۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۲۹۶۷۵۳
آیت الله دری نجف آبادی:

انتخابات در جهت سیاست و قدرت به کار گرفته نشود/ نیازمند تمسک به جریان عاشورا برای مقابله با دشمنیم

خبرگزاری رسا ـ آیت الله دری نجف آبادی با بیان این که نباید انتخابات در راستای سیاست و قدرت به کار گرفته شود، گفت: انتخابات نباید ما را از اهداف انقلاب دور کند و در ایران اسلامی انتخابات باید در راستای خدمت به نظام صورت پذیرد.
آيت الله دري نجف آبادي

به گزارش خبرنگار خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی ،آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک بعد از ظهر امروز سه شنبه 28 مهر ماه در تجمع بزرگ دانشجویان عاشورایی، که در مصلی بیت‌المقدس اراک برگزار شد، بیان کرد: امروز در ایران اسلامی دانشگاهیان باید به دنبال درد مردم، دین و استوار کردن ریشه نظام اسلامی باشند.

 

دانشگاهیان جریان تاریخ اسلام، ایران و تشیع را بازنگری کنند

آیت الله دری نجف آبادی با بیان این که دانشگاهیان کشورمان باید در جریان تاریخ اسلام، ایران و تشیع بازنگری کنند، گفت: دانشگاهیان باید نسبت به حوادث و رویداد‌های جامعه اسلامی بیدار و هوشیار باشند.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان این که سهل انگاری به هیچ وجه قابل پذیرش نیست، خاطرنشان کرد: امروز زمانی برای تجزیه و تحلیل وجود ندارد و شرایط عمومی کشور مشخص است و به جریان زیر بنایی و عاشورایی نیاز داریم تا با قدرت در برابر دشمن ایستادگی کنیم.

 

قیام‌ منطبق با چارچوب‌های اسلام، قیام الهی است

امام جمعه اراک با اشاره به این که قیام‌ منطبق با چارچوب‌های اسلام، قیام الهی است، گفت: قیام‌ اگر در این چارچوب‌ها قرار نگیرد هرچند لفظ آن را یدک بکشد الهی نیست، نمونه بارز آن «خادم الحرمین» است که اگر چه لفظ الهی را به یدک می‌کشد اما در باطن خلاف اهداف و رسالت قیام انبیا قدم برمی‌دارد.

 

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که مهم‌ترین و بزرگ‌ترین آن قیام مهدی موعود(عج) است خاطرنشان کرد: خدا همه‌ انسان‌ها را به قیام الهی دعوت می‌کند، از قیام‌های فردی تا جمعی که منجر به ایجاد تحولات عظیم در جامعه بشر می‌شود.

 

انتخابات نباید ما را از اهداف انقلاب دور کند

آیت الله دری نجف آبادی افزود:  قیام الهی باید اول به صورت فردی صورت پذیرد و ویژگی‌های آن در ذات فرد و جامعه وجود داشته باشد تا در انگیزه وی تجلی یابد و در نهایت شخصی که برای قیام الهی برمی‌خیزد در مرحله اول عبد الهی است و برای رسیدن به قیام الهی باید تمام ظرف وجودش نور خدا و برای حق و اقدامات او در راستای رسیدن به اخلاص و انگیزه الهی باشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان این که انسانی که همه اقداماتش در راستای رضایت حق است و برای خشنودی خداوند متعال تلاش می‌کند، عبدالله  است، گفت: امام حسین(ع) دارای چنین شخصیتی بود که برای احیای دین و جامعه بشری تلاش می کرد.

 

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه با بیان این که نباید انتخابات در راستای سیاست و قدرت به کار برده شود، گفت: انتخابات نباید ما را از اهداف انقلاب دور کند و در ایران اسلامی انتخابات باید در راستای خدمت به نظام بکار گرفته شود./842/202/ب1

ارسال نظرات