۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۲۹۴۴۳۲
آیت الله نعیم آبادی مطرح کرد؛

فاصله گرفتن از قرآن دلیل تسلط فرهنگ بیگانه بر خانواده‌ها

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با هشدار نسبت به شیوع ضد ارزش‌ها در جامعه و کم‌توجهی به آموزه‌های انسان ساز کلام وحی، گفت: فرهنگ بیگانه رفته رفته بر خانواده‌های ما مسلط می‌شود زیرا ما از قرآن فاصله گرفته‌ایم.
آيت الله نعيم آبادي-مراسم دانشکده علوم قرآني دامغان آيت الله نعيم آبادي-مراسم دانشکده علوم قرآني دامغان مراسم دانشکده علوم قرآني دامغان رييس دانشکده علوم قرآني دامغان مراسم دانشکده علوم قرآني دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی، عضو مجلس خبرگان رهبری در آیین ویژه آغاز سال تحصیلی دانشکده علوم قرآنی شهرستان دامغان که با حضور معاون فرماندار، اعضای شورای اسلامی، رؤسای برخی دستگاه‌های اجرایی، مسؤولان و دانشجویان این مرکز آموزش عالی در محل سالن همایش‌های اداره بهزیستی دامغان برگزار شد، اظهار داشت: از دلایل اصلی مشکلات جامعه اسلامی ما عدم شناخت درست قرآن کریم است.

 

امام جمعه بندر‌عباس با بیان اینکه نوع برداشت‌های اشتباه از آموزه‌های قرآن کریم و مسلمانی در سه دسته قابل تقسیم بندی است، افزود: نخست آنان‌که در حقیقت از دین خارج شده‌اند، شیطان را موحد می‌دانند و می‌گویند ابلیس به‌جز خدا به موجودی سجده نکرد پس او مسلم حقیقی است، دسته دوم کسانی هستند که خود را اهل قرآن می‌دانند اما کلام وحی را مهجور قرار داده‌اند.

 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گروه سوم را کسانی عنوان کرد که قرآن را در طاقچه‌ها و کتابخانه‌هایشان گذارده‌اند و بدان عمل نمی‌کنند که پیامبر از این دو دسته از مسلمانان در روز قیامت گله می‌کند و اضافه کرد: متأسفانه اغلب ما موتور زندگی‌مان سنت‌های دوست‌داشتنی خودمان شده نه سنت‌های الهی، عزا و عروسی‌ها و غم و شادی‌هایمان هیچ مناسبتی با تعالیم قرآنی ندارد.

 

وی اعتلای جایگاه قرآن و رشد فعالیت‌های قرآنی در کشور به واسطه انقلاب اسلامی را چشمگیر خواند و گفت: قرآن در همه شئون عالی‌ترین راه را پیش روی انسان‌ها قرار می‌دهد، اما به دلیل شناخت ناکافی و کم توجهی جامعه نسبت به تعالیم و آموزه‌های کلام وحی امروز در اقتصاد، اخلاق، روابط اجتماعی، نظام فکری و بسیاری عرصه‌های دیگر دچار مشکل هستیم.

 

آیت الله نعیم آبادی شیوع ضد ارزش‌ها در جامعه، باب شدن زشتی‌هایی همچون جشن طلاق، پوشش‌های شرم آور، ترس از ازدواج و فرزند آوری در جوانان، تجمل گرایی و مد محوری، کم‌کاری و تفرقه افکنی و خصایصی نظیر آنها را ناشی از ضعف دینی و اعتقادی دانست و افزود: فرهنگ بیگانه رفته رفته بر خانواده‌های ما مسلط می‌شود زیرا ما از قرآن فاصله گرفته‌ایم.

 

ساخت دانشکده علوم قرآنی دامغان نیازمند اعتبارات دولتی و مشارکت خیران

حجت الاسلام دکتر لطف الله خراسانی رییس دانشکده علوم قرآنی شهرستان دامغان نیز در این مراسم با تأکید بر ضرورت اشاعه آموزش‌ها و فعالیت‌های قرآنی در جامعه به تشریح این مرکز آموزش عالی پرداخت و گفت: دانشکده علوم قرآنی شهرستان دامغان در سال 1389 با اخذ مجوز از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دو رشته تفسیر و علوم قرآنی راه اندازی شد و در سال 1390 با پذیرش 50 دانشجو از سوی سازمان سنجش کشور فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد.

 

وی  با بیان اینکه دانشکده علوم قرآنی شهرستان دامغان در حال حاضر 100 دانشجو دارد که در دو رشته تفسیر قرآن و علوم قرآنی تحصیل می‌کنند، افزود: در سال تحصیلی جدید 60 دانشجو پذیرش شدند که از این تعداد 48 دانشجو را دختر و 12 دانشجوی دیگر را پسر تشکیل می‌دهند.

 

رییس دانشکده علوم قرآنی شهرستان دامغان با اشاره به فعالیت 25 استاد در این مرکز آموزش عالی و فارغ التحصیل شدن بیست دانشجوی دختر این دانشکده در سال گذشته تحصیلی، نداشتن ساختمان مستقل و فعالیت این دانشکده قرآنی در فضای استیجاری را از مشکلات عمده این مرکز برشمرد و تصریح کرد: اختصاص اعتبارات دولتی و مشارکت خیران جهت ساخت ساختمان این دانشکده در زمین اختصاص یافته از پنج سال کذشته می‌تواند پیشرفت شایانی را در فعالیت این مرکز قرآنی ایجاد کند.

 

گفتنی است، در این مراسم به پنج نفر از دانشجویان دختر دانشکده علوم قرآنی شهرستان دامغان که موفق به حفظ کل، ده و پنج جزء قرآن شده بودند لوح تقدیر و هدایای نقدی به همت شهردار دامغان اهدا شد./977/201/ب1

ارسال نظرات