۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۲۹۶۳۵۳
آیت الله علما:

توکل به خداوند موجبات رستگاری انسان را فراهم می کند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علما با اشاره به اینکه خداوند متعال نسبت به انسان‌ها دلسوز است، گفت: اگر استعانت به الله در قلب انسان نفوذ کند، فرد موحد شده و حالات روحی توحیدی، ملکه رفتارش نیز خواهد شد.
آيت الله علما درس اخلاق آيت الله علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در کرمانشاه پیش از ظهر امروز با حضور در مدرسه علمیه خواهران شهرستان هرسین با ائمه جمعه بیستون و هرسین، مدیر حوزه علمیه، مسؤولان حوزوی و طلاب خواهر و برادر این شهرستان دیدار کرد.


آیت الله علما در این دیدار اظهار داشت: استعانت به خداوند متعال موجب رستگاری افراد می شود، زیرا خداوند دلسوزترین به انسان است و جز او کسی خیر و صلاح افراد را نمی داند.


نماینده ولی فقیه در کرمانشاه بیان داشت: اگر این تفکر استعانت به الله در قلب انسان نفوذ کند و انسان به تدریج به آن عمل کند، موحد شده و این حالات روحی تبدیل به ملکه رفتار او خواهد شد.


امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: وقتی این حالات در وجود شخصی پدید آمد، قطعأ از دیگران مأیوس شده و با خداوند متعال مأنوس می شود و این انس نجات دهنده دنیا و آخرت فرد خواهد بود.


وی قدم برداشتن به سوی خدا را موجب فلاح فرد دانست و یادآور شد: خداوند متعال قدم های کسی که به سوی او حرکت می کند را استوار کرده و مسیر را بر او هموار خواهد کرد، موانع را از پیش پایش برداشته و خود نیز به سوی او حرکت می کند و قلبش را لبریز از مهر به خدا خواهد کرد.


آیت الله علما در پایان تأکید کرد: هر آن چه که ماندگار و ابدی است در نزد خداوند است، اگر مؤمنی خداوند متعال را به عنوان دوست خود برگزیند، خداوند نیز با او مهربان بوده و هدایتش می کند، کسی که با آنچه که همیشگی و باقی است رفاقت کند، خود نیز ماندگار و ابدی خواهد شد./857/پ202/ش

ارسال نظرات