و جشن، هم  از جهت معرفتی نادیده گرفته شده، درصورتی که عیدی است که بزرگتر از آن وجود ندارد، البته در سال‌های پیش تلاش‌های خوبی برای گرامیداشت عید غدیر صورت گرفته، اما این تلاش‌ها بیشتر مردمی و با توجه به توانایی مردم محدود است ودستگاه‌های حکومتی کم‌تر وارد عمل شده‌اند.

 

این کارشناس دینی تا پیش از انقلاب حاکمان جور حکومت داشتند به همین علت نیز عید غدیر جایگاهی که باید داشته باشد را کسب نکرده است، در زمان حاضر هم برخی به غلط، تصور می‌کنند غدیر در تضاد با وحدت است، بنابراین نسبت به آن کم توجهی می‌کنند، این درحالی است که شخصیت امیر مؤمنین(ع) وحدت زا است؛ زیرا، هر چند که برخی ایشان را به عنوان خلیفه چهارم و برخی به عنوان امام نخست می‌پذیرند، اما تمام مسلمانان بر  اصل پذیرش آن اتفاق نظر دارند.

 

حجت‌الاسلام شالی در پایان با اشاره به نقش حوزه‌های علمیه در معرفی عید غدیر، گفت: حوزه‌های علمیه در بخش معرفتی و علمی نقش کلیدی دارد و با نوشتن کتاب‌هایی همچون «الغدیر» وظیفه خود را انجام داده‌اند، اما در زمینه تبلیغی لازم است اقدامات بیشتری صورت گیرد./955/302/ب2

ارسال نظرات