۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۳۰۰۵۷۷
رییس حوزه های علمیه میاندوآب مطرح کرد؛

ضرورت تلاش حوزه علمیه جهت تأمین مبلغ در عرصه بین‌الملل

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه میاندوآب با اشاره به این که مراکز دینی و فرهنگی در داخل و خارج از کشور خواستار حضور روحانی هستند، گفت: متأسفانه نتوانستیم به درخواست آن ها پاسخ مثبت دهیم، بنابراین حوزه های علمیه باید تلاش کنند تا با تولید علم و تربیت مبلغ علاوه بر تأمین نیازهای داخل کشور نیازهای سایر کشور ها را نیز تأمین کنند.
امام جمعه مياندوآب

حجت الاسلام حمید حسن زاده، امام جمعه میاندوآب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به این که حوزه های علمیه از گذشته تاکنون دارای دو بال علم، تقوا و معنویت است، اظهار داشت: اگر این دو بال بایکدیگر نباشد، حوزه نمی تواند به اهداف خود دست یافته و به سر منزل مقصود برسد.

 

وی با بیان این که حوزه علمیه فقط مرکز علمی نیست، افزود: تفاوت حوزه‌های علمیه با سایر مراکز علمی در این است که در حوزه‌های علمیه طلاب باید بال معنوی را به همراه بال علمی داشته باشند.

 

امام جمعه میاندوآب با اشاره به این که حوزه های علمیه در گذشته به عنوان مراکز فرهنگی، تبلیغی در دنیا مطرح بوده اند، اظهار داشت: بعد از وفات پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین (ع) حوزه های علمیه، اسلام را نگه داشته اند و امروزه طلاب به عنوان وارثان اهل بیت (ع) به تبلیغ دین می پردازند.

 

حجت‌الاسلام حسن زاده اضافه کرد: طلبه باید همیشه چند کلمه تحصیل، تبلیغ، تهذیب و تحقیق را که با حرف (ت) شروع می شود را به یاد داشته باشد.

 

وی با بیان این که بعد از نظام جمهوری اسلامی حوزه‌های علمیه رسالت سنگینی را بر عهده دارند، گفت: طلاب باید با دقت و سرعت بیشتری توان خود را به کار گیرند تا بتوانند در مقابل سوالات مردم پاسخگو باشند.

 

رییس حوزه علمیه میاندوآب با اشاره به این که مراکز دینی و فرهنگی در داخل و خارج از کشور خواستار حضور روحانی در آن مراکز هستند، تصریح کرد: متأسفانه نتوانستیم به درخواست آن‌ها پاسخ مثبت دهیم، بنابراین حوزه‌های علمیه باید تلاش کنند تا با تولید علم و تربیت مبلغ علاوه بر تأمین نیازهای داخل کشور نیازهای سایر کشورها را نیز تأمین کنند.

 

امام جمعه میاندوآب به ایجاد نشاط در طلاب اشاره کرد و گفت: نشاط نقطه مقابل سستی و تنبلی است و طلبه بدون نشاط نمی تواند در مقابل سستی و تنبلی ایستاده و در جامعه تأثیرگذار باشد.

 

حجت الاسلام حسن زاده در پایان از مدیران حوزه های علمیه خواستار شد که در کنار برنامه های آموزشی، زمینه ورزش و تفریح را برای طلاب فراهم کنند./1301/302/ب2

ارسال نظرات