۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۲۹۸۹۴۰
مدیرکل ارشاد آذربایجان شرقی تأکید کرد؛

ترویج فرهنگ نماز با استفاده از ابزار هنر

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: سعی داریم با بهره گیری از زبان تأثیرگذار هنر و گستردگی فرهنگ به ترویج فرهنگ نماز بپردازیم.
صفي پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی اکبر صفی پور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، عصر امروز در نشست هماهنگی، بررسی و برنامه ریزی ستاد اقامه نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار داشت: ترویج فرهنگ متعالی نماز وظیفه ذاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.


وی خواستار تخصیص اعتبار مناسب برای حمایت از آثار تولید شده در حوزه نماز شد، خاطرنشان کرد: اعتقاد بر این است که استفاده از ابزار هنر بهترین راهکار ترویج فرهنگ اقامه نماز محسوب می شود، از این رو اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اقدامات ارزنده‌ای در این راستا داشته است.


صفی‌پور با اشاره به این‌که اداره کل ارشاد استان علاوه بر این‌که مسؤولیت ترویج فرهنگ نماز در درون سازمان و برای کارکنان را دارد، ملزم به برنامه ریزی در سطح کلان و عمومی جامعه نیز می باشد، افزود: سعی داریم با بهره گیری از زبان تأثیرگذار هنر و گستردگی فرهنگ و بهره گیری از این ظرفیت در استان به ترویج فرهنگ نماز بپردازیم.


وی گفت: نماز به عنوان یک فریضه فردی و وظیفه اجتماعی در اولویت برنامه های این اداره قرار دارد و ما از هر فرصتی برای اشاعه این فرهنگ بهره می گیریم و به عنوان مثال می توان به برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه ها در این حوزه و یا تولید محتوا در مطبوعات و پایگاه های خبری اشاره کرد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ادامه داد: با توجه به اینکه آموزه های این فریضه عظیم در واقع سمت و سو دهنده به کلیه فعالیت ها و تعالی بخش جامعه است، رسالت سنگینی بر عهده متولیان تبلیغ و ترویج فرهنگ نماز بوده و تعمیق باورهای دینی در میان اقشار مختلف به خصوص جوانان و نوجوانان که از دغدغه های اصلی مقام معظم رهبری است وظیفه ماست.


همچنین نصرت الله مرادی، معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی با تأکید بر کارکرد فرهنگ و هنر در ترویج نماز و تنظیم رفتار جامعه، اظهار داشت: عرصه فرهنگ و هنر ظرفیت بسیار خوب و مناسبی برای ترویج فرهنگ نماز با توجه به حضور جوانان و ارتباط با این قشر محسوب می شود.


وی با اشاره به مطالبات رهبری در حوزه نماز، گفت: رهبر انقلاب در پیام به اجلاس سراسری نماز بر کیفیت بخشی به نماز و ترویج و همگانی کردن آن در صدر وظایف تأکید کردند تا صاحبان اندیشه و بیان، با گفتن و نوشتن؛ دارندگان رسانه ها و منبرها با پرداخت جذّاب و هنری و مسؤولان دستگاه ها نیز متناسب با کارکرد آن دستگاه، این وظیفه بزرگ را ادا کنند.


مرادی خواستار همراه کردن فعالیت های هنری با نماز و ترویج این فریضهِ عظیم شد و گفت: بدون شک یک فیلم خیلی کوتاه جذاب با موضوع نماز در ابتدای پخش فیلم های سینمایی بر روی پرده های سینما می تواند تاثیرگذاری قابل توجهی در جوانان و ترغیب و تشویق آنان به ادای این فریضه الهی داشته باشد./935/202/ب3

ارسال نظرات