۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۲۹۸۳۹۱
استاد حوزه علمیه قم:

ازدواج و فرزند پروری روزی انسان را افزایش می‌دهد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام بیگدلی، تحدید نسل را خطری جدی برای جامعه اسلامی خواند و گفت: امروزه دشمن با تبلیغ برنامه‌های تحدید نسل و ترساندن نسل جوان از مشکلات اقتصادی به دنبال از بین بردن فرهنگ ناب و اصیل اسلامی است، در صورتی که طبق اعتقادات دینی، ازدواج و فرزند پروری روزی انسان را افزایش می‌دهد.
فرزند آوري ازدواج آسان

به  گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رضا بیگدلی،‌ استاد حوزه علمیه قم، ظهر امروز در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان این که فرزند میوه دل انسان و ثمره عمر اوست، افزود: خداوند به وسیله نسل، دوام تمدن بشری را در روی کره زمین ممکن کرده است.

 

وی تصریح کرد: فرزند ادامه دهنده نسل و راه انسان است و اگر انسان بتواند فرزند صالحی را تربیت کند، نه تنها به حفظ هویت خود کمک کرده، بلکه دوام جامعه بشری و رشد آن را نیز ممکن کرده است.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: سیره اهل بیت(ع) بر کثرت فرزند تأکید داشته و خود امامان معصوم(ع) فرزندان زیادی داشته‌اند که برای مثال در بعضی از منابع برای امام علی(ع) 30 فرزند و برای امام موسی کاظم(ع) 37 فرزند ذکر شده است که این نشان اهمیت کثرت نسل از منظر اهل بیت(ع) است.

 

حجت الاسلام بیگدلی اظهار کرد: شیخ مفید در کتاب ارشاد خود تعداد فرزندان امام حسین(ع) را چهار پسر به نام‌های (علی اکبر، علی اصغر، جعفر و عبدالله) و دو دختر (سکینه و فاطمه) ذکر کرده‌اند و علی بن عیسی الاریلی درکتاب «کشف الغمه» تعداد فرزندان امام را شش پسر (علی اکبر، علی اوسط، علی اصغر، عبدالله ، محمد و جعفر ) و چهار دختر( سکینه، فاطمه، زینب و رقیه) ذکر کرده است.

 

وی با بیان اینکه فرزند سالم از بزرگترین نعمت‌های الهی است که خداوند به بنده خود هدیه می‌کند، گفت: مشکلات اقتصادی و شرایط سخت زندگی نباید مانعی برای افزایش جمعیت باشد، چرا که هر فرزندی که به دنیا می آید خداوند رزق و روزی او را می‌بخشد.

 

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: در حال حاضر دشمن با تبلیغ برنامه‌ها و فرهنگ تحدید نسل به‌خصوص در میان نسل جوان به دنبال از بین بردن فرهنگ ناب و اصیل اسلامی است./968/پ202/س

ارسال نظرات