۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۲۹۵۱۴۵

ترویج فرهنگ وقف برای گسترش حوزه های علمیه ضروری است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اوقاف لرستان با تأکید بر توجه مبلغان در زمینه گسترش فرهنگ وقف، گفت: برای توسعه حوزه های علمیه استان نیازمند ترویج فرهنگ وقف در این زمینه هستیم.
وقف حوزه علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام محمدجواد عباس زاده، معاون فرهنگی اوقاف لرستان، پیش از ظهر امروز، در در همایش طلایه داران تبلیغ که در سالن همایش تبلیغات اسلامی لرستان برگزار شد، گفت: تبیین فرهنگ وقف از جمله مسؤولیت مهم روحانیان و مبلغان است.


وی با اشاره به رشد فرهنگ وقف در جامعه افزود: در زمینه های گوناگون نیازمند ترویج فرهنگ وقف و ورود خیران هستیم. 


حجت الاسلام عباس زاده با اشاره به این که در طول سال وقف های زیادی صورت می گیرد، بیان کرد: ما موظف هستیم براساس نیت واقف عمل کنیم.


وی با بیان این که مبلغان اعزامی در ماه محرم با توجه به فرصت تبلیغی خود، فرهنگ وقف در زمینه های گوناگون را برای مردم تبیین کنند، اظهار داشت: باید توجه واقفان را به سمت حوزه های علمیه جلب کرد.


معاون فرهنگی اوقاف لرستان در ادامه با اشاره به این که دشمنان نظام با نفوذ فرهنگی می خواهند اسم جمهوری اسلامی باقی بماند و اصل نظام تغییر کند، افزود: باید با دسیسه های فرهنگی دشمن مقابله کرد.


پرداخت زکات موجب ریشه کن شدن فقر می شود
حجت الاسلام مهدی ورمزیار، دبیرستاد احیای زکات لرستان بیان کرد: پرداخت زکات موجب ریشه کن شدن فقر و بدبختی در جامعه می شود.


وی با بیان این که پرداخت زکات موجب بهره مندی از نعمت های الهی می شود، افزود: انتظار می رود مبلغان اعزامی با حضور بین مردم به این امر بپردازند.


دبیرستاد احیای زکات لرستان تصریح کرد: مبلغان اعزامی به روستاها باید با تشویق کشاورزان و روستاییان و تبیین آثار مثبت این فریضه الهی، پرداخت زکات را در جامعه فرهنگ سازی کنند.


وی با اشاره به این که پرداخت زکات موجب خیر و برکت و افزایش نعمت های الهی و زمینی می شود، یادآور شد: اگر مردم از آثار و برکات پرداخت زکات آگاه باشند، در پرداخت این واجب الهی کوتاهی نمی کنند./9459/202/ب1

ارسال نظرات