۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۳۰۰۵۲۳
عضو حزب الله لبنان:

مقاومت در لبنان به فرهنگ عمومی تبدیل شده/ قدر رهبر خود را بدانید

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام العلی با بیان این که مسأله مقاومت در لبنان به فرهنگ عمومی تبدیل شده، گفت: شما باید قدر رهبر خود را بدانید ما در لبنان سیاستمدارانی داریم که می‌گویند قدرت لبنان در ضعفش است و این شعار را در تمام سیستم‌ها وارد می‌کنند.
استکبار ستيزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام شیخ وائل العلی از حزب الله لبنان جمعه شب در مسجد سید اصفهان با اشاره به آیه 120 سوره آل عمران گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید اگر در برابر کینه توزی‌های آنها استقامت کرده و پرهیزگار باشید نمی‌توانند به وسیله نقشه خائنانه خود به شما ضرر برسانند.

 

حجت الاسلام العلی، آمریکا را یزید و مستکبر زمانه دانست و تصریح کرد: سرچشمه انقلاب اسلامی شما به جهان یادآوری می‌کند که مرگ بر آمریکا همان شعار هیهات مناالذله است، در تاریخ بشر همواره افرادی از مسیر حق خارج شده و در چنگال هواهای نفسانی افتادند در این راستا تلاش نظامی برای استعمار ملت‌ها اگرچه ادامه یافت اما جمع بندی حوادث قرن‌ها نشان می‌دهد که مستعمرین دریافتند حضور نظامی برای تحمیل اراده سیاسی خود بر ملت‌ها روش پایداری نبوده بنابراین به فکر تأمین منافع خود به شکل غیر مستقیم افتادند.

 

وی افزود: با رشد ملت‌ها استعمار پنهان قدرت خود را از دست داد بنابراین مستعمرین به شیوه پیچیده و قوی روی کار آمده و با توجه به نقش فرهنگ، نظریه پردازان سلطه متوجه شدند اگر بتوانند فرهنگ یک ملت را از درون استحاله کنند خواهند توانست به منافع خود رسیده و به استعمار سیاسی، نظامی، تجاری، اقتصادی و فرهنگی خود بپردازند که در این راستا به دنبال سلب عزت ملی ملت‌ها هستند.

 

عضو حزب الله لبنان، غفلت از قدرت الهی را از جمله عوامل نفوذ دشمن معرفی کرد و گفت: وابستگی، خود باختگی، دنیاطلبی، ضعف فرهنگی، عشق خواص به قدرت و ثروت، بی تفاوتی نسبت به افکار و عقاید مردم، ناامیدی مردم نسبت به آینده و عبرت نگرفتن از حوادث گذشته از جمله راه‌های نفوذ دشمن است و غفلت از توجه به قدرت‌ الهی می‌تواند نقش اساسی در نابودی عزت یک ملت ایفا کرده و آنها را به ذلت و نابودی بکشاند.

 

حجت الاسلام العلی با اشاره به نفوذ اسراییل در خاک لبنان و حوادث بعد از آن اظهار کرد: مردم لبنان در روزهای نخست ورود صهیونیست‌ها به خاک کشورشان در برخی روستاها نوشتند «خوش آمد می‌گوییم به دشمن ستمگر» اما با نفس‌های معجزه آفرین امام راحل و رهنمودهای امام خامنه‌ای، به یک ملت قوی، مؤمن، بیدار، بابصیرت و همیشه در صحنه تبدیل شدند.

 

وی با بیان این که مسأله مقاومت در لبنان به فرهنگ عمومی تبدیل شده خاطرنشان کرد: زمانی که سلفی‌ها و تکفیری‌ها وارد خاک سوریه شدند حزب الله به دنبال کمک به این کشور بود اما رسانه‌ها و روزنامه‌های وابسته دست به کار شده و علیه این اقدام حزب الله مطلب نوشتند و گفتند شما نمی‌توانید مقاومت کنید و بحث مشروعیت جنگ و دخالت در امور کشورهای دیگر را مطرح کردند اما حزب الله تصمیم خود را گرفته بود.

 

حجت الاسلام العلی ادامه داد: امروز امنیت هیچ کشوری از داخل آن تأمین نمی‌شود، فاصله بیروت تا دمشق 85 کیلومتر، تهران تا دمشق 1400 کیلومتر و واشنگتن تا دمشق 10 هزار کیلومتر است با این وجود چرا ما حق دخالت در مسأله سوریه را نداریم اما آمریکا از آن طرف اقیانوس اطلس برای تأمین امنیت خود وارد این جنگ می‌شود؟ ان شاءالله به زودی مسأله سوریه حل می‌شود و در حال حاضر نیز آمریکایی‌ها به سوریه نیرو اعزام می‌کنند تا در نهایت بگویند ما هم در خارج کردن تکفیری‌ها از این کشور کمک کردیم.

 

عضو حزب الله لبنان، با اشاره به وضعیت اسفبار پناهندگان سوری در اردوگاه‌ها و پناهگاه‌های کشورهای اروپایی گفت: شما باید قدر رهبر خود را بدانید ما در لبنان سیاستمدارانی داریم که می‌گویند قدرت لبنان در ضعفش است و این شعار را در تمام سیستم‌ها وارد می‌کنند و می‌گویند نباید علمی تولید شده و مردم سواد داشته باشند اما امام خمینی(ره) نهضت سوادآموزی راه انداختند و امام خامنه‌ای(حفظه الله) نیز بحث تولید علم را مطرح کردند تا جوانان را از نقطه انفعال به فعل برسانند، ما در خارج از ایران هستیم و قدر رهبر شما را بسیار داریم اما برخی نمی‌دانند در چه نفعی به سر می‌برند./1304/202/ب1

ارسال نظرات