۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۲۹۹۴۹۱
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه قرآن و حدیث:

تدوین 32 درس حدیثی ویژه دانشگاه‌های سراسر کشور

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام حجت‌الله بیات گفت: این دانشگاه در زمینه تالیف دروس حدیثی برای دانشگاه‌های سراسر کشور فعالیت می‌کند و تاکنون در این حوزه 32 درس تالیف و تدوین شده است.
حجت‌الاسلام حجت‌الله بيات، معاون فرهنگي و دانشجويي دانشگاه قرآن و حديث

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حجت‌الله بیات، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه قرآن و حدیث، ظهر امروز در بازدید 40 نفر از دانشجویان دانشکده تفسیر و علوم قرآن از موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث اظهار کرد: دانشگاه قرآن و حدیث گسترش دانش‌های حدیثی، انسجام‌بخشی به آموزش‌های حدیثی، تربیت استادان و پژوهشگران علوم قرآن و حدیث و ایجاد ارتباط بین تحصیلات حوزوی و دانشگاهی در زمینه قرآن و حدیث را پیگیری می‌کند.

  

وی خاطرنشان کرد: این دانشگاه اکنون دارای شعبه‌هایی در سه شهر قم، تهران و اصفهان بوده و از مراکز منحصر به فرد در حوزه مباحث حدیثی در کشور محسوب می‌شود.

 

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه قرآن و حدیث با بیان اینکه پذیرش دانشجوی این دانشگاه از طریق آزمون سراسری و اختصاصی ویژه طلاب صورت می‌گیرد، افزود: پذیرش‌ها به صورت حضوری و مجازی است؛ پذیرش دانشجو در قم شامل مقاطع کارشناسی، کارشناس ارشد و دکترا است.

 

وی به رشته‌هایی که دانشجو در آنها پذیرش می‌شود، اشاره کرد و افزود: پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی در رشته‌های علوم حدیث، علوم و معارف قرآن، کلام اسلامی و فقه و حقوق اسلامی انجام می‌شود.

  

حجت‌الاسلام بیات ادامه داد: رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد شامل علوم حدیث با گرایش اخلاق، کلام و عقاید و تفسیر اثری و نهج البلاغه و علوم قرآن و حدیث فقه و مبانی حقوق اسلامی،‌ علوم و معارف نهج‌البلاغه، ‌ارتباطات گرایش حج و زیارت و روانشناسی گرایش روانشناسی مثبت‌گرا است.

 

وی خاطرنشان کرد: متقاضیان در مقطع دکترا می‌توانند در رشته‌های مدرسی معارف اسلامی، تفسیر تطبیقی،‌ علوم حدیث تطبیقی و کلام روایی به تحصیل بپردازند.

 

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه قرآن و حدیث عنوان کرد: انتشار دو نشریه از سوی دانشگاه در دستور کار قرار گرفته که شامل مجله علوم حدیث به زبان عربی و فصلنامه حدیث اندیشه از سوی دانشگاه قرآن و حدیث است.

 

وی خاطرنشان کرد: افراد با ثبت‌نام در مرکز آموزش‌های مجازی به نشانیwww.vu.qhu.ac.ir می‌توانند از دانش‌های حدیث به صورت غیرحضوری(مجازی) استفاده کنند و در پایان دوره مدرک رسمی نیز به افراد اعطا می‌شود.

 

حجت‌الاسلام بیات همکاری عملی با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را از اقدامات دیگر دانشگاه قرآن و حدیث ذکر کرد و افزود: این دانشگاه در زمینه تالیف دروس حدیثی برای دانشگاه‌های سراسر کشور فعالیت می‌کند تاکنون در این حوزه 32 درس تالیف و تدوین شده است.

 

وی با اشاره به افتخارات دانشگاه قرآن و حدیث گفت: تاکنون این دانشگاه توانسته رتبه نخست کشور در قبولی آزمون کارشناسی ارشد از سوی فارغ‌التحصیلان کارشناسی دانشگاه قرآن و حدیث را به خود اختصاص دهد.

 

 معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه قرآن و حدیث خاطرنشان کرد: هر دو نفر دانشجوی کارشناسی دانشگاه، یک نفر به مقطع کارشناسی ارشد راه پیدا کرده و این آمار بیش از سه برابر میانگین کشوری است.

 

گفتنی است، دانشجویان دانشکده علوم قران ضمن بازدید از نمایشگاه آثار دارالحدیث بر مزار شهدای گمنام مدفون در مؤسسه دارالحدیث گرد آمدند و با قرائت فاتحه یاد آنان را گرامی داشتند./998/د101/س

 

منبع: مؤسسه دارالحدیث

ارسال نظرات