۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۹
کد خبر: ۲۹۲۶۰۲
آیت الله مظاهری:

ظلم به افراد راه صعود انسان ها را مسدود می کند

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه علمیه اصفهان با بیان این که در شرایط حاضر بهشتی شدن آسان تر از جهنمی شدن است، گفت: ظلم به افراد راه صعود انسان ها را مسدود می کند.
حضرت آيت الله حسين مظاهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری رییس حوزه علمیه اصفهان صبح امروز در مسجد امیرالمؤمنین خیابان جی در ادامه تفسیر سوره تکویر، گفت: گناهکاران از احوال روز قیامت بی خبرند.

 

وی با اشاره به آیه «علمت نفس ما احضرت»، افزود: این آیه در قرآن به شکل های مختلفی آمده است و بیان می دارد، هر عملی که در دنیا انجام شده باشد، یک تجسمی دارد که در روز قیامت هویدا می شود.

 

حضرت آیت الله مظاهری بیان داشت: یکی از نشانه های شروع قیامت، زلزله مهیبی است که همه جای زمین را فرا می گیرد، که دلیل آن، از بین رفتن قوه جاذبه و دافعه در عالم است.

 

رییس حوزه علمیه اصفهان ابراز داشت: با مشخص شدن وضعیت افراد در روز قیامت، سر تا پای کافران را عرق شرم فرا می گیرد و می گویند، ای کاش بین ما و اعمالمان فاصله ای به اندازه مغرب تا مشرق بود.

 

وی در ادامه با اشاره به اثبات معاد در قرآن، افزود: معاد یکی از مسائل کاملاً عقلی است، بنابراین قرآن خیلی کم در صدد اثبات عقلی معاد بر آمده است و بیشتر به توصیفات روز قیامت پرداخته است.

 

حضرت آیت الله مظاهری به آیه «یومئذ شأن یغنیه» اشاره کرد و گفت: سرافکندگی کافران و سربلندی مؤمنان در روز قیامت به خاطر اعمال خودشان است و اعمال هیچ کس برای دیگری محاسبه نمی شود.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان بیان داشت: متأسفانه امروزه برخی از افراد برای به دست آوردن جهنم تلاش زیادی می کنند، که این مسأله به خاطر بی خبری آن ها نسبت به احوال روز قیامت است. 

 

وی در پایان ابراز داشت: بهشتی شدن بسیار آسان تر از جهنمی شدن است و راه به دست آوردن بهشت انجام واجبات و ترک محرمات است، فقط باید مواظب باشیم در دنیا به کسی ظلم نکنیم./867/202/ب1

ارسال نظرات