۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۲۹۸۶۲۱
استاد حوزه علمیه:

امر به معروف و نهی از منکر سبب رشد جامعه می‌شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه تهران گفت: ما باید پیرو راه اهل بیت و دغدغه امر به معروف و نهی از منکر را داشته باشیم و نسبت به دیگران بی تفاوت نباشیم.
حجت الاسلام احمد محلاتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام احمد محلاتی استاد حوزه علمیه تهران امشب در مسجد امام خمینی(ره) قزوین با اشاره به آرمانها و قیام امام حسین(ع) گفت: امام حسین(ع) فلسفه حرکت خود را در نامه‌ها و سخنرانی‌یشان بیان کردند.

 

وی در ادامه افزود: این سفر به قدری مهم بود که امام حسین(ع) خانواده‌شان را هم با خود همراه کردند.

 

استاد حوزه علمیه با بیان این‌که امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر را مانند نماز واجب دانستند، تاکید کرد: ما باید پیرو راه اهل بیت و دغدغه امر به معروف و نهی از منکر را داشته و نسبت به دیگران بی تفاوت نباشیم.

 

این کارشناس حوزوی اظهار کرد: ما در برابر خواهران و برادران دینی خود مسؤولیم و اسلام دین دوست داشتن است و قرآن می‌فرماید بهترین امتها امتی‌ است که امر به زیبایی دارد و نقص‌های یکدیگر را می‌گویند و به خدا ایمان دارند.

 

حجت الاسلام محلاتی بیان داشت: تمامی افراد در برابر کسانی که بی‌حجاب در جامعه ظاهر می‌شوند مسؤولند چون فرزندان ما هم در جامعه وارد و رفتارهای بد را الگو قرار می‌دهند.

 

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) خاطرنشان کرد: مومن سزاوار نیست در جلسه‌ای حضور پیدا کند که در آن گناه صورت می‌گیرد.

 

امر به معروف و نهی از منکر سبب رشد جامعه می‌شود

استاد حوزه علمیه با بیان این‌که امر به معروف و نهی از منکر سبب رشد جامعه می‌شود تصریح کرد: اگر در مجلس ناشایستی حضور پیدا می‌کنیم که شایسته اسلام و قرآن نیست باید آن مجلس را ترک کنیم، متولیان فرهنگی ما موظفند وارد شوند و راهکارهای درست و شایسته ارائه دهند.

 

این کارشناس حوزوی اضافه کرد: شیعیان امام حسین(ع) باید نگاه خود به اسلام و قرآن را اصلاح کنند و بدانند که دین داری تنها شعار و گریه نیست و باید در عمل حسینی باشیم و مردم کوفه هم بعد از شهادت امام حسین(ع) برای او بسیار گریستند.

 

برای رضای خدا قدم برداریم نه برای رضای مردم

حجت الاسلام محلاتی ابراز کرد: کارهایمان برای رضای خداوند باشد و در راه ایمان کوتاهی نکنیم و از معنویات غافل نشویم و مسؤولیت‌هایی را که نسبت به دیگران داریم درست انجام دهیم و از مومنان کم همت نباشیم.

 

وی با اشاره به حدیثی از امیرمومنان(ع) خاطرنشان کرد: بهتر است اینجا به حساب خود بپردازیم چون حسابرسی در قیامت بسیار سخت است.

 

استاد حورزه علمیه نخستین قدم برای انجام واجبات را امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: باید از عزاداری برای امام حسین(ع) هدف داشته باشیم و اسلام را آنطور که خود می‌خواهیم تعریف نکنیم.

 

این کارشناس حوزوی ابراز کرد: تعریف اشتباه ما از اسلام سبب شده از اسلام به دین شمشیر یاد کنند در حالی که اسلام دین مهربانی‌هاست و با کشت و کشتار مخالف است.

 

حجت الاسلام محلاتی عملکرد مسؤولان را ضعیف خواند و گفت: متاسفانه عملکرد نادرست مدیران و متولیان ما سبب شده که بسیاری از زنان باحجاب و متدین ما تغییر شخصیت دهند و با ظاهر نامناسب در جامعه ظاهر شوند.

 

وی در ادامه تاکید کرد: ما باید اسلام را درست بشناسیم و درست هم به دیگران معرفی کنیم تا مردم با شناخت درست، از دین پاسداری کنند.

 

استاد حوزه علمیه در پایان گفت: ما موظفیم جوانان را با سیره و ولایت امام حسین(ع) آشنا کنیم و پرچم امام حسین(ع) را حفظ کنیم چون حفظ کردن این پرچم باعث عفت و حجاب در جوانانمان می‌شود./838/202/ب1

ارسال نظرات