۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳
کد خبر: ۲۹۴۸۷۵
امام جمعه ارومیه در دیدار سردار اشتری مطرح کرد؛

ضرورت سرمایه گذاری برای تربیت دینی و معنوی نیروهای انتظامی

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: در مجموعه عقیدتی نیروی انتظامی در راستای تربیت دینی و معنوی نیروها در سطح بالا تلاش شده و امیدواریم سرمایه گذاری های لازم صورت گیرد.
ديدار امام جمعه اروميه با سردار اشتري ديدار امام جمعه اروميه با سردار اشتري ديدار امام جمعه اروميه با سردار اشتري ديدار امام جمعه اروميه با سردار اشتري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی امروز در دیدار سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی و جمعی از فرماندهان انتظامی اظهار کرد: فرماندهان نظامی و انتظامی در اطراف مقام معظم رهبری به مثابه شرطه الخمیس امیرمؤمنان هستند و هر امری را رهبری دستور دادند در انجام آن تلاش می کنند.

 

وی افزود: خوشبختانه روز به روز ظرفیت های نیروی انتظامی به فعلیت می رسد که در استان آذربایجان غربی نیز کارهای خوبی انجام شده و در حال پیگیری است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به سخنرانی سردار اصلانی در خصوص فاجعه منا، گفت: اعلام آمادگی نیروی انتظامی برای تأمین امنیت حجاج مایه مباهات است و نشان دهنده اقتدار و آمادگی نیروی انتظامی است.

 

وی در ادامه با اشاره به شرایط ویژه استان آذربایجان غربی، گفت: متأسفانه تا کنون آنگونه که باید به استان توجه لازم نشده و به همین جهت استان از نظر شاخصه های توسعه در همه زمینه ها در مراحل پایین قرار دارد.

 

وی اذعان کرد: در مباحث امنیتی هم در دولت های قبلی سرمایه گذاری نشده است که امیدواریم در دوره مدیریت جدید ناجا اهتمام بیشتری به توسعه زیرساخت های امنیتی در استان شده و مناطق مرزی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تصریح کرد: آذربایجان غربی با سه کشور خارجی هم مرز است که به نظر می رسد به عنوان دربان بوده و مردم استان از این ظرفیت بی بهره هستند.

 

وی در ادامه لزوم توجه به مسائل معنوی در بین نیروهای انتظامی را یادآور شد و گفت: یکی از ضرورت ها در شرایطی که دشمن از هر سو بر ما هجمه آورده است، تقویت مسأله معنویت و عبودیت است چراکه اگر ارتباط با خدا بیشتر باشد امنیت درونی نیروها بالا رفته و کارآیی بهتری خواهند داشت.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: در استان آذربایجان غربی نه تنها مرزها مورد تهدید است، بلکه نیروها هم از لحاظ نفسانی و اعتقادی مورد تهدید و هجمه دشمن هستند که امیدواریم در مجموعه عقیدتی در راستای تربیت دینی و معنوی نیروها در سطح بالا تلاش شده و سرمایه گذاری های لازم صورت گیرد.

 

وی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری که نیروی انتظامی را نماد اقتدار خواندند، خاطرنشان کرد: با توجه به ارتباط بیشتر مردم با نیروهای انتظامی، ایمان و اقتدار این افراد نشانگر اقتدار نظام اسلامی خواهد بود.

 

تلاش نیروی انتظامی برای تأمین آرامش مردم و حفظ اقتدار کشور

سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی نیز در این دیدار اظهار کرد: استان های مرزی به ویژه شمالغرب و جنوب شرق به لحاظ حساسیت و ویژگی های خاص در اولویت هستند تا ضمن حفظ آمادگی ها، توان مقابله با تهدیدهای و اقدامات پیشدستانه را داشته باشیم.

 

وی گفت: بنابر فرموده مقام معظم رهبری نیروی انتظامی نماد اقتدار جمهوری اسلامی است، برهمین اساس با قوت و توان بیشتر مأموریت های را انجام می دهد تا در آرامش مردم و همچنین اقتدار کشور اثرگذار بوده و فرمایشات رهبری را تحقق ببخشد.

 

سردار اشتری در ادامه با اشاره به بازدید از پاسگاه های مرزی استان، گفت: بر اساس بازدیدهای انجام شده و همچنین شناخت معاونان ستادی که از فرماندهان پیشین استان آذربایجان غربی است، تقویت حوزه مأموریتی نیروی انتظامی در این استان مورد توجه است.

 

گفتنی است، سردار کرمی و سردار شرفی از معاونان ستاد نیروی انتظامی هستند که در سال های گذشته به عنوان فرمانده نیروی انتظامی در آذربایجان غربی مشغول فعالیت بودند./936/202/ب1

ارسال نظرات