۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۶
کد خبر: ۲۹۲۱۵۵
مدیر بنیاد صیانت از خانوده دادگستری خراسان رضوی:

گفتمان تشیع گفتمانی در حال رشد و توسعه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر بنیاد صیانت از خانوده دادگستری خراسان رضوی با تأکید بر این که گفتمان تشیع یک گفتمان جهانی در حال رشد و توسعه است، گفت: امروز دنیای اسلام بیدار شده و سلامت و بداهت عقلی انسان ها را به سمت حقیقیت و واقعیت سوق می دهد.
غدير شناسي

حجت الاسلام عماد دخانی، مدیر بنیاد صیانت از خانوده دادگستری خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به این که پیامبر(ص)  58 مرتبه در خطبه غدیر از واژه «یامعشرالناس» استفاده کرده است، اظهار داشت: انتشار و تبیین مفهوم غدیر با توجه به متن و اصل خطبه غدیر به عنوان یکی از رسالت های نه فقط دنیای تشیع، بلکه نوع مردم دنیا و به صورت خاص، متوجه دنیای تشیع است که پیامبر(ص) این رسالت را در خطبه غدیر  تبیین می کنند.

 

وی علت همه این مسائل و مصائب دنیای تشیع را انحراف از مسأله ولایت دانست و خاطرنشان کرد: تبیین اتفاقات امروز در عرصه بین المللی و ایجاد محرومیت هایی که به صورت عام و کلی برای جهان تشیع ایجاد شده است، سبب گسترش بیداری اسلامی بیش از پیش می شود.

 

مدیر بنیاد صیانت از خانوده دادگستری خراسان رضوی با یادآور شدن این که گفتمان تشیع یک گفتمان جهانی در حال رشد و توسعه است، تصریح کرد: جریان تشیع در کشورهایی مثل کامرون و نیجریه که شاخ افریقا هستند به عنوان یک جریان فعال وجود دارد.

 

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: امروز دنیای اسلام بیدار شده است و سلامت و بداهت عقلی انسان ها را به سمت حقیقیت و واقعیت سوق می دهد همان طور که از قلب خیابان های آمریکا مثل منهتن و تا کشوری مثل نیجریه دسته عزاداری ایجاد می شود در حالی که «توحید ولایت و امامت» را به عنوان شعار تشیع اعلام می کنند.

 

حجت الاسلام دخانی با اشاره به بحث اسلام هراسی به عنوان یک مسأله جدّی در جهان، تصریح کرد: امروز بحث اسلام هراسی به عنوان یکی از اهداف استراتژیکی است که در نظام های بین المللی و به ویژه عرصه رسانه ها و رسانه های جمعی دنبال می شود.

 

وی با تأکید بر این که استفاده از ابزار رسانه برای تبیین اسلام ناب باید بیش از پیش گسترش و توسعه یابد، اظهار کرد: امروز، تبیین اسلام ناب و شاخصه های اسلامی که متأثر از فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) است به عنوان بهترین راه مبارزه برای تبیین و تشریح جریان تشیع محسوب می شود اگرچه در مقابل، دشمنان اسلام با ایجاد جریان های تکفیری مثل داعش تلاش می کنند که چهره اسلام را تخریب و منفور نشان دهند.

 

جریان شیعه انگلیسی در خدمت اهداف استکبار است

مدیر بنیاد صیانت از خانوده دادگستری خراسان رضوی با اشاره به نام گذاری رهبری در خصوص شیعه افراطی به عنوان شیعه انگلیسی، تصریح کرد: مرجعیتی که مرکز و کانون آن در لندن قرار دارد و این به طور کامل واضح است که امروز سرویس های امنیتی و جاسوسی مثل موساد در جهت ترویج تفکرات تشیع افراطی و انحرافی فعالیت جدی دارد.

 

استاد حوزه علمیه با بیان این که جریان شیعه انگلیسی، خواسته یا ناخواسته در خدمت اهداف استکبار است، افزود: این جریان افراطی و انحرافی تشیع در عرصه شبکه های ماهواره ای 14 شبکه را به خود اختصاص داده اند و داشتن حوزه علمیه، مسجد و حسینیه در لندن خود یک دلیل روشنی است بر این که این ها مورد حمایت استکبار جهانی به عنوان دشمنان اصلی دین اسلام هستند.

 

حجت الاسلام دخانی تبری و اعلام برائت را از شاخصه های تشیع معرفی و اظهار کرد: جریان شیعه افراطی برائت را با فحاشی، اهانت و جسارت کردن نشان می دهند در حالی که مدعی اند آن ها در مسأله برائت گوی سبقت را از مسلمانان ربوده اند.

 

وی افزود: مجموعه ای که با نام اسلام در حال فعالیت اند تاکنون کدام بیانیه را علیه جریان داعش و تکفیری فعال در عراق صادر کردند به جز یک بیانیه که مردم عراق را دعوت به صبر می کنند نه مقابله، در حقیقت این مسأله گویای این نکته است که جریان شیعه انگلیسی  از برائت در جهت پازل اهداف خودشان که ایجاد تفرقه و ایجاد اختلاف در دنیای اسلام است، استفاده می کنند./844/302/ب1

ارسال نظرات