۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۲۹۴۸۹۵
رییس دفتر نهاد نماینده مقام معظم رهبری در فارس:

فرهنگ عاشورا سبب از بین رفتن فرهنگ خودخواهی و ذلت می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر نهاد نماینده مقام معظم رهبری در فارس گفت: فرهنگ عاشورا به صورت خیلی دقیق و حساب شده اما غیرعلنی با فرهنگ خودخواهی مبارزه می‌‌کند و اگر به حاجی های ما در منا و عربستان جسارت می‌شود و مردم حاضرند هر کاری بکنند تا زیر بار ذلت نروند و رگ غیرت آنها باد می‌کند، این فرهنگ عاشورا است.
رصاف
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، حجت‌الاسلام امین رصاف، رییس دفتر نهاد نماینده مقام معظم رهبری در فارس و امام جمعه شیراز در جلسه امروز با طلاب حوزه مرکزی شیراز، گفت: فرهنگ عاشورا به صورت خیلی دقیق و حساب شده اما غیرعلنی با فرهنگ خودخواهی مبارزه میکند.
 
وی در ادامه بیان کرد: فرهنگ عاشورا در طول تاریخ آنچنان توانسته در مبارزه با خودخواهی‌ها مبارزه کند که خودخواه‌ترین آدم ها هم از این قضیه جان سالم به در نبردند وقتی که بیش از 12 هزار نفر نامه به امام حسین(ع) می‌نویسند آنها گرفتار خودخواهی می‌شوند و حضرت را یاری نمی‌کنند.
 
حجت‌الاسلام رصاف اظهار کرد: یعنی کسانی که قرار بود به امام کمک کنند، زنان آنها دستشان را می‌گیرند و به خانه می‌برند و نگران فرزندان خودشان هستند و  عبیدالله آمده عده‌ای را با پول خریده است و خریدن آنها جواب داد و به عبیدالله پیوستند و  و اصولا اگر می‌گفتند لبیک یا حسین(ع) بخاطر دنیا بوده است.
 
مدیر حوزه علمیه مرکزی ابراز کرد: در یک شرایطی که یک گروه منافق در یک برنامه‌ریزی دقیق همه را آلوده به خودخواهی می‌کنند و عده بسیار کم و انگشت شماری هستند که تسلیم نمی‌شوند و به ابا عبدالله می پیوندند.
 
وی ادامه داد: وقتی که آنها را تطمیع و تهدید می‌کنند تحت تأثیر قرار می‌گیرند و  همه در لاک خود سر فرو برده‌اند، قائدتا شما می‌گویید که حسین ابن علی(ع) باید سخنرانی کند و آنها از لاک خود سرد در بیاورند.
 
رییس دفتر نماینده مقام معظم رهبری در فارس تصریح کرد: آن وقت گفته میشود که امام حسین (ع) در یکسال قبل، سخنرانی را در منا انجام داده است و وقتی آنها سخن را می‌شنوند پیغام مثبتی نمی‌دهند، شما می‌گویید باید با نوشتن و دست به قلم آنها را دعوت کند.
 
حجت‌الاسلام رصاف ادامه داد: دست به قلم هم برد و برای افراد مختلف فرستاده است و این هم اثر بخصوصی نداشت یکی اینکه فرستاده را دستگیر و به شهادت رساندند و اینکه افرادی جهت یاری امام جمع شدند و وقتی رسیدند امام حسین(ع) کشته شده بود و نوش دارو بعد مرگ سهراب شد.
 
وی در ادامه تأکید کرد: این قدر این دست و آن دست کردند که دیر شد یکی گفت بالاخره باید بدهی ام را بدهم و دیگری گفت امانتی دستم هست باید تحویل دهم و یکی گفت باید برای زن و بچه‌ام کاری کنم و تا رسیدند کربلا کار تمام شده بود امام حسین (ع)به شهادت رسیده بود.
 
حجت‌الاسلام رصاف ابراز کرد: و حالا می‌گویید حضرت بیاید و تبلیغ چهره به چهره انجام دهد و این کار را هم انجام داد که افراد مؤثر را دعوت کرد اما چه شد هر کسی بهانه ای آورد و امام را رها کردند.
 
مدیر حوزه علمیه مرکزی بیان کرد: دیگری گفت من هستم تا زمانی که امید پیروزی برای شما باشد و آمدند و تا نیمه های روز جنگیدند و وقتی دیدند کسی باقی نمانده است گفتند ما تا اینجا قول داده بودیم و رفتند و امام حسین (ع) را تنها گذاشتند.
 
حجت الاسلام رصاف تأکید کرد: دیگری گفت شمشیرم، اسبم را می‌دهم و خودم معذور هستم و بطور کلی امام دست رد به سینه آن زد و برخوردهای زیادی از این صنف بوده است نه اینکه تاثیری پذیری نباشد منتها همین تعداد اندک بود که به امام حسین (ع) وفادار ماندند و بقیه رو به دنیا آوردند.
 
وی در ادامه بیان کرد: ما مدعی هوش و زرنگی هستیم دنیا را با حسین(ع) و حسین(ع) را با دنیا می‌خواهیم و اینکه قرار باشد امام حسین(ع) را داشته باشیم دنیا را نداشته باشیم این مدنظر ما نیست و از این رو تا زمانی توانستند خود را کنار امام قرار دهند که شمشیر عبیدالله بالای سر آنها نبود.
 
رییس دفتر نماینده مقام معظم رهبری در فارس اظهار کرد: وقتی شمشیر بالای سر آنها آمد و نمی‌توان گفت که خدا و خرما را با هم می‌خواهم و زمان انتخاب است و کسانی که دنیا و آخرت را توام باهم میخواهند تا یک جایی نمیکشند و جایی کم می آورند.
 
وی در ادامه خاطرنشان کرد: آنجا شیطان به سراغ آنها می‌آید و می‌گوید راه خود را انتخاب کنید و از آنجایی که خودخواهی آنها زیاد است دنیا را انتخاب می‌کنند و به هرحال فرهنگ عاشورا باید بیاید و این معزل از جامعه را حل بکند.
 
حجت‌الاسلام رصاف یادآور شد: معزلی که مردم اول دنیا را می‌خواهند بعد خدا، امام حسین (ع) و دین را می‌خواهند و معزلی که دین فروشی عادی است باید برای دو روز بیشتر زندگی کردن و نفس کشیدن اهل معامله شد و از نفاق بهره جست و به هر قیمتی که شده زندگی کند.
 
مدیر حوزه مرکزی  شیراز ادامه داد:  وقتی سخنرانی و تبلیغ چهره به چهره جواب نداد باید سرهای بریده بالای نیزه‌ها باشد تا بتوان با مردم سخن گفت و تنها زمانی که این سرها را دیدند خجالت کشیدند و های های گریه کردند.
 
وی ادامه داد: حضرت زینب کبری به آنها نهیبی زد و گفت ما را دعوت کردید و دست از یاری برداشتید، فرهنگ عاشورا با فرهنگ خودخواهی ها مبارزه میکند و بعد از سالها مردم از شما سؤال می‌کند که می‌شود روز عاشورا  مغازه ام را باز کنم و معامله کنم.
 
حجت الاسلام رصاف بیان کرد: یعنی این فرهنگ عاشورا اورا خجالت زده کرده است.و خجالت میکشد که به خود و خانواده خود رسیدگی کند و عاشورا آنها را با عالم دیگری آشنا میکند و آنها را از من بودن و خودخواهی جدا میکند، این ظرفیت بزرگی است که اباعبدالله برای ما ایجاد کرده است.
 
رییس دفتر نهاد نماینده مقام معظم رهبری در فارس و امام جمعه شیراز در پایان گفت: اگر به حاجی های ما در منا و عربستان جسارت می شود و  مردم حاضرند هر کاری بکنند تا زیر بار ذلت نروند و رگ غیرت آنها باد می‌کند و نسبت به بی حرمتی آنها خشمگین می‌شوند، این فرهنگ عاشورا است./839/202/ب2
ارسال نظرات