۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۲۹۸۳۵۵
عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تبیین کرد؛

سرمایه‌گذاری دشمن با بدل‌سازی‌ و تحریف آموزه‌های اسلام

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام سلیمیان تخریب چهره اسلام را سیاست استکبار خواند و گفت: یکی از عرصه‌های نفوذ فرهنگی دشمنان، اقدام به شبیه سازی و نمونه‌سازی آموزه‌های اسلام است؛ چنان که تلاش دارند تا جایگاه بلند جهاد را در ذهن جهانیان تخریب کنند و امروزه با ساخت فیلم‌ها، سریال‌ها و بازی‌های کامپیوتری، آموزه‌های بلند اسلامی را در نگاه علاقه‌مندان و جوانان خدشه‌دار می‌کنند و بدل‌سازی‌هایی در عرصه‌های فرهنگی شکل می‌دهند.
حجت الاسلام خدامراد سليميان

حجت‌الاسلام خدامراد سلیمیان، عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت آموزه دینی فرهنگ ایثار و شهادت در حفظ جامعه دینی اظهار داشت: زندگی معنوی انسان‌ها به واسطه باورهایی است که براساس این باورها، رفتار و زندگی خود را تنظیم می‌کنند که گاهی این باورها برخاسته از ذهن انسان است و در مرور زمان شکل می‌گیرد و گاهی نیز اعتقادات براساس آموزه‌های وحیانی است، یعنی کتاب‌های آسمانی که بر پیامبران الهی نازل و به مردم ابلاغ شده است.

 

نقش اعتقاد و باورها در سبک زندگی

عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به نقش باورها در زندگی و رفتارهای افراد اشاره کرد و گفت: ثبات این باورها در جامعه کلیدی و حیاتی است؛ زیرا در برابر آموزه‌های وحیانی، شیاطین جن و انس، جبهه باطلی را در برابر و مصاف جبهه حق شکل می‌دهند؛ بنابراین از همان ابتدا که فرزندان حضرت آدم(ع) پا به زمین گذاشتند؛ شاهد کارزار و مصاف دو گروه حق و باطل بود که نخستین مقابله نیز میان هابیل و قابیل ایجاد شد.

 

وی با اشاره به نزاع تاریخی جریان حق و باطل یادآور شد: رودرویی حق با باطل به تدریج گسترش پیدا کرد؛ پیامبران الهی در جبهه حق و مخالفان آنها در جبهه باطل همواره در مصاف بودند که در هر دو طرف شکست و پیروزی وجود داشته است.

 

حجت‌الاسلام سلیمیان، جریان حق را باقی و ماندگار خواند و تأکید کرد: دین مبین اسلام، جبهه حق را همواره پیروز می‌داند و خداوند در آیات مختلف قرآن، این پیروزی را بشارت داده است.

 

وی افزود: آیه«جاء الحق و زهق الباطل» نمود پیروزی حق بر باطل است که خداوند به صراحت و روشنی مشخص کرده است که «ان الباطل کان زهوقا»؛ بنابراین مصاف میان جبهه حق و باطل همواره بوده و خواهد بود.

 

جهاد با دشمن بیرونی و شیاطین درونی مورد تأکید اسلام است

عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی خاطرنشان کرد: افرادی که مقابل جبهه باطل قرار می‌گیرند و در این راه تلاش می‌کنند، مجاهدان در راه حق هستند؛ حقیقت جهاد و مجاهدان در عرصه‌های مختلف اعم از رویارویی با دشمن بیرونی و شیاطین درونی و هوای نفس همواره مورد تأکید آیات و روایات بوده است.

 

وی شهادت را سیره اهل بیت(ع) خواند و یادآور شد: حضرت علی(ع)، جهاد را دری از درهای بهشت می‌داند که خداوند این در را برای عده‌ای خاص از عموم یعنی مهمان‌های ویژه خود می‌گشاید.

 

حجت‌الاسلام سلیمیان گفت: فرهنگ جهاد در اسلام و سایر ادیان، جایگاه خاصی داشته است، اما در اسلام به صورت برجسته و مشخص قابل مشاهده است و در طول 23 سال بعثت پیامبراکرم(ص)، دوران حضرت علی(ع)، امام حسن(ع) نمودهایی از آن وجود دارد.

 

شاخص فرهنگ جهاد و ایثار در واقعه کربلا است

وی شاخص فرهنگ جهاد و ایثار را در واقعه کربلا عنوان کرد و گفت: امام حسین(ع) از هستی خود که یگانه دارایی‌اش بود در راه حمایت از حق و حقیقت گذشت؛ زیرا در پرتو جهاد است که دین و آموزه‌های دینی باقی می‌ماند و جامعه اسلامی امنیت و انسجام پیدا می‌کند.

 

عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به آسیب‌های غفلت از فرهنگ شهادت در جامعه اشاره و تصریح کرد: اگر فرهنگ جهاد در جامعه کمرنگ باشد، دشمنان از مرزهای جغرافیایی نفوذ پیدا می‌کنند؛ ساختار حاکمیت اسلامی مخدوش و نظام اسلامی مضمحل می‌شود؛ بنابراین برای حفظ و صیانت از مرزهای جغرافیایی، جهاد، امری ضروری است.

 

وی با تأکید بر ضرورت مراقبت از نفوذ دشمنان در کشور ابراز داشت: دفاع از مرزهای جغرافیایی بخشی از جهاد است و امروزه نیازمند مجاهدانی هستیم که در کنار حفظ جغرافیای جهان اسلام از عقاید و باورها نیز محافظت کنند؛ زیرا دشمن زمانی که از جغرافیای کشور نتواند نفوذ کند، از مرزهای فرهنگی، عقاید و باورها وارد می‌شود.

 

ضرورت هوشیاری و مراقبت از نفوذ دشمنان در کشور

حجت‌الاسلام سلیمیان، تخریب چهره اسلام را سیاست استکبار خواند و تأکید کرد: یکی از عرصه‌های نفوذ فرهنگی دشمنان، اقدام به مانند سازی و نمونه‌سازی آموزه‌های اسلام است؛ چنان که تلاش دارند تا جایگاه بلند جهاد را در ذهن جهانیان تخریب کنند.

 

وی با اشاره به سوءاستفاده دشمنان از ابزار رسانه‌ای و هنری یاد‌آور شد: امروزه با ساخت فیلم‌ها، سریال‌ها و بازی‌های کامپیوتری، آموزه‌های بلند اسلامی را در نگاه علاقه‌مندان و جوانان خدشه‌دار می‌کنند و بدل‌سازی‌هایی در عرصه‌های فرهنگی شکل می‌دهند.

 

عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی افزود: اتفاقاتی که امروزه تحت عناوین مختلفی در سطح جهان می‌افتد و گروه‌هایی حتی تحت عنوان‌های اسلامی که برگرفته از آیات و روایات است، سبب بروز برخی از آشفتگی‌های کنونی در جهان اسلام شدند؛ بنابراین چنین فعالیت‌هایی که از سوی دشمنان صورت می‌گیرد در راستای نفوذ در عرصه فرهنگ و عقاید است.

 

سرمایه‌گذاری دشمن در عرصه جنگ نرم با ابراز رسانه‌ 

وی ضرورت هوشیاری در برابر توطئه‌های دشمن را یادآورشد و گفت: امروزه جوانان مسلمان اعم از سنی و شیعه، نسبت به هر زمانی مسؤولیت سنگین‌تری بر دوش دارند که دوران دفاع مقدس، جوانان نقش خود را به خوبی ایفا کردند و در مقابل دشمن ایستادند و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی به تصرف دشمن درآید.

 

حجت‌الاسلام سلیمیان به جنگ نرم دشمن علیه آموزه‌های اسلام اشاره کرد و افزود: امروز در عرصه فرهنگی و جنگ نرم، اگر کوتاهی و کم‌توجهی شود؛ سنگرهای مختلف در دسترس دشمن قرار خواهد گرفت و خسارتی که از این ناحیه وارد شود، بسیار سنگین‌تر از جنگ سخت و فیزیکی خواهد بود./908/ت301/س

ارسال نظرات