۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۲۹۲۲۶۰
نماینده ولی فقیه در لرستان مطرح کرد؛

تبیین فلسفه غدیر مهم‌ترین رسالت روحانیان/ پیام غدیر وحدت و همدلی امت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به این‌که تبیین فلسفه غدیر مهم‌ترین وظیفه و رسالت روحانیت برای نسل جوان جامعه است، گفت: فلسفه و پیام غدیر وحدت و همدلی امت اسلامی است.
حجت الاسلام و المسلمين ميرعمادي ، نماينده ولي فقيه در لرستان و امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، در خطبه های نماز جمعه این هفته با تبریک عید سعید غدیر خم گفت: عید غدیر بزرگ ترین عید اسلامی است.


وی با بیان این که غدیر افضل اعیاد است، افزود: در این روز بزرگ سرنوشت اسلام تعیین شده است.


غدیر روز عبادت و بندگی است
حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی غدیر را روز عبادت و بندگی بیان کرد و عنوان داشت: غدیر؛ یادآور عدالت و تقوا، عبادت، بندگی و آزادگی است.


وی با بیان این که غدیر روز امیرالمؤمنین است، ادامه داد: علی(ع) مظهر همه کمالات است و این روز بزرگ روز خلافت الهی، کرامت انسانی است.


امام جمعه خرم آباد با اشاره به این که از عید قربان تا غدیر دهه امامت و ولایت نام گذاری شده است، خاطرنشان کرد: شعار امسال این دهه «امیرالمؤمنین(ع) معیار زندگی و معیار وحدت است».


علی معیار سبک زندگی و محور وحدت است
حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی امیرالمؤمنین(ع) را معیار زندگی و محور وحدت دانست و ادامه داد: اگر بخواهیم سبک زندگی درستی داشته باشیم باید از علی(ع) الگو بگیریم.


وی تبیین فلسفه غدیر را مهم ترین وظیفه ما برای نسل جوان مطرح کرد و گفت: فلسفه غدیر وحدت و همدلی است.


نماینده ولی فقیه در لرستان زندگی اسلامی داشتن و امت اسلامی داشتن را از دیگر فلسفه های غدیر بیان کرد و افزود: پدران وظیفه دارند پیام غدیر را به فرزندان خویش انتقال دهند.


وی در ادامه با ابراز تأسف از جان باختن تعداد زیادی از حجاج بیت الله الحرام بیان داشت: آل سعود بزرگ ترین جنایت تاریخ را انجام داد و عید ما را به عزا تبدیل کرد.


حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی افزود: فاجعه منا به قدری دردناک بیان کرد که انسان لحظه ای نمی تواند غم این فاجعه بزرگ که بر اثر سهل انگاری دولت آل سعود رخ داد، غافل شود.


وی با بیان این که جنایت دردناک آل سعود غیر قابل جبران است، عنوان کرد: آل سعود تمام توان خود را برای حمایت از داعش گذاشت ولی برای آسایش حجاج قدمی برنداشت و موانع آسایش آنان را نیز فراهم کرد.


سکوت جوامع بین الملل در رابطه با فاجعه منا تأسف بار است
نماینده ولی فقیه در لرستان سکوت جوامع بین الملل و اسلامی را در این زمینه تأسف بار بیان کرد و گفت: عربستان باید مسؤولیت این فاجعه را بپذیرد.


وی با اشاره به این که سخنان رهبر معظم انقلاب موجب عقب نشینی آل سعود شد، افزود: بزرگ ترین درسی که از امام راحل و رهبر معظم انقلاب می توان گرفت این است که در مقابل دشمنان با قاطعیت برخورد کنیم.


استکبار جهانی دشمن ملت ایران است
حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی استکبار جهانی و آمریکا را دشمن همیشگی ملت ایران بیان کرد و یادآور شد: آمریکا هرگز دست از دشمنی برنمی دارد و به دنبال نفوذ است.


وی در ادامه دست دادن دکتر ظریف به اوباما را کاری اشتباه بیان کرد و عنوان داشت: با وجود اعتماد مردم به ظریف، انتظار ملت ایران از ایشان این عمل نبود.


امام جمعه خرم آباد حوزه دیپلماسی ما را عزت و اقتدار بیان کرد و خاطرنشان کرد: امید است با تدبیر این اشتباه جبران شود.


وی با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی از زحمات نیروی انتظامی تقدیر کرد و اظهار داشت: مردم ما قدردان زحمات این قشر هستند.


نیروی انتظامی حافظ امنیت و نظم جامعه است
نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان این که نیروی انتظامی حافظ امنیت و نظم جامعه است، افزود: مردم کوچکترین نا امنی را که متوجه می شوند از نیروی انتظامی کمک می خواهند چرا که نیروی انتظامی پشتیبان مردم است.


وی با اشاره به انتظار رهبر معظم انقلاب از نیروی انتظامی گفت: مردم می خواهند نیروی انتظامی قوی، هوشمند و مقتدر باشد./9451/201/ب2

ارسال نظرات