۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۲۹۲۰۷۷
آیت الله نمازی:

دوری و پرهیز از مال حرام نشانه تقوامداری/ در آخرت تنها اعمال انسان نجات دهنده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه درکاشان دوری و پرهیز از مال حرام را یکی از نشانه های تقوا دانست و گفت: از مال شبه ‌ناک پرهیز کنید، نه تنها مال حرام، بلکه حتی اگر در مالی هم شک کردید که حلال است یا حرام از آن پرهیز کنید.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه درکاشان ظهر امروز در جمع مردم کاشان با اشاره به اینکه مرحوم علامه بزرگوار مجلسی صاحب کتاب بحارالانوار روایتی نقل می‌کند از امام رضا(ع)، گفت: هنگامی که صحرای محشر و قیامت برپا می‌شود خداوند اعمال عده‌ای را در قیامت می‌گستراند، شبیه فرش کردن و نمازها و روزه هایی که گرفته است.

 

وی افزود: اگر عمره و مکه رفته باشد، همه را مجسم می‌کنند و یا به تعبیری فیلم آن را نشان می‌دهند و به آنها گفته می‌شود به سراغ اعمالتان بروید و آنها را دریافت کنید، زمانی که حرکت می‌کنند به سمت و سوی اعمال‌شان، در حالی به اعمال‌شان نزدیک می‌شوند که همه اعمال آنها پودر شده و به هوا می‌رود و هیچ کدام از اعمالی که در دنیا انجام داده‌اند به آنها نمی رسد.

 

آیت الله نمازی گفت: امام رضا(ع) می فرماید، این افراد در دنیا افراد بدی نبودند و بی‌دین و بی‌نماز هم نبودند و اهل نماز و روزه هم بودند اما بزرگ‌ترین ضعف آنها این بود تا به مال حرام می‌رسیدند، سست می‌شدند و احساس می‌کردند می‌توانند آن مال را از چنگ صاحبش بیرون بکشند و هیچ ابایی از مال حرام نداشتند و برای آنها مهم نبود، مال حرام است و یا حلال است.

 

وی افزود: آنچه را که در قرآن و روایات و در سیره و سلوک اهل بیت(ع) آمده است و آنچه را که علما برای ما در ارتباط با مال حرام بیان کرده اند، جدی بگیرید چرا که این مسائل شعار و تعارف نیست.

 

نماینده ولی‌فقیه در کاشان در ادامه با اشاره به ابنکه شب اول قبر و سؤال و پرسش نکیر و منکر خیلی سخت است، یادآور شد: آخرت مانند دنیا نیست که با یک تلفن واسطه داشته باشی، در آخرت کسی به فریاد کسی نمی رسد و تنها اعمال انسان است که نجات دهنده است./1307/202/ب2

ارسال نظرات