۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۲۹۷۷۷۴

چند خبر کوتاه از قزوین

خبرگزاری رسا ـ پخش ویژه برنامه انقلاب دوم در سیمای مرکز قزوین، افزایش ۴۴ درصدی اهدا خون در تاسوعا و عاشورا و برگزاری چهارمین دوره مسابقات قرآن ورزشکاران و جوانان در قزوین از جمله اخبار کوتاه قزوین به شمار می‌رود.
خبر کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، ویژه برنامه انقلاب دوم با هدف گرامیداشت جنبش دانشجویان پیرو خط امام در تسخیر سفارت آمریکا در تهران از سیمای مرکز قزوین پخش خواهد شد؛ که این حرکت به عنوان سمبل یک حرکت انقلابی و مردمی از سوی کارشناسان ارزیابی می‌شود.

پوشش تلویزیونی گردهمایی و راهپیمایی یوم الله 13 آبان، انعکاس شور و نشاط نسل سوم انقلاب در مقابله با استکبار، پخش قطعنامه صادره از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در رسانه از مهم‌ترین بخش‌های این برنامه محسوب می‌شود.

ویژه برنامه  انقلاب دوم رویکردی هنرمندانه برای پیوند نسل امروز انقلاب با نسل دیروز برای صیانت از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب دارد که در این برنامه همواره مدنظر خواهد بود.

گفت‌وگو با دانش آموزان، مصاحبه با جوانان دوران انقلاب و گفت‌وگو با دانشجویان پیرو خط امام از مهم‌ترین بخش‌های برنامه انقلاب دوم است.

این برنامه به مدت 70 دقیقه در معاونت سیمای مرکز قزوین تهیه و تولید خواهد شد.

افزایش 44 درصدی اهداءخون در تاسوعا و عاشورا

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، محمدحسین برادران ضمن تشکر از حضور پرشور عزاداران حسینی در طرح نذر خون و اهدای خون به بیماران گفت: طرح نذر خون که همزمان با ایام سوگواری سالار شهیدان آغاز شده، با توجه به نیاز مستمر مراکز درمانی به خون و فرآورده‌های خونی، در تمام ایام سال ادامه دارد.

برادران تصریح کرد: در روزهای تاسوعا و عاشورای سال جاری در کل 991 نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون قزوین و تاکستان مراجعه کردند. تعداد 834 واحد خون از این عزیزان دریافت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد 44 درصدی برخوردار بود.

وی با بیان اینکه 635 واحد در قزوین و 199 واحد در تاکستان توانستند خون خود را اهدا کنند، یادآورشد: مشارکت بانوان در طرح نذر و اهدای خون فقط 41 نفر بود که لزوم اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی برای مشارکت بیشتر بانوان ضروری است.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین گفت: 383 واحد از خون‌های اهدا شده را اهداکنندگان مستمر هدیه کرده‌اند و بقیه مربوط به اهدا کنندگان با سابقه و بار اول بوده است.

برگزاری چهارمین دوره مسابقات قرآن ورزشکاران و جوانان در قزوین

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، مهران قاسمی، معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین با اشاره به برگزاری چهارمین دوره مسابقات قرآن ورزشکاران و جوانان در استان گفت: اسامی جوانان و ورزشکاران مستعد در شهرستان‌های استان جمع‌آوری شده تا در 11 رشته قرآنی با یکدیگر به رقابت بپردازند.

معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین، افزود: افرادی که در رنج سنی 15 تا 29 سال می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند اما اولویت با جوانان ورزشکار استانی است.

قاسمی عنوان کرد: نتایج این سری از مسابقات، هفته آخر آبان ماه سال جاری و پس از برگزاری مسابقات، اعلام خواهد شد و طی مراسمی از نفرات اول تا سوم تقدیر می‌شود.

وی با بیان اینکه در چهارمین دوره این مسابقات از داوران برجسته استانی استفاده شده است، گفت: این دوره فراگیرتر و جامع‌تر از دوره‌های قبلی است در سطح بالاتری بر پا خواهد شد./955/203/ب3

ارسال نظرات