۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۷
کد خبر: ۲۹۹۵۲۹
استاد حوزه علمیه اصفهان:

دشمن هیچگاه به وعده‌های خود عمل نمی‌کند/ شعار جدایی دین از سیاست راه نفوذ دشمن است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه اصفهان راه نفوذ دشمن را تغییر خطوط اصلی فکری از جمله مطرح کردن شعار جدایی دین از سیاست برشمرد و گفت: به خدا نباید باور کنید که آمریکا به وعده‌های خود عمل خواهد کرد چرا که دشمن هیچگاه به وعده خود عمل نمی‌کند.
نفوذ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، احمد مقیمی، استاد حوزه علمیه اصفهان امشب در مسجد جواد الائمه شمال اصفهان دشمن را هدفمند، نظام مند و روشمند برشمرد و گفت: دشمن در روش‌های خود گاه اسلحه و شمشیر را از رو می‌بندد و گاهی دشمنی او علنی نبوده و از روش باطنی و غیر ظاهری به واسطه نفوذ، انحراف و استحاله رفتار می‌کند؛ استحاله یعنی شکل و ظاهر دین وجود داشته اما حقیقت دین وجود ندارد و آدم‌ها از درون دچار پوسیدگی شده و حقیقت دین یعنی امام کشته می‌شود.

 

نخستین راه نفوذ دشمن دنیاطلبی است

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه اصفهان نخستین راه نفوذ دشمن در دل جامعه دینی را دنیاطلبی دانست و تصریح کرد: بعد از پیامبر مزه دنیا زیر دهان جامعه دینی رفت که همین موضوع سبب 25 سال خانه نشینی و 3 جنگ تحمیلی بر امام علی(ع)، صلح امام حسن(ع) و به مسلخ شهادت رفتن امام حسین(ع) شد، در زمانی که مهرالسنه پیش چشم مردم بود زبیر مهریه زن خود را یک میلیون درهم در نظر گرفت و سرداران جهان اسلام تبدیل به سرمایه‌داران شدند و این چنین جامعه دینی به سمت دنیاطلبی حرکت کرد.

 

وی ادامه داد: شخصی نیز بعدها گفت که ما قبل از انقلاب یک تکه زمین داشتیم که بعد از انقلاب ایران درون آن افتاد، دنیاطلبی به داشتن یا نداشتن مال و ثروت مربوط نیست و مسئله اصلی این است که انسان دلبسته مال دنیا نباشد که چاره آن ذکر یاد خدا و یاد معاد است چرا که زمانی که انسان مرگ را فراموش کرد ثروت طلب می‌شود.

 

مقیمی با بیان این که باید به جایی برسیم که به استفاده از کالای داخلی افتخار و نسبت به مصرف کالای خارجی احساس شرم داشته باشیم، خاطرنشان کرد: زمانی که انسان دنیاطلب شد از تهدید و تحریم می‌ترسد اما تحریم زمانی که روحیه دنیاطلبی در میان باشد اثرگذار است، در روایتی از معصوم داریم که اگر کسی به خاطر دنیا با دشمن هم کلام شد به آن چیزی که به خاطرش هم کلام شده نخواهد رسید و یا اگر به اندکی از آن رسید خدا برکت را از آن بر می‌دارد.

 

ایجاد فضای شایعه و تبلیغات راه نفوذ دشمن است

کارشناس مذهبی و فرهنگی دومین راه نفوذ دشمن را ایجاد فضای تبلیغات و شایعه برشمرد و اظهار کرد: شایعه سبب از هم پاشیدن سپاه مسلم شد و زمانی که به امام حسین(ع) تهمت خارجی بودن زده شد مردم راحت تر دست به قتل ایشان زدند بنابراین نباید تسلیم شایعه شد.

 

وی با تأکید بر این که بنی امیه هیچگاه به وعده‌های خود عمل نکردند، بیان کرد: به خدا نباید باور کنید که آمریکا به وعده‌های خود عمل خواهد کرد چرا که دشمن هیچگاه به وعده خود عمل نمی‌کند و اگر تمام برجام را زیر و رو کنید حتی یک مورد را پیدا نمی‌کنید که آنها وعده‌ای مربوط به زمان حال داده باشند بلکه در برجام تمام اقدامات ما مربوط به حال و اقدامات آنها به سال‌های آتی موکول شده است.

 

دشمن تا ما را به ذلت نکشاند رهایمان نخواهد کرد

مقیمی افزود: دشمن در ظاهر لبخند زده و از پشت خنجر می‌زند، در راهرو دست داده و کمی جلوتر دست انسان را میپیچاند، اوباما باهوش است اما برای این که ما را از پا دربیاورد و آنها تا ما را به حضیض ذلت نکشانند رهایمان نخواهند کرد.

 

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه اصفهان با اشاره به حکمت‌های نهج البلاغه گفت: امام علی(ع) می‌فرمایند رفیق تو، رفیقِ رفیق تو و دشمنِ دشمنت دوست تو است و دشمن تو، دوست دشمنت و دشمنِ دوستت دشمن تو است و اگر با معیار این سخن امیرالمؤمنین نگاه کنیم متوجه پاسخ این سؤال که آیا باید لبنان و سوریه را رها کرده یا به آنها کمک کنیم خواهیم شد.

 

وی اظهار کرد: به من می‌گویند چرا روی منبر سیاسی حرف میزنی در حالی که مگر امام حسین(ع) سیاسی نبود؟ اگر اباعبدالله به صورت عادی و طبیعی از دنیا می‌رفتند می‌توانستیم سیاسی نباشیم، ایشان اگر می‌خواستند می‌توانستند به یمن رفته و در آنجا به صورت عادی زندگی کنند ولی به دلیل دارا بودن روحیه دفاع از مظلوم راه شهادت را برگزیدند.

 

تغییر خطوط فکری راه نفوذ دشمن است

مقیمی سومین راه نفوذ دشمن را تغییر خطوط اصلی فکری از جمله مطرح کردن شعار جدایی دین از سیاست برشمرد و تصریح کرد: امام حسینی که مربوط به 1400 سال پیش باشد و تنها برای مصائبش گریه کنیم برای دشمن خطر ندارد بلکه امام حسینی برای آنها خطر دارد که مرگ سرخ را به زندگی ننگین و مصیبت و تحریم را به ذلت ترجیح دهد، جای هیئت و سخنرانی‌ای که برای نظام سلطه ضرر نداشته باشد وسط جهنم است./1304/202/ب2

ارسال نظرات