۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۲۹۹۳۶۰
رییس ستاد بزرگداشت مراسم سیزده آبان:

13 آبان تبلور ظلم‌ستیزی و عزت‌خواهی ملت ایران است/ تشکیل 21 ستاد مراسم 13 آبان در کشور

خبرگزاری رسا ـ کاشانی‌پور رییس ستاد بزرگداشت مراسم سیزده آبان، گفت: روز 13 آبان تبلور ظلم‌ستیزی و عزت‌خواهی ملت ایران و لبیک به ندای «هل من ناصر ینصرنی» رهبر حسینی خود با فریاد کوبنده مرگ بر آمریکا و مرگ بر استکبار است تا آمادگی خود را برای ایجاد سدی مستحکم در برابر نفوذ دشمنان به ویژه آمریکا اعلام کنند.
299360 299360 299360 299360 299360 299360

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسین کاشانی‌پور رییس ستاد بزرگداشت مراسم سیزده آبان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: یوم‌الله سیزدهم آبان یکی از مهم‌ترین روزها در تاریخ ملت ایران است.

 

وی افزود: وقوع سه حادثه تاریخ‌ساز در این روز که دارای ماهیتی یکسان ولی در سه موقعیت متفاوت رخ داد را می توان ظرفیت‌ساز بودن این روز بزرگ برای نام گرفتن و نمایندگی یک پیام بزرگ قلمداد کرد.

 

رییس ستاد بزرگداشت مراسم سیزده آبان، عنوان کرد: در نخستین رخداد بزرگ این روز شاهد تبعید حضرت امام راحل و جدا کردن ایشان از امت با نقشه استکبار و عاملیت رژیم وابسته به دلیل اعتراض شدید حضرت امام راحل به تصویب قانون ننگین کاپیتولاسیون که زمینه‌ساز استیلای کشور مستکبر و بالاترین توهین و تحقیر علیه ملت ایران هستیم که طلیعه رویارویی دو جریان حق‌طلب عزت‌خواه و زیاده‌خواه مستکبر در آن جلوه‌گر می‌شود.

 

کاشانی اظهار داشت: در دومین حادثه در کوران انقلاب اسلامی و با اوج‌گیری انقلاب مردمی و همگانی ملت ایران در روز ششم و دوازدهم آبان دستوراتی به رژیم منحوس پهلوی دیکته می‌شود که صراحتا درگیری سخت با تظاهرنندگان در خیابان، استادان و دانشجویان در دانشگاه، دانش آموزان و معلمان در مدرسه و رهبران مذهبی و کارگران اعتصابی مورد تاکید قرار می‌گیرد.

 

وی افزود: برژینسکی می‌گوید روز دوازدهم آبان با اجازه رییس جمهور آمریکا با شاه مکالمه کردم و حمایت تام و تمام ایلات متحده آمریکا را بدون هیچ قید و شرطی به او اطلاع دادم تا او را تشویق کنم اقدام قهرآمیزی انجام دهد، نتیجه این اقدام ریخته شدن خون پاک 45 دانش‌آموز شهید و رنگین شدن سنگفرش مقابل دانشگاه تهران به خون پاک این پاره‌های تن ملت است و این دومین تقابل استکبار با ملت ایران و فریاد و خشم الهی فرزندان ملت در برابر ظلم و ستم استکبار و رژم وابسته او بود.

 

رییس ستاد بزرگداشت مراسم سیزده آبان، بیان داشت: سومین حادثه در روز 13 آبان در سالروز شهادت دانش‌آموزان جلوه دیگری از تقابل را به نمایش می‌گذارد دانشجویان پیرو خط امام که هشدارها و پیام‌های امام راحل را دریافت کرده بودند سیلی سخت ملت ایران به استکبار نواختند.

 

وی افزود: دانشجویان با تلاش مجاهدانه و زحمات طاقت‌فرسا که منجر به بازسازی و انتشار اسناد لانه جاسوسی شد حقانیت این حرکت که امام راحل از ابتدا آن را انقلاب دوم و بزرگ‌تر از انقلاب اول معرفی کرده بود اثبات شد.

 

استکبارستیزی وظیفه انسانی در دین مبین اسلام است

کاشانی ابراز کرد: روز 13 آبان حامل پیام جهانی انقلاب اسلامی یعنی ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی و نشانه رفتن به مصداق عینی استکبار یعنی آمریکای جنایتکار است، استکبار ستیزی از آن جهت یک وظیفه و انسانی در دین مبین اسلام و هدایت قرآنی است که بهترین شیوه برای پیگری صلح و امنیت جهان است.

 

رییس ستاد بزرگداشت مراسم سیزده آبان، گفت: رمز آزادگی و عزت ملت ایران، استکبارستیزی و مقابله با سلطه‌گران عالم است، دشمنی آمریکا با ملت بزرگ ایران اسناد روشن و گویا دارد که آخرین تلاش‌های آمریکای مستکبر و اذنابش پس از امتحان انواع درگیری‌های سخت و نرم برای جلوگیری از پیشرفت ملت ایران را طی سالیان اخیر در مساله هسته‌ای و کارشکنی در سایر عرصه‌های پیشرفت را شاهد هستیم.

 

آمریکا از در رانده شده پیوسته در پی منفذی برای ورود به ایران اسلامی است

وی افزود: آمریکا از در رانده شده پیوسته در پی منفذی برای ورود به ایران اسلامی و تحمیل خواسته‌های خود بوده است تعابیری همچون وضع تحریم‌ها برای فلج کردن ملت ایران، برچیدن تمامی تاسیسات هسته‌ای ایران و همزمان تهدیدهای پیاپی نظامی و به رخ کشیدن گزینه‌های توخالی رومی میز و حمایت همه جانبه از فتنه‌گران در سال 1388 و در اختیار قرار دادن ظرفیت‌های رسانه‌ای، تبلیغاتی و مجازی به آنان، نمونه‌های روشن دشمنی همیشگی آمریکا علیه نظام جمهوری اسلامی ایران است.

 

کاشانی عنوان کرد: هشدارهای رهبر معظم انقلاب و تاکیدات ایشان بر منتفی بودن مذاکره ایران و آمریکا و تاکید بر مذاکرات هسته‌ای با 5+1 بیانگر استمرار استکبارستیزی ملت ایران و شناختن آمریکا به عنوان مصداق اتم استکبار از حکمت و اندیشه بلند و عزت‌خواهی آن رهبر الهی سرچشمه می‌گیرد.

 

رییس ستاد بزرگداشت مراسم سیزده آبان، اظهار داشت: آنچه مسلم است حضور آمریکا در جمع مذاکره‌کنندگان ناظر بر استیصال این کشور مستکبر و ناکامی‌های پیاپی او در پیگیری سیاست‌های تجاوزکارانه در منطقه و جهان است که با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب و تلاش‌های کلیه دست‌اندرکاران مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران و التزام آنها به دستورات رهبر معظم انقلاب به خصوص نسبت به نامه معظم له به رییس این آزمون بزرگ را نیز برای ملت بزرگ و مسؤولان کشور با سرافرازی و عزت قرین خواهد ساخت.

 

روز 13 آبان تبلور ظلم‌ستیزی و عزت‌خواهی ملت ایران و لبیک به ندای «هل من ناصر ینصرنی» رهبر حسینی خود است

وی افزود: روز 13 آبان تبلور ظلم‌ستیزی و عزت‌خواهی ملت ایران و لبیک به ندای «هل من ناصر ینصری» رهبر حسینی خود با فریاد کوبنده مرگ بر آمریکا و مرگ بر استکبار است تا آمادگی خود را برای ایجاد سد مستحکم در برابر نفوذ دشمنان به ویژه آمریکا را اعلام کنند.

 

کاشانی در ادامه گفت: آمریکای جنایت‌کاری که خون هزاران ایرانی، عراقی، یمنی، سوری، افغانستانی، بحرینی و ملل مظلوم و آزاده دیگر از دستان او می‌چکد با فریاد کوبنده و حضور پرشور ملت ایران در تظاهرات روز سیزدهم آبان خواهند فهمید که آرزوی نفوذ را به گور خواهند برد.

 

رییس ستاد بزرگداشت مراسم سیزده آبان، با اشاره به رویکردهای محوری ستاد برگزاری مراسم یوم‌الله 13 ابان عنوان کرد: نمایاندن خشم انقلابی ملت بزرگ ایران علیه استکبار جهانی و مصادیق آن، آگاهی‌بخشی و بصیرت‌افزایی و زمینه‌سازی درک شایسته از ماهیت و توطئه‌های استکبار با روش‌های هم‌افزایانه، توجه ویژه به مساله نفوذ استکبار و ایجاد سد مستحکم در برابر آن، ظهور و نمایاندن ظرفیت استکبارستیزی ملت ایران و تاکید بر استمرار استکبارستیزی ملت ایران و حمیات از مظلومان و ستم‌دیدگان عالم از جمله رویکردهای محوری مراسم 13 آبان است.

 

ستاد مراسم 13 آبان با 11 کمیته در تهران و 10 کمیته در استان‌ها تشکیل شده است

وی با اشاره به اینکه این ستاد در مرکز با 11 کمیته و در استان‌ها با 10 کمیته تشکیل شده است، بیان داشت: کمیته‌های طلاب و دانش‌آموزان و کمیته فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی از جمله کمیته‌های برجسته ستاد هستند، با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت فضای مجازی در انقلاب، ترویج اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی در راستای ایجاد صلح و امنیت جهانی این کمیته تشکیل و گام‌های خوبی در معرفی استکبار برداشته که با همت فعالان این فضا استمرار خواهد داشت.

 

کاشانی ابراز کرد: کرسی‌های آزاداندیشی با موضوع استکبارستیزی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی، همایش‌ها و نشست‌ها با موضوع عاشورا و روحیه استکبارستیزی، برگزاری نمایشگاه‌های متعدد در دانشگاه‌ها از جمله دیگر برنامه‌های ستاد در این روز است.

 

رییس ستاد بزرگداشت مراسم سیزده آبان، اظهار داشت: تولیدات تصویری در حوزه توطئه‌های استکبار تولیدات متنوع شامل موشن گرافیک‌ها، کلیپ‌های تصویری، مسابقات فرهنگی هنری با موضوع جنایات و بدعهدی‌های آمریکا و مبارزه ملت ایران  و استمرار این مبارزه برگزار شده و در حال انجام است.

 

وی افزود: برگزاری مسابقات هنری شامل کاریکاتور، عکس، فیلم، آثار فاخر هنری که قابلیت ارائه جهانی دارند، برگزاری مسابقات بین دانشجویان در حوزه محتوایی مقالات، تولیدات مردمی ویژه مراسم 13 آبان،

 

نواخت زنگ استکبارستیزی در مدارس با حضور وزیر آموزش و پرورش در مدرسه فتح منطقه 3 تهران، برگزاری شب‌های شعر و عصر خاطره در حوزه‌های هنری و فرهنگسراها مجامع ادبی، تولید فیلم‌های کوتاه درباره جنایات آمریکا، نشر تولیدات چندرسانه‌ای و کتاب‌های الکترونیکی با نشر پیام‌های قرآنی و بیانات رهبر معظم انقلاب در شبکه‌های اجتماعی را نیز داریم.

 

کاشانی گفت: برنامه سخنرانی با موضوع عاشورا الهام بخش استکبار ستیزان در مساجد، گرامیداشت فاجعه منا، دیدار خانواده شهدای دانشجو و دانش‌آموز، پخش سرودها از ویدئوهای شهری اجرای برنامه‌های متنوع ادبی با موضوع اگر من دانش آموز سال 57 بودم، رونمایی متعدد از کتب انیمیشن از جمله رونمایی از تاریخ مستطاب آمریکا از جمله دیگر برنامه‌های به مناسبت مراسم 13 آبان است.

 

رییس ستاد بزرگداشت مراسم سیزده آبان، بیان داشت: کمپین‌های دانش‌آموزان با عنوان پنجره‌های نفوذ را بشناشیم، برگزاری رزمایش راسانه‌ای بزرگ مرگ بر آمریکا در روز 13 آبان از دیگر برنامه‌های این روز است./807/201/ب1

ارسال نظرات