۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۲۹۵۶۵۶
خطیب جمعه نجف آباد:

مسؤولان دغدغه‌های رهبر انقلاب را جدی بگیرند/ مهم فرجام بعد از برجام است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی با اشاره به تصویب برجام از سوی نمایندگان مجلس و شورای نگهبان، گفت: چنین دیده شد که تصویب این توافقنامه به مصلحت نظام و امت است و یک امر کلی و ملی است و آن چه بعد از این تصویب مهم است، فرجام بعد از برجام است و باید پسا برجام مورد دقت و اهمیت کافی قرار گیرد.
حجت الاسلام حسناتي، امام جمعه نجف آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف‌آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف‌آباد در خطبه های عبادسی سیاسی نماز جمعه نخستین جمعه محرم الحرام، قیام اباعبدالله الحسین(ع) را ضامن بقای اسلام برشمرد و گفت: عاشورا پرچم اسلام در تمام جهان است و اگر کربلا به پا نمی شد، هیچ گاه اسلام به مسیر اصلی خود باز نمی گشت.

 

امام حسین، ضامن بقای اسلام است

وی کربلا را نه تنها یک سرزمین، بلکه میدان حق و باطل بیان کرد و افزود:  کربلا یک جغرافیا نبود، میدان حق و باطل است که تا قیامت این میدان ادامه دارد و مهم آن است که در کدام میدان قرار داریم.

 

حجت الاسلام حسناتی در ادامه با اشاره به شرایط سیاسی جامعه به ویژه در بحث تصویب برجام در مجلس بیان داشت: امروز پرچم دار جامعه اسلامی، ولی فقیه و رهبر معظم انقلاب است که باید در خط ولایت و دغدغه های امروزمان، دغدغه های رهبری باشد به ویژه در بحث شعار سال، وحدت جامعه و همدلی و همزبانی دولت و ملت باید مرتب یادآوری شود.

 

وی در ادامه تصریح کرد: تصویب برجام بعد از بررسی های شورای امنیت، مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان، چنین دیده شد که تصویب این توافقنامه به مصلحت نظام و امت است و یک امر کلی و ملی است و آن چه بعد از این تصویب مهم است، فرجام بعد از برجام است و باید پسا برجام مورد دقت و اهمیت کافی قرار گیرد.

 

مسائل امنیتی و ملی کشور هیچ ربطی به برجام ندارد

نماینده ولی فقیه در نجف آباد با اشاره به صحبت های مقامات آمریکایی بعد از پرتاب موشک عمار، گفت: امروز استعمارگران و در رأس آنها آمریکا به دنبال نفوذ در پایه های اصلی این نظام است و نباید هیچ گاه فراموش کنیم که توبه گرگ، مرگ است و این مستکبرین همان کسانی هستند که در برابر کشته شدن هزاران کودک بی دفاع، هیچ واکنشی نشان نمی دهند.

 

وی در ادامه بیان داشت: آنها امروز شمر زمانه، داعش را به جان مسلمانان انداخته اند که فجیعانه ترین جنایات تاریخ بشری را مرتکب شده است و امروز چنان از عظمت ایران به خصوص در زمینه نظامی در هراس هستند و این گونه رزمایش ها را به مسأله برجام می کشانند که باید بدانند ما در زمینه ملی و امنیتی هیچ گاه اسیر شما نیستیم و این مسائل هیچ ربطی به برجام ندارد.

 

داعش، شمر زمانه است

حجت الاسلام حسناتی با تأکید بر آن که امروز سوریه، خط مقدمه جبهه مبارزه با صهیونیست است، افزود: ائتلاف چهار جانبه برای حمایت از کشور سوریه خشم استکبار جهانی را برافروخته است، و این ائتلاف نشان داد که آن چه غرب و آمریکا به اسم ائتلاف و کمک به سوریه به راه انداختند تنها یک بهانه بود.

 

وی درباره جنایات آل سعود به خصوص در کشور یمن نیز گفت: در میان کشورهای منطقه، آل سعود است که امروز تنها خادم الحرمین بودن را یدک می کشد و ذلیلانه اسیر دست بیگانگان و مستکبرین عالم شده است و عمر ننگینش به پایان رسیده است.

 

بزرگترین سرمایه برای کودکان، تربیت صحیح است

امام جمعه نجف آباد با اشاره به هفته اولیاء و مربیان و اهمیت بحث تربیت بیان کرد: کار اصلی والدین در خانه، تربیت فرزندان است آن هم در دورانی که فضاهای آلوده دشمن هر روز بیش از گذشته فرزندان ما را در بر گرفته است و بزرگترین سرمایه ای که این کودکان به آن نیاز دارند، تربیت است که هر سرمایه مادی در اثر تربیت درست به دست خواهد آمد.  

 

وی آموزش مهارت های زندگی را از جمله تکالیف والدین نسبت به فرزندان برشمرد و افزود: یکی از علل بالا بودن طلاق در جامعه امروز عدم آموزش مهارت های زندگی است که والدین باید نسبت به آموزش آن به فرزندانشان دقت بیشتری کنند./1306/202/ب1

ارسال نظرات