۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۲۹۶۳۷۴
استاد حوزه علمیه رفسنجان:

رمز پایداری و پویایی شیعه پرچم سرخ حسینی و سبز مهدوی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه رفسنجان، با اشاره به اثرات روحی و روانی اشک و بکاء بر سید الشهدا(ع)، گفت: گریه بر امام حسین(ع) سبب انقلاب روحی و آرامش روانی می شود.
عزاداري
کربلا کربلاي معلي کربلا بين الحرمين، عتبات عاليات، کربلا
حجت الاسلام علی محرابی اناری، مدیر حوزه علمیه امام حسن مجتبی (ع) رفسنجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با اشاره به اثرات روحی و روانی اشک و بکاء بر سید الشهدا(ع)، گفت: گریه بر امام حسین(ع) سبب انقلاب روحی و آرامش روانی می شود.
 
وی با اشاره به مبنای روایی بکاء بر امام حسین(ع)، افزود: این اشک مبنای دینی دارد؛ حتی امام خود را(انا قتیل العبرات) یعنی کشته شده اشک ها خطاب می کنند.
 
حجت الاسلام محرابی اناری با اشاره به احادیثی از اهل البیت، اظهار داشت: اشک بر امام امام حسین(ع) اگر چه به مقدار بال مگسی باشد، موجب بهشتی شدن  انسان است.
 
این استاد حوزه علمیه با بیان شعار کلیدی (یا لثارات الحسین)، تصریح کرد: بنا به فرمایش امام صادق (ع) این جمله شعار اصحاب امام زمان(عج) است و ثار به معنی خون می باشد و ترجمه این شعار (ای خون خواهان حسین) است.
 
این کارشناس مسایل مذهبی با اشاره به آثار و نتایج این شعار، تصریح کرد: این جمله کلیدی امید به آینده را در بین خدا جویان زنده می کند و مایه روحیه و سرور آن ها است.
 
وی با اشاره به لزوم گسترش این شعار، تاکید کرد: این جمله در واقع اشاره به یکی از دو اصل حرکت و پایداری شیعه می کند و آن اصل شهادت، ایثار و انتظار است؛ چرا که امام زمان (عج) و یاران ایشان نیز چنین شعاری را می دهند و هدف آن ها انتقام حادثه کربلا است.
 
این استاد حوزه علمیه به دو بال استقامتی شیعه، اشاره کرد و گفت: اسلام در طول تاریخ خود را با دو اصل زنده نگه داشته است و آن پرچم سرخ حسینی و دیگری پرچم سبز مهدوی است که هریک به دو جنبه شهادت و انتظار، امیدواری اشاره دارند.
 
وی با اشاره به عبرت ها و درس های عاشورا، تاکید کرد: سرتاسر عاشورا درس ولایت مداری است و ما می توانیم این موضوع را در هریک از یاران و همراهان امام ببینیم.
 
این کارشناس مسایل دینی گفت: مهم ترین مصداق بارز ولایت مداری در کربلا این است که در وقت بیعت اصحاب با امام، آن ها عرضه داشتند که اگر هزار بار در راه تو کشته شویم و جان بدهیم، باز هم دست از یاری تو بر نمی داریم؛ در واقع آن ها حیات بعد از امام را برای خود ننگ می دانستند./9701/302/ب3
ارسال نظرات