۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۲
کد خبر: ۲۹۲۱۶۶
استاد دانشگاه:

اکمال دین، اتمام نعمت و یأس کفار از مهم‌ترین دستاوردهای غدیر است

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه گفت: اکمال دین، اتمام نعمت، رضایت حق از آیین اسلام به عنوان داروی شفابخش عالم بشریت تا قیامت و یأس کفار از مردم برای دعوت به کفر، شرک و بت پرستی از جمله دستاوردهای غدیر است.
نيکنام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد نیکنام استاد دانشگاه عصر امروز در جلسه سخنرانی اخلاقی که در حسینیه اثنی عشری شهرری برگزار شد، ضمن عرض تبریک عید سعید غدیر، گفت: روز بعثت بزرگ ترین روز عالم است زیرا پیامبر(ص) تکمیل‌کننده تمام ادیان الهی است.

 

وی افزود: بعد از عید مبعث عید سعید غدیر بزرگ ترین روز برای مسلمانان و مومنان واقعی است زیرا حضرت امیرمومنان علی(ع) سبب تکمیل شدن آیین مقدس اسلام شده است.

 

استاد دانشگاه با اشاره به دستاورهای غدیر عنوان کرد: اکمال دین، اتمام نعمت، رضایت حق از آیین اسلام به عنوان داروی شفابخش عالم بشریت تا قیامت و یأس کفار از مردم برای دعوت به کفر، شرک و بت پرستی از جمله دستاوردهای غدیر است.

 

نیکنام اظهار داشت: اطلاعات ما به عنوان شیعه حضرت امیرمومنان علی(ع) از غدیر نسبت به آنچه وجود دارد بسیار کم است شاید بیشتر ما به اندازه دو یا سه فراز از غدیر را بدانیم در حالیکه خطبه غدیر 110 فراز است.

 

وی افزود: در واقعه غدیر 90 الی 130 هزار مسلمان حضور داشتند که همه آنها با حضرت امیرمومنان علی(ع) بیعت کردند حتی برای زنان نیز تشت آبی گذاشته و وسط آن را پرده کشیدند تا بتوانند بیعت کنند.

 

استاد دانشگاه بیان داشت: واقعه غدیر آنقدر پراهمیت بود که خداوند به پیامبر خود(ص) فرمود اگر تو آنچه را که ابلاغ می‌کنیم به مردم نرسانی رسالت خود را انجام ندادهای.

 

نیکنام ابراز کرد: از اطرافیان پیامبر(ص) کسانی که منافق بودند از همان روز غدیر می‌خواستند حقیقت غدیر را به انحراف بکشانند بنابراین می‌گفتند که پیامبر این واقعه غدیر را از نزد خود گفته است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) در پاسخ به منافقانی که واقعه غدیر را نمی‌پذیرفتند فرمودند: من هر آنچه را گفتم بر اساس دستور الهی بوده است آیا شما در قرآن نخواندید که خداوند فرموده است پیامبر من بدون اذن من نفس نمی‌کشد یعنی من بدون اذن الهی هیچ کاری را انجام نداده‌ام./807/202/ب1

ارسال نظرات