۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۲۹۵۲۶۹
همزمان با دهه نخست ماه محرم؛

سوگواری شهادت امام حسین در 50 امامزاده خراسان شمالی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: همزمان با ماه محرم امسال برنامه های عزاداری شهادت امام حسین(ع) در 50 امامزاده و بقعه متبرکه این استان برگزار می‌شود.
حجت الاسلام سهرابي- نشست خبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام سیف الله سهرابی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی، عصر امروز در آستانه فرا رسیدن ماه محرم در نشست با خبرنگاران با تشریح طرح بصیرت عاشورایی، اظهار کرد: در ماه محرم امسال برنامه های عزاداری شهادت امام حسین(ع) در 50 امامزاده و بقعه متبرکه شاخص استان خراسان شمالی در قالب طرح بصیرت عاشورایی برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه در این راستا 50 روحانی مبلغ اعزامی از حوزه های علمیه قم و مدارس علمیه بومی خراسان شمالی به این امامزاده ها اعزام شده اند، اضافه کرد: این روحانیان به بقاع متبرکه و یا نزدیک ترین مسجد به این بقاع اعزام شدند تا در این ایام پاسخگوی سوالات و شبهات مردم باشند.

 

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به اینکه در این امامزاده ها خیمه های معرفت شناسی اهل بیت(ع)، مصائب و عزاداری شهادت امام حسین(ع) برپا می شود، افزود: افزون بر امامزاده ها، برنامه های عزاداری ماه محرم از محل درآمد موقوفات مرتبط و با هدف اجرای نیات واقفان مرتبط با عزاداری سید الشهدا(ع) در تمامی شهرستان های استان و محل موقوفات و بقاع متبرکه نیز برگزار خواهد شد.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه نیت واقفان 65 درصد موقوفات استان مربوط به عزاداری و اطعام مراسم امام حسین(ع) است، خاطرنشان کرد: نهاد اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی تلاش می کند تا نیات این واقفان به صورت احسن اجرا شود.

 

وی تصریح کرد: برنامه نهاد اوقاف و امور خیریه این است که وقف نامه ها به طور کامل اجرا شود و حتی اگر بعضی از آنها به تنهایی ممکن نیست اجرا شود با کمک های متفرقه سعی کنیم آنها را اجرا کرده و نیات واقفان روی زمین نماند.

 

حجت الاسلام سهرابی با بیان اینکه افزون بر برنامه‌های دهه اول که در تمام بقاع متبرکه برگزار می شود، در دهه‌های دوم و سوم تا اربعین و 28 صفر نیز برنامه های عزاداری به شکل های متنوع ادامه دارد، اضافه کرد: در دهه اول محرم در بقاع متبرکه شاخص و در 19 امامزاده نیز از ابتدا تا انتهای محرم برنامه اطعام دهی وجود دارد.

 

بدهی 40 میلیارد ریالی ادارات خراسان شمالی به اوقاف

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود از طلب 40 میلیارد ریالی این نهاد از دستگاه های دولتی استان خبر داد و افزود: اسناد بدهی ادارات دولتی خراسان شمالی به ارزش بیش از 40 میلیارد ریال به سازمان اوقاف کشور ارائه خواهد شد.

 

به گفته وی دستگاه‌های اجرایی توان مالی لازم برای تأمین بدهی‌های خود را به اوقاف ندارند بنابراین در تلاش هستیم تا این مطالبات توسط سازمان اوقاف از دولت دریافت شود.

 

حجت الاسلام سهرابی در مورد میزان اجاره بهای موقوفات استان نیز، خاطرنشان کرد: پیش از این اجاره بهای موقوفات بسیار پایین منظور شده و قرارداد اجارات موقوفات متناسب با قیمت های روز منعقد نمی شد اما بر اساس طرحی که در دست اجرا قرار دارد، اجاره بهای موقوفات به نرخ روز محاسبه و دریافت خواهد شد./9314/202/ب3

ارسال نظرات