۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۲۹۲۴۱۶
همزمان با نمایشگاه‌ بین‌المللی کتاب تبریز صورت گرفت؛

استقبال مردم آذربایجان‌شرقی از ناشران حوزوی و دینی

خبرگزاری رسا ـ مدیر اجرایی سیزدهمین نمایشگاه‌ بین‌المللی کتاب تبریز از استقبال مردم آذربایجان‌شرقی از ناشران حوزوی و دینی در این نمایشگاه خبر داد و گفت: این امر رضایت غرفه‌داران را به همراه داشته است.
نمايشگاه کتاب تبريز

محمدحسن چمیده‌فر، مدیر اجرایی سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: استقبال در روزهای آغازین نمایشگاه کتاب تبریز بسیار مطلوب بوده که این امر رضایت خاطر غرفه‌داران را به همراه داشته است.


وی با بیان این‌که نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز به عنوان دومین نمایشگاه بزرگ کتاب در کشور توانسته جایگاه فرهنگی خود در منطقه شمال‌غرب را پیدا کند، خاطرنشان کرد: این رویداد مهم فرهنگی فرصتی برای ارایه تازه‌های نشر و زمینه دسترسی به ناشران برتر کشوری و بین‌المللی است.


چمیده‌فر با تشریح ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد نمایشگاه کتاب تبریز ادامه داد: نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز با توجه به ویژگی هایی که دارد، نه تنها برای مردم استان بلکه برای عموم علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی در منطقه شمال‌غرب جایگاه خاصی دارد.


معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی کتاب را دربردارنده اندیشه‌ها و تفکرات نخبگان و مطالعه را مهم‌ترین عامل برای تعالی اندیشه و بلوغ فکری و فرهنگی در جامعه دانست و گفت: نمایشگاه‌های کتاب عامل مهمی در ارتقای شاخص‌های فرهنگی دارد.


مدیر اجرایی سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز افزود: با توجه به شروع فصل تحصیل طلاب، دانشجویان و دانش‌آموزان و به تناسب نیازهای ایجاد شده در آغاز ماه مهر، این نمایشگاه بستر مناسبی برای پاسخگویی به نیازهای قشر تحصیل‌کرده جامعه محسوب می شود.


وی حضور جدی ناشران، تخفیف‌های نمایشگاهی، فضای گسترده، ارایه تازه‌های نشر و برنامه های جنبی مختلف را از جمله عوامل استقبال گسترده مردم شمال‌غرب از نمایشگاه کتاب تبریز عنوان کرد و گفت: تداوم این روند موجب تأثیرگذاری بیش از پیش این نمایشگاه بزرگ خواهد بود.


چمیده‌فر با تشریح ویژگی‌های سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز اظهار داشت: نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال، نمایشگاه قرآن و عترت و همچنین ششمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در کنار برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز بر رونق این رویداد مهم فرهنگی افزوده است.


وی برگزاری همزمان این نمایشگاه‌ها را حرکتی مطلوب برای بهره‌مندی علاقه‌مندان از تازه‌های نشر دیجیتال، قرآن و دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: استقبال مردم از این نمایشگاه‌ها نشان داده که مردم مشتاق حضور ناشران برجسته، برتر و کشوری در استان هستند./935/302/ب2

ارسال نظرات