۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۳۰۰۳۱۵
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده:

اجرای اقتصاد مقاومتی زیربنای اقتصاد ایران را تقویت می کند

خبرگزاری رسا ـ معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: اقتصاد مقاومتی در زمان پسا تحریم نیز باید اجرا شود تا اقتصاد کشور را از تک محصولی بودن و عدم توازن مالی در جامعه خارج کرده و بنای اقتصادی جامعه را تقویت کند.
شهيندخت مولاوردي، رييس مرکز امور زنان و خانواده رياست جمهوري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، شهیندخت مولاوردی ظهر امروز در شورای اداری که در سالن شهید عطایی استانداری آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: یاد کشته شدگان منا و همه سرداران و سربازان شهید این استان را گرامی می داریم.

 

وی آذربایجان غربی را به رنگین کمان قومیت ها تشبیه کرد و ادامه داد: به رغم همه تفاوت ها و اختلاف عقیده ها، مردم این استان به صورت مسالمت آمیز و سازنده در کنار هم با صلح و صمیمیت زندگی می کنند.

 

مولاوردی با اشاره به برجام گفت: مذاکرات هسته ای از 12 سال پیش آغاز شده و ما را به پای گفت وگو با قدرت های برتر جهان کشیده بود، با وجود همه تحریم ها و فشارها ملت ما در این مدت در مقابل ابر قدرت های جهان ایستادگی کرد و در نهایت مذاکرات به پایان رسید.

 

وی اعتدال را توازنی میان مقدورات و امکانات دانست و افزود: ایران به یک قدرت منطقه ای تبدیل شده است و رغبت بین المللی جهت مشارکت و همکاری با ایران پس از انعقاد برجام افزایش یافته است.

 

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده تاکید کرد: افزایش روابط با کشورهای دیگر نباید به معنی پر کردن ایران از کالاهای خارجی و اختصاص بازار داخلی به بیگانه باشد، بلکه ما باید تلاش کنیم علم و تکنولوژی دیگر کشورهای صنعتی جهان را جذب کرده و از دانش آنان در راستای بهبود تولیدات داخلی استفاده کنیم.

 

وی با بیان اینکه توسعه متوازن در کشور ایجاد نشده است و برخی از استان ها برخوردار و برخی دیگر کم برخوردار هستند، گفت: در وضعیت فعلی کشور توسعه ملی همچنان به شکل نامتوازن در حال وقوع است و تا رسیدن به عدالت اجتماعی و اقتصادی فراگیر نیاز به تلاش ها و فعالیت های فراوانی است.

 

اجرای اقتصاد مقاومتی زیربنای اقتصاد ایران را تقویت می کند

مولاوردی با اشاره به دیدار اخیر هیات دولت با رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی که در دیدار با مقام معظم رهبری تبیین شد، متعلق به دوره تحریم نیست، بلکه در زمان پسا تحریم نیز این سیایت باید اجرا شود تا اقتصاد کشور را از تک محصولی بودن و عدم توازن مالی در جامعه خارج کرده و بنای اقتصادی جامعه را تقویت کند.

 

وی با اشاره به وضعیت زنان در جامعه و آسیب های اجتماعی که این قشر را تهدید می کند، افزود: وضعیت زنان و خانواده ها متمایز از وضعیت کلی جامعه نیست و برای حل مشکلات و معضلات تمام اقشار جامعه باید برنامه جامع ششم توسعه کشور که از سوی نهاد مقام معظم رهبری تدوین شده است اجرا شود.

 

فهیمه فرهمندپور، مشاور امور زنان وزیر کشور نیز در این جلسه، اظهار داشت: تقسیم بودجه در کشور ما باید به صورت عادلانه صورت گیرد و به همه اقشار جامعه به ویژه حوزه بانوان توجهی عادلانه شود.

 

وی گفت: فعالان در حوزه فرهنگی بانوان اغلب با مشکل کمبود بودجه مواجه هستند، از این رو انتظار می رود مسؤولان مربوطه همکاری های بیشتری با بخش بانوان هر نهاد بکنند.

 

فرهنمند با تاکید بر عدم جنسیتی بودن اختصاص بودجه به استان ها، اضافه کرد: منابعی که در اختیار استانداران قرار می گیرد، مختص به جنس مردان نیست و از این منابع می توان برای کمک و تقویت فعالان عرصه بانوان و خانواده تزریق کرد./936/202/ب3

ارسال نظرات