۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۲۹۷۶۴۸
تا پایان ماه محرم برگزار می‌شود؛

روایتگری تصویری واقعه عاشورا در حرم حضرت معصومه

خبرگزاری رسا ـ مراسم روایتگری واقعه عاشورا به صورت تصویری که در خیمه‌گاه امام حسین(ع) در کربلا در جریان بوده است، در ایام محرم امسال در حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله در حال برگزاری است.
واقعه عاشورا
 حجت‌الاسلام محمدحسن سلطانی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، روایتگری عاشورای حسینی را یک فرهنگ جهادی عنوان کرد و گفت: این مراسم تابه‌حال فقط در خیمه‌گاه حضرت اباعبدالله الحسین در کربلای معلا برگزار شده است.
 
روایتگر حماسه عاشورا استقبال از روایتگری مرسوم در کربلای معلا که از سوی بعثه مقام معظم رهبری در حال اجرا است را بی‌نظیر خواند و گفت: این برنامه به دلیل برد بالای فرهنگی و تبلیغی که داشته است امسال در ایام محرم در حرم حضرت معصومه سلام‌الله در حال برگزاری است.
 
حجت‌الاسلام سلطانی روایتگری تصویری وقایع حرکت کاروان امام حسین(ع) از مدینه تا کربلا، از کربلا تا شام پس از ظهر عاشورا و از شام تا کربلا که به وقایع اربعین حسینی ختم می‌شود را از محتوای روایتگری خود دانست و گفت: در خلال این روایتگری درس‌ها و عبرت‌های تاریخی را به مخاطبان عرضه داشته‌ایم و این موجب استقبال چشم‌گیر این مراسم شده است.
 
مبلغ و روایتگر حماسه عاشورای حسینی با بیان این‌که اجرای این مراسم در خیمه‌گاه امام حسین(ع) سه سال هرروزه در حال اجرا بوده که بازخورد جهانی نیز داشته است، اظهار داشت: میانگین زائران حدود هزار نفر از این مراسم هر روزه استقبال کرده‌اند که این برآورد و آمار را بعثه مقام معظم رهبری مستند ارائه کرده است.
 
حجت‌الاسلام سلطانی تصاویر را پایه این مدل از روایتگری عنوان کرد و گفت: تصویر ماندگاری بیشتری در ذهن مخاطب دارد و امسال مدارس متوسطه سطح دو قم استقبال زیادی داشتند به‌طوری‌که هر روز دانش‌آموزان 10 مدرسه در این مراسم حضور به هم رسانده‌اند.
 
مبلغ و روایتگر حماسه عاشورای حسینی شبستان امام خمینی(ره)، صحن جواد الائمه و صحن حضرت صاحب‌الزمان (عج) سه مکان اجرای مراسم عنوان داشت و گفت: این برنامه هر روزه تا آخر محرم سال جاری  در سه زمان مختلف خواهد بود.
 
وی زمان برگزاری مراسم صحن جواد الائمه را قبل از نماز مغرب عنوان داشت و گفت: ساعت 9 و نیم شب در شبستان امام خمینی(ره) و ساعت 8 و نیم در صحن حضرت صاحب‌الزمان(عج) این مراسم اجرا می‌شود.
 
گفتنی است گفت‌وگوی تفصیلی از محتوای کامل این روایتگری به زودی در خبرگزاری رسا منتشر خواهد شد./837/ت302/ی
ارسال نظرات