۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۳۰۰۲۹۰

آزمون سالانه حافظان قرآن حوزه علمیه خراسان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ آزمون سالانه حافظان قرآن حوزه علمیه خراسان در رشته های حفظ 10 جزء، 15 جزء و کل قرآن امروز در مشهد برگزار شد.
آزمون سالانه حافظان قرآن حوزه علمیه خراسان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه خراسان، حجت الاسلام شریف زاده، مسئول دفتر فرهنگی تربیتی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه این آزمون همانند سال‌های گذشته، سال جاری نیز با حضور طلاب حافظ قرآن کریم برگزار می شود، گفت: این آزمون جهت ارج نهادن به تلاش حافظان گرامی و تشویق مادی و معنوی طلاب، با در نظرگرفتن مزایا و امتیازات خاص، در نظر گرفته شده است.

 

وی افزود: این آزمون در رشته های حفظ 10 جزء، 15 جزء و کل قرآن در دو مرحله کتبی و شفاهی  ساعت 15 امروز در طبقه همکف مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان برگزار شد.

 

حجت الاسلام شریف زاده با اشاره به اینکه این آزمون ویژه طلاب برادر حوزه علمیه خراسان می‌باشد، خاطرنشان کرد: ترویج و توسعه فضای انس دائمی با قرآن و حدیث در بین طلاب علوم دینی، ترغیب و تشویق طلاب به حفظ قرآن وحدیث، ارزیابی طلاب حافظ قرآن و نهج البلاغه به صورت سالانه، تجلیل و ارج نهادن به تلاش طلاب حافظ قرآن و نهج البلاغه از اهداف برگزاری آزمون سالیانه حفظ قرآن کریم می‌باشد.

 

وی با بیان اینکه شرکت کنندگان در این آزمون از مزایایی نیز برخوردار خواهند شد، ابراز داشت: اعطای گواهینامه حفظ قرآن کریم (در رشته­های ثلث، نصف و کل قرآن)، ارتقاء شهریه مقام معظم رهبری و آیات عظام (حفظهم الله) و بهره­مندی از تسهیلات نهادهای حوزوی و آموزشی و تبلیغی و امتیاز ویژه اسکان از مزایای این آزمون می‌باشد.

 

حجت الاسلام شریف زاده شرط حضور در این آزمون را داشتن پرونده تحصیلی در مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان عنوان کرد و گفت: معیار قبولی در آزمون سالانه حفظ، احراز معدل لازمِ حاصل از دو آزمون کتبی و شفاهی می باشد و سئوالات کتبی این آزمون به صورت سه گزینه ای طراحی شده و امتیاز منفی ندارد./930/101/ب3

ارسال نظرات