۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۲۹۴۴۲۹
آیت الله نوری همدانی در دیدار وزیر بهداشت:

دشمنان آرزوی خاموش شدن چراغ پر فروغ انقلاب را به گور خواهند برد/ مسلمانان برای اداره حرمین شریفین فکری کنند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که هرگز روزی نمی آید که استکبار با انقلاب اسلامی ایران خوب شود، گفت: دشمنان و مستکبران آرزوی خاموش شدن چراغ پر فروغ انقلاب را به گور خواهند برد البته به شرطی که فکر و فرهنگ انقلابی که پایه گذار آن اسلام و حضرت امام(ره) حفظ شود.
ديدار وزير بهداشت با مراجع و علماي قم ديدار وزير بهداشت با مراجع و علماي قم ديدار وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مراجع و علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید پیش از ظهر امروز در دیدار وزیر بهداشت با تقدیر از فعالیت های وزیر بهداشت گفت: یکی از توفیقات انسان این است که توفیق خدمتگزاری به مردم را داشته باشد.


وی افزود: در اسلام هیچ خدمت و خیری بالاتر از خدمت به اجتماع نیست، هر اندازه انسان خدمت بیشتری انجام دهد میزان تقرب او به خداوند متعال افزایش پیدا می کند، خوشبختانه وزیر بهداشت در حوزه خدمت رسانی فردی نمونه است.


استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که اجرایی کردن طرح بیمه سلامت بسیار مهم بود، اظهار داشت: اجرا کردن این برنامه سبب شد تا مردم از جهت درمانی کمتر دغدغه داشته باشند، توجه به اقشار کم درآمد نیز از اهمیت ویژه برخوردار است چون همین افراد هستند که در دوران مهم مسیر انقلاب از جمله جنک تحمیلی صحنه را رها نکردند؛ هیچ فردی از افراد ایرانی نباید دغدغه مسائل درمانی را داشته باشد.


وی با اشاره به دشمنی های استکبار با انقلاب اسلامی ادامه داد: باید بدانیم تا زمانی که پرچم انقلاب اسلامی ایران برافراشته و تا زمانی که چراغ انقلاب روشن است، استکبار و ایادی آن ها همانند آل سعود با ایران مخالف خواهند بود.


این مرجع تقلید با بیان این که هرگز روزی نمی آید که استکبار با انقلاب اسلامی ایران خوب شود، ابراز داشت: دشمنان و مستکبران آرزوی خاموش شدن چراغ پر فروغ انقلاب را به گور خواهند برد البته به شرطی که فکر و فرهنگ انقلابی که پایه گذار آن اسلام و حضرت امام(ره) حفظ شود.


وی عنوان کرد: تا زمانی که چراغ انقلاب روشن است دشمنی ها نیز برقرار خواهد بود، قدرت مردم در سایه رهبری دشمنان را به وحشت انداخته است؛ یک نهیب رهبر معظم انقلاب سبب شد که دولت سعودی از مواضع خود عقب نشینی کند.


حضرت آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: این عقب نشینی در حالی است که پیش از هشدار رهبری عربستان مدعی بود که مسائل حج ربطی به ایران ندارد اما یک نهیب رهبر معظم انقلاب اوضاع را تغییر داد که نشان دهنده عظمت انقلاب است.


وی با تاکید بر بی کفایتی آل سعود در مدیریت حرمین شریفین و اداره حج اضافه کرد: در موسم اربعین 20 میلیون زائر عازم کربلای حسینی می شوند و اتفاق چندانی نمی افتد اما عربستان با وجود تمام ادعاها نمی تواند 2 میلیون نفر را اداره کند که نشان دهنده ضعف آنان است.


استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که همه مسلمانان باید برای اداره و مدیریت حرمین شریفین فکری بکنند، گفت: باید تدابیری اندیشیده شود که مسائلی همانند فاجعه منا پدید نیاید؛ در اسلام کسانی که مستطیع هستند اما قدرت رفتن ندارند می توانند نائب بگیرند.


وی افزود: مکان هایی همانند حرمین شریفین و مسجد الاقصی برای همه مسلمانان است از این رو همه امت اسلام باید متحد باشند و اداره آن ها را در اختیار بگیرند، پرونده آل سعود بسیار سنگین و سیاه است هیچ فرهنگ و عقلی حمله به یک کشور را قبول نمی کند.

 

این مرجع تقلید اظهار داشت: آل سعود به دلیل نوکری استکبار، حکومت قبیله ای و مذهب نادرست وهابیت دست به جنایت های بسیار می زنند، طبق فتوای وهابیت خون، مال و آبروی شیعیان برای آن ها حلال است؛ چنین مذهبی است که گروه های تکفیری را تشکیل داده است.


وی ادامه داد: باید هوشیار و بیدار بود، دشمن را شناخت و در راه انقلاب قدم برداشت، وظیفه این است که نقشه های دشمن را شناخته باآن مقابله کرده و وحدت و انسجام خود را حفظ کنیم؛ حضور وزیر بهداشت برای پیگیری اوضاع آسیب دیدگان منا نیز مؤثر بوده است./1323/پ202/ج

ارسال نظرات