۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱
کد خبر: ۲۹۲۲۱۴
استاد حوزه و دانشگاه مطرح کرد؛

حوادث اخیر مکه نشانه بی کفایتی آل سعود/ غدیر نماد وحدت و ولایتمداری شیعیان است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه وقوع حوادث اخیر در مکه و منا را نشانه بی کفایتی آل سعود در مدیریت مناسک حج دانست و گفت: وقتی که اتحاد و همدلی مسلمانان به تفرقه و چند دستگی بدل شد، فرد و یا افرادی از این موقعیت سوء استفاده کرده و جان و مال آن ها را مورد تاخت و تاز قرار می دهند.
عدير غدير، جشن عيد غدير جان باختگان حادثه منا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام ولی الله صادقی، استاد حوزه و دانشگاه، صبح امروز در مراسم دعای ندبه که در مسجد امام حسین(ع) شهر منظریه شهرضا برگزار شد، دانشگاه ها و حوزه های علمیه را مراکز مهم علمی و فرهنگی جامعه برشمرد و اظهار کرد: دانشجویان و طلاب می توانند با تعهد به دین و مبانی انقلابی، جایگاه این دو نهاد علمی را در جامعه ارتقاء ببخشند.

 

وی در ادامه حضور گسترده طلاب و روحانیون به همراه دانشجویان در مبارزات دوران قبل از انقلاب را عامل مؤثری در پیروزی نهضت اسلامی برشمرد و تصریح کرد: اقتدار و استحکام هر جامعه ای در گرو عوامل مختلفی است که قدرت یا ضعف آن ها تأثیر به سزایی در موقعیت آن جامعه در جامعه جهانی دارد؛ و در جامعه ایرانی حوزه های علمیه و مراکز علمی از جمله این عوامل هستند.

 

استاد حوزه و دانشگاه یکی از مهم ترین استراتژی های فرهنگی انقلاب اسلامی را پیوند حوزه و دانشگاه برشمرد و گفت: در هر منطقه ای طلاب و دانشجویان بسیاری حضور دارند که اتحاد و همفکری آن ها می تواند تأثیر به سزایی در حل مشکلات مردم داشته باشد.

 

حجت الاسلام صادقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن عید غدیر، این روز را نماد وحدت و ولایتمداری شیعیان جهان دانست و اظهار کرد: کسب بصیرت دینی، لازمه غدیر شناسی است و این امر زمانی محقق می شود که افراد، ابعاد و زوایای مختلف غدیر را شناخته و معرفت خود را نسبت به آن ها افزایش دهند.

 

وی شخصیت شناسی را یکی از ابعاد مهم بررسی واقعه غدیر دانست و تأکید کرد: بررسی صحیح و منطقی اینکه چه افرادی در واقعه غدیر حضور داشتند، چه گفتند، چه تعهداتی کردند و سرانجام آن ها چه شد، علت بسیاری از مسائل از جمله واقعه عاشورا و کشتار خاندان اهل بیت، شهادت امامان معصوم(ع) و حتی کشتار مسلمانان در مناطق مختلف جهان در زمان حاضر را مشخص می کند.

 

استاد حوزه و دانشگاه استمرار ولایت پیامبر اکرم(ص) از سوی حضرت علی(ع) را ضامن حفظ تمامی منویات آن حضرت در جامعه اسلامی دانست و عنوان کرد: حضرت علی(ع) به اقرار تمامی مسلمانان و حتی همه افرادی که آن حضرت را می شناختند، بهترین و قابل اعتماد ترین یاد پیامبر(ص) بود که بیشترین خدمات را به اسلام انجام داد.

 

حجت الاسلام صادقی حضرت علی(ع) را رکن اصلی پیروزی اسلام در جنگ های دوران صدر اسلام دانست و افزود: رشادت و دلاوری آن حضرت در حالی بود که ایشان، نمونه کامل اطاعت از پیامر(ص) و الگوی ولایتمداری در زمان خود بود.

 

وی نمادگرایی را یکی از بارزترین ویژگی های دین اسلام برشمرد و تصریح کرد: زمانی که در فرهنگ اسلامی سخن از پنج تن آل قبا به میان می آید، در کنار تمام حرمت و قداست آن بزرگان، باید دقت کنیم هر یک از آن ها الگویی برای یک قشر و حتی یک طبقه اجتماعی هستند که در هر زمان و موقعیتی بهترین نمونه هستند.

 

استاد حوزه و دانشگاه در پایان وقوع حوادث اخیر در مکه و منا را نشانه بی کفایتی آل سعود در مدیریت مناسک حج دانست و گفت: وقتی که اتحاد و همدلی مسلمانان به تفرقه و چند دستگی بدل شد، فرد و یا افرادی از این موقعیت سوء استفاده کرده و جان و مال آن ها را مورد تاخت و تاز قرار می دهند. /868/202/ب2

ارسال نظرات