۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۲۹۹۷۷۶
حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدی مطرح کرد؛

عزاداری با معرفت سدی در برابر نفوذ فرهنگی دشمن

خبرگزاری رسا ـ تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) عزاداری با معرفت به سیره امام حسین(ع) را پدافند غیر عامل فرهنگی در مقابل تهاجم دشمن خواند و گفت: اگر جامعه اسلامی به این سیره عملی لبیک گوید دشمن در زمین خود زمین گیر شده و دسیسه های او ناکام خواهد ماند.
حجت الاسلام سعيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد سعیدی، امشب در برنامه درسهایی از عاشورا که از شبکه نور پخش شد با اشاره به اینکه درس گرفتن از عاشورا و حماسه کربلا با رصد لحظه به لحظه سیره این حماسه سازان ممکن است، اظهار کرد: اگر در بین اقشار جوان جوامع اسلامی اصل قیام امام حسین(ع) بر اساس اسناد تاریخی مورد تحقیق قرار بگیرد سبک زندگی اسلامی به حقیقت عملی خود در جامعه اسلامی خواهد رسید.

 

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با اشاره به راهبرد فرهنگی رهبر معظم انقلاب که به نام سبک زندگی اسلامی در میان فرهنگ پژوهان دنبال می‌شود، گفت: امروزه یکی از مسائلی که جوامع اسلامی با آن درگیر است؛ دام‌های فرهنگی و اجتماعی دشمن برای جوانان امت اسلام است.

 

امام جمعه قم با اشاره به اینکه اگر جوانان مسلمان از باب غیرتمندی اسلامی که در مراسم و هیأت مذهبی از خود نشان می‌دهند در مقابل حربه های فرهنگی دشمن ایستادگی کنند دشمن را به معنای واقعی ناچار و زمین گیر خواهند کرد، گفت: واکنش به‌موقع بر مدار غیرت اسلامی می‌تواند دشمن را در زمین خودش زمین گیر کند.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدی به تبیین ابعاد ناتوی فرهنگی پرداخت و گفت: جوانان گرفتار در اعتیاد، فحشاء و بسیاری دیگر از معضلات اجتماعی اگر دعوت های دشمن را پاسخ نمی دادند به این دام‌ها گرفتار نمی شدند.

 

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها نمونه غیرتمندی دینی را حماسه کربلا تبیین کرد و گفت: دلیل اصلی قیام امام حسین(ع) همین غیرتمندی و آزادگی دینی بود که ایشان از محضر رسول اکرم(ص) و پدر و مادر گرامیشان آموخته بودند.

 

امام جمعه قم توجه به سیره الگوهای رفتاری در زندگی معصومین را برای همه لازم دانست و گفت: دعوت یزید به بیعت نمونه‌ای از دعوت های سمی شیاطین بود که با واکنش جدی و صریح امام حسین(ع) مواجه شد.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدی به بیان سند تاریخی این تفسیر خود پرداخت و گفت: در مقاتلی همچون خوارزمی، لهوف و مثیر الحزان آمده است که یزید نامه‌ای به امام حسین(ع) نوشت و در آن به ولید دستور داد که بیعت را به هر نحوی که شده از امام حسین(ع) بگیرد.

 

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه0س) با بیان نص این روایت که می فرماید«کتب یزید إلى الولید یأمره بأخذ البیعة على أهلها عامة وخاصة على الحسین(ع) ویقول له: إن أبى علیک فاضرب عنقه، ثم أوردوا الخبر نظیر ما ذکره الطبری إلى قولهما، فغضب الحسین وقال: ویلى علیک یا ابن الزرقاء أنت تأمر بضرب عنقی؟ کذبت ولؤمت نحن أهل بیت النبوة ومعدن الرسالة ویزید فاسق شارب الخمر وقاتل النفس ومثلى لا یبایع مثله»، اظهار کرد: پاسخ و واکنش امام حسین(ع) در این جملات به نحوی است که تاریخ نتوانست آن را مخفی کند یا بپوشاند؛ بنابراین حضرت می فرمایند ما اهل بیت نبوت هستیم چگونه با شخصیتی با جایگاه یزید بیعت کنیم که دائم الخمر است.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدی عزاداری با معرفت به سیره امام حسین(ع) را پدافند غیر عامل فرهنگی در مقابل تهاجمات دشمن خواند و گفت: اگر جامعه اسلامی به این سیره عملی لبیک عملی گوید دشمن در زمین خود زمین گیر و دسیسه های او ناکام خواهد ماند./837/پ202/ی

ارسال نظرات