۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۲
کد خبر: ۲۹۸۱۷۲
استاد حوزه علمیه:

حضرت زینب بهترین الگو برای زنان مسلمان است

خبرگزاری رسا ـ عضو فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که حضرت زینب(س) اسوه مقاومت در کربلا بود، گفت: امروز بهتر است برخی از زنان جامعه که ماهواره و فرهنگ غرب را الگوی خود قرار داده‌اند از حضرت زینب(س) الگوبرداری کنند تا دچار خسارت دنیوی و اخروی نشوند.
حضرت زینب بهترین الگو برای زنان مسلمان است 298172 298172

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رضا اصلانی عضو فرهنگی مجلس شورای اسلامی و از خطبای مشهور شامگاه سه شنبه در مصلی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) شهرری، با اشاره به بعد عرفان و سلوک، گفت: عرفان یعنی مدیریت اعضا و جوارح در راه رضای خدا و عمل کردن به شریعت و کلام خدا؛ و کسانی که اهل عرفان و سلوک الی الله هستند در این سیر باید استقامت بسیاری داشته باشند تا بتوانند به نتیجه نهایی خود برسند و استقامت در سیر الی الله بسیار حائز اهمیت است.

 

وی افزود: انسان در سیر الی الله از ظلمت نفس و دلبستگی‌های عالم طبیعت خارج شده و به مقصد یعنی عالم هستی راه پیدا می‌کند امام راحل مهاجر الی الله به صورت باطنی را، خروج نفس معرفی می‌کند.

 

عضو فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انسان در راه کسب توحید نیاز به صبر و استقامت دارد در روایات معصومان(ع) مسلمانان به داشتن صبر توصیه شده‌اند امام حسین(ع) در کربلا با صبر توانست استقامت کند.

 

حجت الاسلام اصلانی بیان داشت: صبر در برابر ناملایمات و سختی‌ها زندگی بسیار مهم و دارای اجری عظیم است پیامبر اکرم(ص) رسولی است که در کارنامه رسالت خود نفرین برای امت ندارد زیرا او در برابر سختی‌ها بسیار صبر می‌کرد و ظرف وجودی ایشان بسیار بزرگ بود و او را رحمة للعالمین نامیدند.

 

وی عنوان کرد: استقامت و صبر دو بال سالک الی الله است و مهلکاتی همچون شیاطین جنی و انسی سبب می‌شود انسان را از راه راست گمراه و در مسیر الی الله منحرف کنند.

 

عضو فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر کسی بخواهید توحید را معرفی کند باید از راه هستی شناسی و خداشناسی وارد شود؛ در نخستین خطبه نهج‌البلاغه امام علی(ع) خداشناسی به صورت کامل بیان شده طوری که تمام فلاسفه و خطبا در برابر این خطبه امیر خاضع و خاشع هستند.

 

حجت الاسلام اصلانی گفت: اگر کسی درصدد شناخت شخصیت حضرت علی(ع) باشد باید به قرآن و نهج‌البلاغه رجوع کند و با محوریت قرار دادن ایشان خود را به درستی تربیت کند.

 

وی ابراز کرد: استقامت و عبودیت زیر پرچم خدا سبب می‌شود که انسان به درجه بالا و به ملاقات الی‌الله نائل شود و خداوند به انسان می‌فرماید آیا از این بالاتر چیزی هست.

 

عضو فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: خداوند می‌فرماید، اگر شما استقامت در راه رضای خدا، ولایت و دین داشته باشید من به شما مژده بهشت را می‌دهم؛ حضرت  زینب(س) اسوه مقاومت در کربلا بود ایشان در طی عمر مبارک خود حوادث ناگواری را تجربه کرد ولی جز شکر خدا چیزی بر قلب و زبانش جاری نشد امروز جامعه غرب نمی‌تواند به وسیله ماهواره و فرهنگ خود زنان ما را سیراب کند بلکه زنان با الگوگیری از حضرت زینب(س) می‌توانند از چشمه جوشان ایشان سیراب شوند./813/202/ب1

ارسال نظرات