۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۳۰۱۰۶۶
معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه قزوین:

حضور میلیونی مردم ایران در اربعین نشان از شور و شعور حسینی است

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه قزوین با بیان اینکه شیعیان هر چه دارند از امام حسین(ع) و مکتب عاشورایی است، گفت: همه ساله ملت ایران به ویژه نسل نوجوان و جوان با این حرکت ماندگار به دشمنان اسلام شور و شعور حسینی را نشان می‌دهند.
حجت الاسلام فغاني
معاون تبليغ حوزه علميه قزوين

حجت‌الاسلام عباس فغانی، معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) و با اشاره به حضور میلیونی مردم ایران در اربعین حسینی گفت: همه ساله ملت ایران به خصوص نسل نوجوان و جوان با این حرکت ماندگار به دشمنان اسلام شور و شعور حسینی را نشان می‌دهند.

 

حجت‌الاسلام فغانی با بیان اینکه شیعیان هر چه دارند از امام حسین(ع) و مکتب عاشورایی است، اظهار کرد: باید سیره و روش زندگی اهل‌بیت(ع) را در زندگی خود پیاده‌سازی کنیم.

 

معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه قزوین به فعالیت‌های صورت گرفته در این معاونت اشاره کرد و افزود: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه دارای چندین بخش بوده که یکی از این بخش‌ها معاونت تبلیغ است که توانسته طلبه‌ها را به همراه خانواده و برای برنامه‌های تبلیغی به روستاه‌ها اعزام کند.

 

این مسؤول با اشاره به بیان رهبر معظم انقلاب که فرمودند: «تبلیغ از وظایف ذاتی حوزه است»، عنوان کرد: یکی از وظایف حساس در بخش تبلیغ اعزام هجرت بلند مدت بوده که در روستاه‌های محروم و دارای شرایط هجرت اجرا می‌شود.

 

اعزام 50 مبلغ به روستاها در طرح هجرت

وی به طرح هجرت بلند مدت اشاره کرد و یادآور شد: روحانی که دارای شرایط علمی و توانایی تبلیغ باشد حداقل به مدت یک سال در آن روستاهای هجرت پذیر اقامت خواهد داشت و کارهای فرهنگی، اقامه نماز و پاسخگویی به مسائل دینی و شرعی مردم روستا از وظایف اصلی این افراد خواهد بو د که در حال حاضر 50 نفردر این طرح اعزام شده‌اند.

 

حجت‌الاسلام فغانی با اشاره به تشکیل مدارس امین در کشور گفت: در سال 91 این مدارس در استان قزوین و در سراسر کشور با همکاری ادارات کل آموزش و پرورش و حوزه علمیه دایر شد.

 

وی در ادامه اضافه کرد: نیروهای روحانی برادر و خواهران طلبه که واجد شرایط هستند به این مدارس اعزام می‌شوند و مهم‌ترین وظیفه آن‌ها توانایی کلاس‌داری، روش مشاوره  وارتباط با دانش آموزان است.

 

مدارس امین مورد استقبال خانواده‌ها قرار گرفته است

معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه قزوین تصریح کرد: از جمله فعالیت‌های انجام شده در مدارس امین برگزاری کلاس‌های احکام، عقاید و اخلاق، جلسلات پرسش و پاسخ برای دانش آموزان، اقامه نماز جماعت، برگزاری هیئت‌های دانش آموزی، اردوهای زیارتی وعلمی و تشکیل کلاس‌های قرآنی و روخوانی است.

 

این مسؤول با اشاره به آثار و نتایج این طرح برای دانش آموزان و خانواده‌ها عنوان کرد: این طرح ثمرا ت خوبی برای دانش آموزان داشته و افرادی که در امر مسایل دینی سهل‌انگاری داشتند با حضور در این مدارس بسیار تغییرات خوبی در این افراد صورت گرفته است که حتی خانواده‌های دانش آموزان و اولیاء مدارس نیز از این طرح معاونت تبلیغ بسیار استقبال کرده‌اند.

 

حجت‌الاسلام فغانی در پایان به امر آموزش برای طلاب روحانی برادر و خواهر اشاره کرد و گفت: معاونت تبلیغ برای طلاب طرح هجرت و هم‌چنین اعزام طلاب روحانی به مدارس امین جلسات و کلاس‌های آموزشی در شهرستان‌ها و مراکز استان‌ها برگزار کرده است که در نهایت از هر یک از این افراد جداگانه آزمون گرفته خواهد شد./955/302/ب2

ارسال نظرات