۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۲۹۶۹۵۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم مطرح کرد:

لزوم بکارگیری ابزارهای تشویقی برای ترغیب نوجوانان به نماز

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم بر لزوم بکارگیری ابزارهای تشویقی برای ترغیب کودکان و نوجوانان به نماز تاکید کرد و گفت: اگر فرهنگ اقامه نماز در قالب بیان فواید نماز و ارائه الگوهای مناسب، به درستی تبیین شود و برای ترغیب فرزندان به خواندن نماز، زمینه‌های تشویقی فراهم شود خود فرزندان نسبت به این واجب الهی علاقه‌مند می‌شوند.
حجت‌الاسلام عباس اسکندري

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام عباس اسکندری در نشست دبیران اقامه نماز ادارات استان قم که در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، پیرامون اهمیت نماز اظهار داشت: نماز هویت مسلمانان است و اگر این واجب الهی از جامعه اسلامی برداشته شود، هیچ علامت ظاهری مبنی بر مسلمانی مردم آن جامعه پیدا نمی‌شود.

 

وی، نماز را رکن رکین دین و جامعه اسلامی دانست و گفت: نماز علاوه بر اینکه جنبه سازندگی برای روح و فکر و باطن انسان‌ها دارد، نشانه و پرچم مسلمانی است. بنابراین باید این فرهنگ غنی و ارزشی که جزو شعائر دینی به حساب می‌آید را فراگیر کنیم و عمق ببخشیم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم، ارائه راهکارهای نشر فرهنگ نماز و تشویق و ترغیب آحاد جامعه به این واجب الهی را یکی از مهم‌ترین فلسفه تشکیل ستاد اقامه نماز برشمرد و تاکید کرد: دست اندرکاران امر نماز باید راهکارهای عملی نشر فرهنگ نماز در خانواده، جامعه و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی ارائه دهند تا همگان به اقامه نماز اهتمام داشته باشند.

 

حجت‌الاسلام اسکندری با اشاره به تاکید قرآن کریم بر اقامه نماز، اظهار داشت: اقامه و برپایی نماز مهم‌تر از نمازخواندن است و امام حسین(ع) برای اقامه نماز دست به قیام زدند، بنابراین باید در رابطه با فرهنگ نماز، کار حسینی کنیم.

 

وی یکی از شاخصه‌های مهم اقامه نماز را رابطه نماز با اعمال و رفتار و کردار عنوان کرد و افزود: اگر معنویت نماز بر همه ارکان زندگی سایه بیفکند، بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی برطرف می‌شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم، تاثیر نماز در حوزه تربیتی و دینی و اخلاقی جامعه را مورد تاکید قرار داد و با اشاره به برخی شیوه‌های غلط که برای نمازخوان کردن فرزندان به کار برده می‌شود، افزود: اگر فرهنگ اقامه نماز در قالب بیان فواید نماز و ارائه الگوهای مناسب، به درستی تبیین شود و برای ترغیب فرزندان به خواندن نماز، زمینه‌های تشویقی فراهم شود خود فرزندان نسبت به این واجب الهی علاقه‌مند می‌شوند.

 

حجت‌الاسلام اسکندری با ذکر برخی شیوه‌های کاربردی برای اقامه نماز در خانه و جامعه، تاکید کرد: فرهنگ سازی اقامه نماز را باید از درون خانه شروع کنیم و در جامعه گسترش دهیم.

 

وی با بیان اینکه اجبار نوجوانان و جوانان به خواندن نماز، کارآیی نخواهد داشت، بر لزوم بهره مندی از ابزارهای تشویقی برای افزایش رغبت به نماز تاکید کرد و گفت: انسان‌ها با تشویق، راحت‌تر به سمت خوبی‌ها گرایش پیدا می‌کنند./1325/د101/ف

 

منبع:روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم

ارسال نظرات