۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۳۰۰۸۸۲
با حضور دانشجویان قرآنی سراسر کشور؛

مرحله پایانی جشنواره قرآن و عترت در قم اجرا می‌شود

خبرگزاری رسا ـ دبیر سی‌امین جشنواره ملی قرآن وعترت دانشجویان کشور با اشاره به ضرورت پرداختن رسانه‌ها به معارف قرآنی گفت: جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور در قالب شش بخش کتبی، شفاهی، پژوهشی، فناوری، هنری و ادبی برگزار می‌شود که افتتاحیه سی‌امین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان ایران روز سه شنبه و اختتامیه مسابقات نیز در روز پنج شنبه هفته جاری برگزار می‌شود.
علي اصغر شعاعي، دبير سي‌امين جشنواره ملي قرآن و عترت دانشجويان کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی اصغر شعاعی، دبیر سی‌امین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور، ظهر امروز در نشست خبری که در علوم و معارف قرآن کریم برگزار شد، گفت: امسال دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم که در 22 شهر فعالیت دارد، میزبان مسابقات قرآن و عترت دانشجویان کشور است.

 

دبیر اجرایی سی‌امین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان ایران گفت: جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور در قالب شش بخش کتبی، شفاهی، پژوهشی، فناوری، هنری و ادبی برگزار می‌شود.

 

شعاعی بیان کرد: این جشنواره با همکاری وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه‌های فرهنگیان، پیام نور، علمی کاربردی، دانشگاه آزاد، دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، دانشگاه فنی و حرفه‌ای، جهاد دانشگاهی و نهاد رهبری در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

  

وی با بیان این که این مسابقات در دو بخش کتبی و شفاهی اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: بخش کتبی این جشنواره در رشته‌های احکام، آشنایی با سیره، ادعیه، احادیث، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم با حضور 120 نفر برگزار می‌شود.

 

شعاعی اظهارکرد: در بخش شفاهی که در هفت رشته قرائت، ترتیل، حفظ پنج جز، ده جز، بیست و حفظ کل و مداحی و اذان برگزار می‌شود که در این بخش 147 نفر از برادران و 119 نفر از بانوان به رقابت می‌پردازند.

 

وی با بیان مسابقات رشته‌های قرآنی برادران در مدرسه علمیه امام کاظم (ع) برگزار می‌شود؛ افزود: در بخش پژوهش که شامل رشته‌های مقاله نویسی، تلخیص کتاب و نقد و بررسی کتاب است و همچنین بخش هنری و فناوری 360 نفر به رقابت می‌پردازند.

 

شعاعی به مرحله پایانی جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور اشاره کرد و  گفت: 1100 نفر از دانشجویان به مرحله کشوری راه یافتند که 743 نفر برای مرحله نهایی انتخاب شدند.

 

وی ابراز کرد: تذهیب، طراحی پوستر، پویانمایی، معرق، فیلم کوتاه، عکاسی، نماهنگ، نقاشی و خوش نویسی، نمایشنامه نویسی، داستان نویسی و فیلم نامه نویسی، رشته‌های فرهنگی و هنری و ادبی از دیگر مسابقات این جشنواره است.

 

شعاعی اظهارکرد: 300 هزار دانشجو در سراسر کشور و در نهادهای دانشگاهی کشور در این مسابقات شرکت کرده‌اند که این مسأله نشان دهنده این است که دانشجویان به علوم و معارف قرآن علاقه و رغبت بسیاری دارند.

 

دبیر اجرایی سی‌امین جشنواره ملی قرآن و عترت گفت: در این جشنواره، نمایندگان جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در ششمین دوره مسابقات بین المللی دانشجویان جهان اسلام، انتخاب می‌شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: افتتاحیه سی‌امین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان ایران روز سه شنبه و اختتامیه مسابقات نیز در روز پنجشنبه هفته جاری برگزار می‌شود.

 

شعاعی اظهارکرد: برگزاری نمایشگاه تخصصی قرآن کریم و برگزاری محافل قرآنی در مناطق مختلف از جمله مسجد مقدس جمکران، امامزاده ابراهیم (ع) نیروگاه از دیگر برنامه‌های این جشنواره است.

 

وی ابراز کرد: اعضای و مسؤولان جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان با مراجع تقلید همچون حضرت آیات جوادی آملی، نور همدانی، مکارم شیرازی، علوی گرگانی دیدار داشتند.

 

شعاعی در پایان سخنانش با اشاره به ضرورت پرداختن رسانه‌ها به معارف قرآنی گفت: مناسب است که مطبوعات و رسانه‌ها خبری برای ترویج معارف قرآنی در میان دانشجویان، حوزویان، مردم فعالیت داشته باشند و بهتر است که رسانه‌های شهر قم در این زمینه پیش‌قدم شوند و الگوی رسانه‌های کشور باشند./998/پ202/ف2

ارسال نظرات