۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۶
کد خبر: ۲۹۷۰۶۲
امام جمعه آذرشهر:

دشمنان به دنبال ایجاد انحراف در اعتقادات اصیل شیعی هستند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نورپور با تأکید بر این‌که رسانه‌های غربی و صهیونیستی به دنبال انحراف در اعتقادات اصیل شیعی هستند، گفت: تحریف در اهداف نهضت حسینی خواست دشمنان است.
نهضت حسيني

حجت الاسلام محمود نورپور، امام جمعه آذرشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با تأکید بر این‌که تنها عزاداری نمی‌تواند موجب ارتقای معرفت و بصیرت شود، اظهار داشت: حضرت سید الشهدا(ع) هدف از قیام عاشورا را احیای دین رسول الله و حفظ ارزش الهی در جامعه معرفی می‌کنند.

 

وی با بیان این‌که قیام حسینی در جهت اصلاح  جامعه بوده است، خاطرنشان کرد: اگر در دوران صدر اسلام امت رسول الله(ص) پیام غدیرخم را عمل می کردند، شاید واقعه جانسوز عاشورا نیز واقع نمی شد، به عبارت دیگر اگر شاهد قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نشان از انحراف امت اسلامی در آن دوران دارد.


حجت الاسلام نورپور ادامه داد: اگر مسلمانان آن دوران به فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر عمل می کردند، شاید اهل بیت نبوت و امامت در صحرای سوزان نینوا شهید و اسیر نمی شدند، به عبارت دیگر امر به معروفات و ناهی از منکرات احیای اسلام و زیر بنابی همه امور دین است.


وی با تأکید بر این‌که معروفات همان واجبات الهی و منکرات هم محرمات خدای متعال است، تصریح کرد: عزاداری های امام حسین (ع) هم باید در ماه محرم در سمت و سوی پیام همیشه ماندگار امر به معروف و نهی از منکر استوار باشد.


امام جمعه آذرشهر با بیان این‌که عزاداری امام حسین(ع) یکی از عالی‌ترین معروفات محسوب می‌شود که بایستی از خرافات و انحرافات به دور باشد، گفت: رسانه‌های غربی و صهیونیستی به دنبال انحراف در اعتقادات اصیل شیعی هستند، تحریف در اهداف نهضت حسینی خواست دشمن است.


وی تذکر لسانی را رسالت همگانی دانست و افزود: امر به معروف و نهی از منکر نه تنها در واجبات الهی بلکه در تمام رفتارها، گفتارها و ارتباطات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و حتی سیاسی هم مصداق های زیادی دارد، در حقیقت رعایت حقوق دیگران، اعتقاد و باور عملی به آموزه های دینی است./935/
303/ب2

ارسال نظرات