۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۲۹۶۲۵۰
استاد حوزه علمیه:

ادبیات مواجهه با دشمن مقتدرانه و همراه با عزت باشد

خبر گذاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: حادثه منا ثابت کرد که در ارتباط با دشمن نباید با ادبیات تعامل و نرم وارد شد، بلکه باید در مقابل آن‌ها اظهار عزت کرده و دشمن را قدرت‌مندانه تهدید کرد.
عزاداري محرم عزاداري عزاداري در حرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام سید رضا مدرسی، استاد حوزه علمیه، امشب در پنجمین شب مراسم عزاداری ایام محرم که در حسینیه ثار الله کرمان برگزار شد، با اشاره به ضرورت دوری انسان از رذایل اخلاقی، گفت: عجب، تکبر و خود پسندی معلومات انسان را از بین می برد و سبب جهل انسان خواهد شد.

 

وی با اشاره به اثرات ذکر خداوند رحمان، افزود: تمام موفقیت های امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب (حفظه الله) در همین نکته نهفته است که آن ها در تمام لحظه های زندگی، ذاکر خدا بودند و همیشه امید به قدرت خدا داشتند.

 

حجت الاسلام مدرسی با خطرناک خواندن رذایل اخلاقی، تاکید کرد: هر مقدار که قدرت، عظمت، مال و ثروت انسان بیشتر می شود، کرنش و تواضع او نسبت به خداوند رحمان نیز باید بیشتر شود.

 

وی با اشاره به این که خداوند شکر خود را در شکرگزاری از بندگان قرار داده است، گفت: امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا است و ما باید پیوسته شکر گزار خانواده های شهدا و ایثار گر باشیم و در غیر این صورت شکر خداوند را به جا نیاورده ایم.

 

این استاد حوزه علمیه با اشاره به مقام و ارزش شهدا در پیشگاه خداوند، تصریح کرد: مبادا به مقام شهدا و خانواده های آنان بی احترامی و جسارت کنیم و همیشه باید به تکریم قبور شهدا بپردازیم و از هتک حرمت به آن ها خودداری کنیم.

 

وی با اشاره به حماسه عاشورا، تاکید کرد: عاشورا سراسر درس انسانیت است و با عاشورا دین ما احیا شد؛ بنابراین باید به مقام بزرگ شهدای کربلا درود بفرستیم و همیشه شاکر آن ها باشیم؛ چرا که نعمت دین و اسلام را برای ما زنده کردند.

 

این استاد حوزه علمیه با اشاره به وظیفه جوانان حزب الهی و مسلمان در رابطه با قضیه کربلا، اظهار داشت: تبلیغ و توسعه شعور و شور حسینی بر هر جوان مسلمانی واجب است و ما تازنده هستیم باید حامی و مبلغ حماسه حسینی و احیا کننده مجالس عزاداری بر سالار شهیدان باشیم.

 

وی با اشاره به این که اطاعت از اهل البیت واجب است، تصریح کرد: ائمه اطهار (ع) وسیله هدایت و راهنمایان صراط مستقیم هستند، بنابراین اطاعت و پیروی از آن ها لازم است.

 

این کارشناس مسایل دینی با اشاره به تفکرات باطل و غلط وهابیان نسبت به شیعیان، تصریح کرد: وهابیان فکر می کنند که با تخریب قبور اولیای الهی می توانند کیان و انسجام شیعیان را متزلزل کرده و سبب نابودی آن ها شوند و حال آن که شیعه بنده گچ و دیوار نیست؛ بلکه ائمه اطهار(ع) در جان و دل ما ریشه نهاده اند و این ریشه با این حرکات نا سنجیده خشک نخواهد شد.

 

این استاد حوزه علمیه با اشاره به فاجعه منا، تصریح کرد: اگر موضع عزت مندانه رهبری نبود، به هیچ عنوان ما شاهد همکاری حاکمان سعودی با جمهوری اسلامی نبودیم.

 

وی اظهار داشت: این حادثه برای ما ثابت کرد که در ارتباط با دنیا نباید با ادبیات تعامل و نرم وارد شد، بلکه باید در مقابل دشمن اظهار عزت کرد و دشمن را قدرت مندانه تهدید کرد تا با شما همکاری کند.

 

این کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به این که یکایک اعمال انسان در قیامت در ترازوی عدالت الهی قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: براساس تعالیم قرآنی ما می توانیم از تمامی نعمت های الهی در سرتاسر گیتی بهره بجوییم؛ ولی نباید دچار اسراف و زیاده روی شویم؛ چرا که اسراف کار را خداوند دوست ندارد.

 

 

وی با اشاره به این که عروسی های تجملاتی مصداق کامل اسراف هستند، تصریح کرد: عروسی های اشرافی و تجملاتی نمونه بارز کفران نعمت و اسراف هستند؛ بنابراین جوانان مومن باید از این امور دوری کرده تا در ابتدای زندگی مشترک دچار گناه کبیره نشوند.

 

این کارشناس مسائل دینی با اشاره به این که رزق و روزی انسان در دست خداست، تاکید کرد: در استفاده از نعمت های الهی نباید دچار گناه و اشتباه شویم؛ بلکه باید اموال خود را در راه خیر مصرف کرد و خداوند رحمان از آن جایی که انسان فکر نمی کند، روزی او را تامین خواهد کرد، بنابراین نباید در این زمینه با تردید و غم وارد شد.

 

حجت الاسلام مدرسی علمای دین را خدمت گزار به بشریت و دین خدا دانست و گفت: در زمان غیبت علمای دینی احیا کننده مکتب بوده اند و در این راه جان خود را فدا کرده اند و اگر امروزه حرفی از دین در میان است، حاصل زحمات و تلاش های این بزرگان است.

 

وی با اشاره به ارزش شهید و عالم در محضر خداوند رحمان، گفت: قلم عالم افضل و بالاتر از خون شهید است.

 

این استاد حوزه علمیه با اشاره به ضرورت ارتباط با خدا، تصریح کرد: ارتباط خود را با خدا قطع نکنید و پیوسته به راز و نیاز با خدا بپردازید.

 

وی گفت: تمام مقدرات زندگی ما در دست خداست و امام حسین (ع) مصداق کامل تسلیم در مقابل مقدرات الهی و مطیع محض خداوند بودند.

 

حجت الاسلام مدرسی در پایان با اشاره به زندگی (حر بن یزید ریاحی)، تصریح کرد: ادب حر وسیله نجات او و سبب خوشبختی و سعادت او شد و براساس روایات هیچ ارثی برای فرزند بهتر و ارزسمند تر از ادب نیست./9704/202/ب1

ارسال نظرات