۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۲۹۹۱۳۵
در نشستی خبری مطرح شد؛

اظهارات عجیب رییس شورای اصلاح طلبان آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ پورشریفی گفت: اصولگرایانی که بتوانند احمدی نژاد را نقد کنند، اصلاح طلب هستند و می توانند درون طیف ما قرار گیرند.
شريفي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سران شورای هماهنگی اصلاح طلبان آذربایجان شرقی شب گذشته در شرایطی نشست خبری با اصحاب رسانه استان در تبریز داشتند که اظهارات رییس این شورا بیش از هر مسأله دیگری جالب توجه به نظر رسید.


سعید پورشریفی، رییس شورای هماهنگی اصلاح طلبان آذربایجان شرقی در سخنانی به ارائه آخرین وضعیت و برنامه‌های اصلاح‌طلبان استان برای حضور در عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی پرداخت و اظهار داشت: کاندیداهای اصلاح‌طلب استان حرفی برای گفتن دارند، چراکه دولت 8 سال گذشته در سال 92 از نظر مردم رد شده است.


وی بدون اشاره به وضعیت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور در دوران اصلاحات، در اظهاراتی عجیب تصریح کرد: پشتوانه اصلاح‌طلبان دولت پاکِ پاک اصلاحات است، دوستداران احمدی‌نژاد به علت علاقه افراطی نسبت به او نمی توانند از عملکردش انتقاد کنند!


پورشریفی با اشاره به سیاست‌های شورای هماهنگی اصلاح طلبان آذربایجان شرقی از برخی کاندیداهای احتمالی نیز گفت: حتی اصولگرایانی که بتوانند احمدی نژاد را نقد کنند، اصلاح طلب هستند و می توانند درون طیف ما قرار گیرند.


رییس شورای هماهنگی اصلاح طلبان آذربایجان شرقی همچنین بدون اشاره به اختلافات درونی اصلاح طلبان در پاسخ به سؤال خبرنگاری گفت: به دنبال اجماع حداکثری هستیم و به یقین این امر حاصل خواهد شد و در نهایت لیست واحدی ارائه خواهیم کرد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود از وضعیت مدیریت استاندار آذربایجان شرقی انتقاد کرد و عدم حضور اصلاح طلبان تندرو در پست های مدیریتی را یکی از ضعف های بالقوه جبارزاده دانست و گفت: این نظر شخصی نیست بلکه برآیند اجماع نظر همه اصلاح طلبان استان در باره عملکرد اقای استاندار است.


پورشریفی ادامه داد: البته ما ملاحظات و محدودیت های مدیریت استان به ویژه در دوران قبل از برجام را می دانیم که در انتصاب مدیران یک سری الزامات و هماهنگی نهادهای محلی و سیاسی را ایحاب می کرد، اکنون در دوره جدید انتظار داریم مدیریت استان قوی تر ای گذشته ظاهر شده و از نیروهای اصلاح طلب بیشتر استفاده کند.


همچنین جعفر راستگو، نایب رییس شورای هماهنگی جببه اصلاحات و قائم مقام حزب اعتماد ملی در آذربایجان‌شرقی با اشاره به موضع اصلاح طلبان در انتخابات مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: اصلاح طلبان در مجلس خبرگان از علما و شخصیت هایی که به صورت قاطع از جمهوریت و اسلامیت به صورت تمام قد دفاع می کنند، حمایت می کند. نه آن شخصیت هایی که اسلامیت را جدا از جمهوریت دانشته و مردم را به استناد آیه قرآن «اکثرهم لایعقلون» می دانند.


وی ادعا کرد: برخی از اصولگرایان هر چه در دین بود در آشفته بازار سیاست به حراج گذاشتند و تمام قد از این اندیشه دفاع کردند، از این رو اصلاح طلبان از اشخاصی حمایت می کند که مدافع اندیشه امام هستند. آنهایی که در زمان امام محلی از اعراب نداشتند، در تقابل آنها خواهیم بود و به مردم می گوییم که به آنها رأی ندهند.


هیچ بنر تبریکی در دولت گذشته نزده‌ایم

همچنین کریم صادق‌زاده، دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز در سخنانی با بیان این‌که خانه کارگر، خانه اصلاح‌طلبان است و بسیاری از برنامه‌های اصلاح‌طالبان در آنجا برپا شده است، اظهار داشت: انتخابات این دوره، انتخاباتی حزبی است و هر حزبی که فعال باشد می‌تواند آرای مردم را جذب کند.


وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر این‌که چرا خانه کارگر در هر دولت موضعی منفعت‌طلبانه دارد، چنانکه در دولت گذشته نیز بنر تبریک برای استاندار وقت از سوی خانه کارگر نصب شده بود، اظهار داشت: هیچ بنر تبریکی در دولت گذشته نزده‌ایم، هشت سال دولت گذشته خانه کارگر تا آستانه تعطیلی هم پیش رفته بود.


وی در ادامه با انتقاد از قانون لزوم مدرک کارشناسی ارشد برای کاندیداهای مجلس شورای اسلامی گفت: در این مورد اعتراض کرده‌ایم چرا که اقشاری مثل کارگر و کشاورز با وضع چنین قانونی، از اداره جامعه دور می‌مانند. خیلی از این افراد که می‌توانند در اداره جامعه نقشی داشته باشند، به دلیل مدرک‌گرایی از صحنه دور می‌شوند./935/پ201/ج

ارسال نظرات