۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۹
کد خبر: ۲۹۷۹۸۷
استاد حوزه و دانشگاه:

شهادت هدف نیست، بلکه وسیله ای برای نجات اسلام و انسان است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که حضرت سیدالشهداء(ع) با شهادت خود و یارانش فریاد خود را تا قیامت به عالمیان رساند، گفت: شهادت هدف نیست، بلکه وسیله ای برای نجات اسلام و انسان است.
حجت الاسلام سيدعباس ميرحبيبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید عباس میرحبیبی استاد حوزه و دانشگاه، دوشنبه شب در جمع عزاداران مسجد صفاری کاشان، با اشاره به این که عاشورا یک جریان الهی به رهبری اباعبدالله(ع) برای دفاع از اسلام بود، گفت: امام حسین(ع) فرمود اگر من با یزید بیعت کنم، فاتحه اسلام خوانده می شود.

 

وی افزود: اگر رهبر جامعه به عنوان حجت خدا با دشمن سازش کند و نوعی سستی نشان دهد و مردم را در غفلت رها کند، اسلام از بین می رود، از این رو سیدالشهداء(ع) در برابر ظلم قیام کرد.

 

حجت الاسلام میرحبیبی طی مسیر پنج ماهه از مدینه تا کربلا توسط امام حسین(ع) را روشنگری، افشاگرایانه و دعوت به مبارزه طلبی دانست و گفت: شهادت هدف نیست، بلکه وسیله ای برای نجات اسلام است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با یادآوری این که امام حسین(ع) با حضور چهار ماه و پنج روزه خود در مکه و در آستانه عرفات، روشنگری می کرد و با گرو‌ه‌های مختلف اسلامی به گفت‌وگو می پرداخت، گفت: امام حسین(ع) در مکه نماینده ای مانند حضرت مسلم را انتخاب کرد.

 

وی با بیان این که اباعبدالله(ع) با حضور مؤثر خود در مکه امور فرهنگی و روشنگرایانه ای برای نمایندگان حجاج حاضر در مکه انجام داد، گفت: زمانی که ایشان با عدم درک مردم مواجه شد، حج را رها کرد، چرا که دشمن سی نفر را در لباس احرام اجیر کرده بود تا سیدالشهداء(ع) را به شهادت برسانند.

 

حجت الاسلام میرحبیبی گفت: امام حسین(ع) از شهادت نمی ترسید، بلکه شهادت ایشان در مکه برای اسلام سودمند نبود، از این رو با یارانش به طرف کربلا حرکت کردند و در این مسیر با افراد متعددی صحبت می کرد تا اهداف قیام خود را تبیین کند.

 

قیام کربلا الگویی برای آزادگان جهان است

حجت الاسلام میرحبیبی در ادامه  با اشاره به این که امام حسین(ع) در روز عاشورا نهایت تلاش خود را برای دعوت دشمن به دین انجام داد، گفت: امور فرهنگی در اولویت فعالیت های اباعبدالله(ع) بود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این که حضرت سیدالشهداء(ع) با شهادت خود و یارانش فریاد خود را تا قیامت به عالمیان رساند، گفت: صداقت، مظلومیت، ایثار در راه دین و عدم خودخواهی از درس های کربلا است.

 

وی با اشاره به این که امام حسین(ع) تا لحظه شهادت دست از مبارزه برنداشت، گفت: مبارزه با طاغوت، نهی منکر و تشکیل حکومت، امر به معروف اباعبدالله الحسین(ع) بود.

 

به گفته وی، واقعه کربلا و دکترین امام حسین(ع) در تاریخ اثرگذاشت و یک مکتب نوین مؤثر در کربلا تأسیس شد.

 

حجت الاسلام میرحبیبی با بیان این که امکان داشت واقعه عاشورا در کربلا دفن شود، از این رو رساندن هدف عاشورا به وسیله آزادگان کربلا دارای اهمیت بسیاری است، گفت: هیچ تفاوتی در دفاع حضرت زینب(س) از اسلام و اهل بیت(ع) نبود و ایشان نایب دو امام در کاروان آزادگان بود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که فعالیت فرهنگی، شهادت و پیام رسانی از مراحل ابتدایی قیام امام حسین(ع) تا بعد از شهادت است، گفت: حضرت زینب قیام کربلا را جهانی کرد و این قیام الگویی برای آزادگان جهان تا قیامت خواهد بود./1307/202/ب3

 

ارسال نظرات