۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۲۹۵۸۵۲
استاد حوزه علمیه قم:

امتی که به توسل اعتقاد ندارد گرفتار فتنه‌های سخت می‌شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به ارتباط توسل با استغفار حضرت رسول(ص) برای مسلمانان، گفت: وهابیت توسل به دامان حضرت رسول(ص) و اهل بیت(ع) را شرک می‌دانند، امتی که به توسل اعتقاد ندارد در فتنه‌های مختلف ذوب شده و از مسیر حق منحرف می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيد محمدمهدي ميرباقري رئيس فرهنگستان علوم اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمد مهدی میرباقری، ظهر امروز در برنامه سمت خدا در تفسیر سوره نصر با اشاره به اینکه منظور از فتح بزرگی که در این سوره بیان شده فتح مکه است، گفت: پس از این فتح بود که گروه‌های مختلف فوج فوج به اسلام روی آوردند.

 

وی افزود: خداوند در این آیه خطاب به حضرت رسول(ص) می‌فرمایند زمانی که به این فتح و پیروزی رسیدی خداوند را تسبیح کرده و استغفار کن.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه منظور از این حمد ستایش و تسبیح خداوند است، تصریح کرد: حمد و ستایش خداوند موجب گشایش در کارها شده و زمینه بالا رفتن و اوج گرفتن امت را فراهم می کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری با بیان اینکه در اینجا منظور از استغفار، استغفار حضرت رسول(ص) برای امت است، گفت: امت اسلامی، امتی هستند که در آخر الزمان همانطور که در روایت های مختلف و آیات از جانب رسول خدا(ص) و خداوند وعده داده شده درگیر فتنه ها و آسیب های مختلف می‌شوند و برای اینکه بتوانند این آسیب ها را پشت سر بگذارند لازم است که حضرت رسول(ص) از ایشان حمایت کند.

 

وی افزود: حمایت حضرت رسول(ص) برای عبور از این گردنه های سخت استغفار ایشان برای امت است، زیرا بدون استغفار حضرت برای امت، امت هرگز پاک و طاهر نمی‌شود و امتی که پاک نباشد نمی‌تواند گردنه های سخت و فتنه های طاقت فرسا را پشت سر بگذارد.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: دعا و استغفار حضرت برای امت تنها به صدر اسلام محدود نمی‌شود بلکه کسانی که در عصر حاضر و دوران های مختلف هستند می‌توانند به حضرت متوسل شده تا حضرت برای آن‌ها از خداوند طلب استغفار کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری با بیان اینکه همانطور که در سوره نصر بیان شده استغفار حضرت رسول(ص) برای امت موجب بخشیده شدن آنان می شود، گفت: در ادامه آیه بیان شده که خداوند نسبت به انسان‌های توبه کار و کسانی که بر ایشان طلب استغفار شده بخشنده و مهربان است.

 

وی با اشاره به اینکه متأسفانه امروز وهابیت توسل به دامان حضرت رسول(ص) و اهل بیت(ع) را شرک می دانند، یادآور شد: وقتی توسل شرک باشد طلب استغفاری هم در کار نیست و زمانی که استغفار صورت نگیرد امت به راحتی نخواهد توانست از فتنه های مختلف عبور کند و در نتیجه در فتنه های مختلف ذوب شده و از مسیر حق منحرف می شود./968/پ202/ی

ارسال نظرات