۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۲۹۶۳۴۷
مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی:

نیازمند عزم جدی مسؤولان در جهت توسعه مدارس علمیه استان هستیم

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که نیازمند عزم جدی مسؤولان در جهت توسعه مدارس علمیه استان هستیم، گفت: خیرین همان‌گونه که در احداث مدارس برای دانش‌آموزان گام های مؤثری برداشته‌اند، انتظار داریم مجمع خیرین حوزه‌ساز نیز در استان آذربایجان شرقی فعال شود.
ديدار با حجت الاسلام انتظاري

حجت الاسلام علی انتظاری، مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که وضعیت مالی و بودجه حوزه‌های علمیه استان تعریف چندانی ندارد، اظهار داشت: کمبود بودجه در استان موجب محدودیت در پذیرش طلبه در سراسر مدارس علمیه آذربایجان‌شرقی شده است.


وی خواستار مشارکت جدی خیرین در توسعه حوزه‌های علمیه استان شد و گفت: خیرین همان‌گونه که در احداث مدارس برای دانش‌آموزان گام های مؤثری برداشته‌اند، انتظار داریم مجمع خیرین حوزه‌ساز نیز در استان فعال شود، چنانکه در گذشته نیز حوزه‌های علمیه از سوی خیرین و بازاریان اداره می‌شد.


حجت‌الاسلام انتظاری با اشاره به این‌که در چهار سال گذشته سازمان اوقاف و امور خیریه تک ریالی به حوزه‌های علمیه استان پرداخت نکرده است، تصریح کرد: با وجود این‌که حوزه‌های علمیه استان دارای موقوفات متعددی است، لیست این موقوفات، محل هزینه و درآمدهای آن نیز به مدیریت حوزه علمیه استان اعلام نمی‌شود.


مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که نیازمند عزم جدی مسؤولان در جهت توسعه مدارس علمیه استان هستیم، گفت: دولت همانگونه که مدرسه‌سازی در برنامه‌های اجرایی و شهرسازی در نظر است، در زمینه حوزه‌سازی به عنوان یک زیرساخت شهری باید وارد شد و متناسب با جمعیت حوزه‌سازی کرد.


وی با بیان این‌که در حال حاضر 172 استاد در حوزه‌های استان مشغول تدریس هستند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 3 هزار و 500 نفر مشغول تحصیل در حوزه‌های علمیه استان هستند و 23 حوزه علمیه در استان فعالیت می‌کنند که تعداد طلاب و مدارس بیشتر از تمام مدارس حوزه علمیه در دیگر استان‌های شمال‌غرب کشور است.


حجت الاسلام انتظاری از استقبال طلاب خارجی خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر 200 طلبه خارجی از چند کشور جهان در مرکز جامعه المصطفی العالمیه تبریز مشغول به تحصیل هستند که اگر امکانات فراهم شود تا 500 نفر امکان پذیرش وجود دارد و تمام طلاب ترک زبان جهان را می‌توانیم در این مرکز پذیرش کنیم.


مدیر حوزه‌های علمیه آذربایجان‌شرقی همچنین با اشاره به روند احداث حوزه علمیه ثامن‌الحجج تبریز گفت: این مرکز بزرگ علوم دینی در زمینی به مساحت 60 هزار متر مربع احداث می‌شود که در حال حاضر با پیمانکار پروژه در مذاکره هستیم و اقدامات اولیه در حال انجام است، فاز اول این حوزه تا سه سال آینده به بهره‌برداری می رسد./935/302/ب2

ارسال نظرات