۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۳۰۰۵۶۶
عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان کوهرنگ:

اصلاح فرهنگ عمومی نیازمند مشارکت همگانی است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان کوهرنگ اصلاح فرهنگ جامعه را نیازمند مشارکت همه افراد دانست و گفت: شورای فرهنگ عمومی یک تشکل مشورتی و نظارتی است که در جهت تقویت سنت‌ های مفید و حذف سنت‌ های مغایر با ارزش‌های اسلامی و ملی برنامه ‌ریزی می‌کند.
حجت الاسلام محمد جمال پور، تنها روحاني مستقر در کوهرنگ

حجت الاسلام محمد جمالپور، دبیر ستاد اقامه نماز و عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان کوهرنگ، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، توجه به فرهنگ عمومی را از مهم ترین نیازهای امروز جامعه اسلامی برشمرد و گفت: فرهنگ عمومی به ‌معنای مجموعه نیازهای فرهنگی و رفتارهایی همچون آداب و معاشرت، مراعات حقوق دیگران، نظم، وجدان کاری و انضباط اجتماعی است که تولید کننده و مصرف ‌کننده آن، عموم مردم هستند.

 

وی با اشاره به جایگاه و اهمیت فرهنگ عمومی اظهار داشت: اهمیت جایگاه فرهنگ به اندازه‌ ای است که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان هویت یک ملت یاد کرده و فرموده‌اند: «فرهنگ هویت یک ملت است، ارزش‌های فرهنگی روح و معنای حقیقی یک ملت است و همه چیز مترتب بر فرهنگ است.»

 

تنها روحانی مستقر در شهرستان کوهرنگ، بررسی و تحلیل شرایط و جریانات فرهنگی کشور و سنجش نظام ارزشی جامعه به منظور تعیین نقاط قوت و ضعف فرهنگی و ارائه راه‌حل ‌های مناسب، تهیه و تدوین طرح‌ هایی برای هماهنگ‌ کردن کوشش ‌های فرهنگی و هنری و تبلیغی در سازمان ‌ها و مراکز رسمی فرهنگی و هنری در جهت اعتلای فرهنگ و هنر و بهبود کیفیت آن ‌ها و تصویب روش‌ های اجرایی تشویقی به منظور شکوفایی فرهنگ عمومی در ابعاد مختلف آن را از جمله مهم ترین وظایفی دانست که برای شورای فرهنگ عمومی تعیین شده است.

 

دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان کوهرنگ، اصلاح فرهنگ جامعه را نیازمند مشارکت همه افراد دانست و تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی یک تشکل مشورتی و نظارتی است که در جهت شناخت نقاط ضعف و قوت، تقویت سنت‌های خوب و مفید و حذف سنت‌های مغایر با ارزش‌های اسلامی و ملی برنامه‌ریزی می‌کند.

 

این مقام مسؤول با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره خطر نفوذ فرهنگی دشمن، خاطرنشان کرد:شورای فرهنگ عمومی باید در راستای جلوگیری از نفوذ فرهنگ بیگانه و تقویت فرهنگ اسلامی در جامعه تلاش کند.

 

حجت ‌الاسلام جمالپور، از فرهنگ اسلام به عنوان فرهنگ محبت، مودت و مهربانی یاد کرد و گفت: برای محافظت جوانان از فرهنگ مبتذل و خشن بیگانه، باید فرهنگ اسلامی در جامعه گسترش یابد.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان کوهرنگ با تأکید بر این که باید با ترویج فرهنگ مبتنی بر ارزش‌ های اسلامی، از رواج سنت ‌های غلط جلوگیری کرد، افزود: اصلاح فرهنگ تنها به وسیله یک شورا امکان‌ پذیر نیست، بلکه اگر قرار است سبک زندگی اسلامی داشته باشیم، همه افراد باید با هم به قانون و ارزش‌ های اسلامی احترام بگذاریم، حق یکدیگر را رعایت کنیم، وجدان کاری داشته باشیم و از اسراف، ظلم، بد‌اخلاقی و بی نظمی بپرهیزیم.

 

این مقام مسؤول در پایان نقش روحانیون، استادان، نخبگان، رسانه ‌ها و افراد تأثیرگذار را در تقویت ارزش ‌ها و حذف آسیب ‌ها و سنت‌ های غیرارزشی از جامعه ضروری و مهم برشمرد./9457/302/ب3

 

ارسال نظرات