۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۳۰۰۴۱۵
آیت‌الله امامی کاشانی:

«مرگ بر آمریکا» پیروی از مبنای قرآنی مبارزه با ظالمان و مستکبران است / نامه رهبری هدایت گر برجام است

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله امامی کاشانی شعار مرگ بر آمریکای را دارای پشتوانه قرآنی دانست و تاکید کرد: آمریکا از ابتدا با انقلاب اسلامی و ملت ایران دشمن بود و از هر فرصتی برای ضربه زدن به نظام اسلامی استفاده کرده است.
آيت الله امامي کاشاني نماز جمعه تهران به امامت آيت الله امامي کاشاني آيت الله امامي کاشاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد امامی کاشانی، امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی بر امپریالیسم غرب اظهار داشت: انقلاب اسلامی با مجاهدت امام خمینی(ره) و شهامت جوانان به پیروزی رسید و از سرنوشتی که در حال حاضر آل سعود مرتجع و قرون وسطایی به آن دچار است نجات پیدا کرد.

 

خطیب نماز جمعه تهران به استکبار ستیزی ملت ایران اشاره کرد و گفت: توحید، نبوت، معاد، عدالت و ولایت مستمر در برابر سلطه استکبار از پایه‌های نظام اسلامی است و این اصول در اصل دوم قانون اساسی بیان شده است.

 

وی با اشاره به تحلیل‌های نادرست برخی از مبانی دینی و سیره اهل بیت(ع) تصریح کرد: برخی از رفتارهای سیاسی را نباید با مبانی دینی و سیره ائمه اطهار(ع) تحلیل کنیم، زیرا نکته‌ها و مقامات متفاوت است، بلکه باید به تجربه‌های عینی مراجعه کرد.

 

آیت‌الله امامی کاشانی به اصل 110 قانون اساسی اشاره و تأکید کرد: برداشت‌های شخصی از مبانی دینی ممنوع نیست، اما مسموع و کاربردی نیز نخواهد بود؛ زیرا طبق اصل 110 قانون اساسی، نظر مسموع و قابل اجرا از حقوق و اختیارات رهبری است.

 

وی با اشاره به تجربه تاریخی دشمنی آمریکا با ملت ایران و آموزه‌های اسلام ابراز داشت: آمریکا از ابتدا با انقلاب اسلامی و ملت ایران دشمن بود و از هر فرصتی برای ضربه زدن به نظام اسلامی استفاده می‌کند، چنان که استکبار جهانی دشمن اسلام و مسلمانان است و جنایات عراق، سوریه، فلسطین، لبنان، یمن و دیگر کشورها با حمایت آمریکا انجام می‌شود.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری به جنایات یمن اشاره کرد و افزود: گرچه حکام آل سعود، در جایگاه‌ نوکران آمریکا و رژیم صهیونیستی پست هستند، اما همه جنایات و ظلم‌های منطقه و پست پرده آل سعود، داعش و گروه‌های تکفیری آمریکا است.

 

وی با اشاره به عزت و اقتدار جمهوری اسلامی در جهان خاطرنشان کرد:  جمهوری اسلامی با مدیریت و هوشیاری رهبری مدیر، مدبر و دلسوز کشور، اقتدار دارد و اگر نمایندگان ایران در نشست وین درباره سوریه عزت و اقتدار دارند و اظهار نظر می‌کنند به دلیل اقتدار و وجهه بین‌المللی ایران است.

 

آیت‌الله امامی کاشانی، شعار مرگ بر آمریکای دانشجویان و دانش‌آموزان در مراسم 13 آبان را جلوگیری از نفوذ خواند و گفت: شعار مرگ بر آمریکای دانشجویان و دانش‌آموزان، واکنش و بازتاب عملکرد آمریکا درباره ایران است و همچنین پیروی از مبنای قرآنی مبارزه با ظالمان و مستکبران است.

 

وی با اشاره به نامه 9 ماده‌ای رهبر معظم انقلاب و الزامات برجام اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب، برجام را حمایت و هدایت کردند، اما نفوذ دشمن و ضرورت حصار داشتن کشور را هشدار دادند، چنان که در مذاکرات نیز مشخص شد که آمریکا قصد دارد ایران را نابود کند، گرچه تیم مذاکره کننده نیز با درایت و شجاعت عمل کرد.

 

خطیب نماز جمعه تهران، اقتصاد مقاومتی را از الزامات پسابرجام نامه‌ 9 ماده‌ای رهبری برشمرد و تأکید کرد: غیر از هوشیاری و مراقبت از نفوذ دشمن باید کشور متکی به توان داخلی و مستقل باشد و نگاهش به بیگانگان نباشد و طبق دستور رهبر معظم انقلاب، اقتصاد مقاومتی در صدر امور قرار داشته باشد.

 

وی با اشاره به نامه 372 نهج البلاغه یادآورشد: حضرت علی(ع) ثبات دین و دنیای یک جامعه را در دست عالمان و ثروتمندانی می‌دانند که علما اعم از علمای دین و متخصصان در امور مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به علمشان عمل کنند و ثروتمندان، مال خود را در راستای آبادی، تولید و رفع تورم در کشور به کار بگیرند.

 

آیت‌الله امامی کاشانیبه هشدارهای حضرت علی(ع‌) خطاب به علما و ثروتمندان اشاره کرد و افزود: عالمان سیاست و اقتصاد، دولت و مجلس که به قوانین آگاه هستند، در قبال جامعه وظیفه دارند و باید به علمشان عمل کنند و سرمایه‌دارانی که خداوند به آنها نعمت داده است، اگر برای خدا قیام نکنند و به وظیفه خود عمل نکنند، در پیشگاه الهی مسؤول هستند./908/پ201/ج

ارسال نظرات