۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۳۰۱۳۵۰
صبح امروز؛

همایش ملی نماز و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در زنجان آغاز به کار کرد

خبرگزاری رسا ـ همایش ملی نماز و پیشگیری از آسیب های اجتماعی امروز در زنجان و با حضور مسؤولان استانی و کشوری از جمله معاون فرهنگی قوه قضائیه و امام جمعه زنجان برگزار شد.
همايش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، ید الله رجائی، رییس دانشگاه آزاد واحد زنجان، امروز در همایش ملی نماز و پیشگیری از آسیب های فردی و اجتماعی که در دانشگاه آزاد زنجان برگزار شد، با اشاره به ارائه راهکارهای عملی در زمینه ترویج نماز، گفت: نتایج و کاوش های صورت گرفته در این همایش و مقالات علمی که از آن به دست می آید به ارگان های مربوطه برای ارائه راهکارهای عملی برای ترویج نماز داده خواهد شد.

 

وی در ادامه با اشاره به ارسال بیش از 3 هزار مقاله علمی و پژوهشی به دبیرخانه علمی همایش در دانشگاه آزاد زنجان، اظهار داشت: یکی از اهداف این همایش رساندن پیام نماز به سراسر کشور از دانشگاه آزاد زنجان بوده و می خواهیم تا این پیام الهی از این مرکز علمی به سراسر کشور ارسال شود تا با توجه به تعداد بیش از 3000 مقاله ای که به دبیرخانه همایش ارسال شده است، تحولی در این زمینه ایجاد شود.

 

رییس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان در ادامه پیام آقای حمید میرزاده، رییس دانشگاه آزاد کشور را برای حاضران قرائت کرد که در بخشی از این پیام آمده است: شهرتی که زنجان و زنجانیان در ارادت به خاندان عصمت و طهارت (ع) دارند و نمونه بارز آن عزاداری مردم این مرز بوم در 8 محرم است؛ برای ما بسی افتخار است که در شهری که با این عنوان شناخته می شود و چنین همایشی با محوریت نماز در آن برگزار می شود میزبانی آن را به عهده داریم که همان ادامه مسیر تبلیغ نماز از سوی امام حسین (ع) است.

 

در ادامه این پیام آمده است، همایش ملی نماز و پیشگیری از آسیب های اجتماعی فرصتی است تا دانشگاهیان به ابعاد گوناگون و علمی نماز بپردازند چرا که وظایف مختلفی در زمینه پرسش و جست و جو و کاوش درباره نماز را به عهده دارند که با ادامه این مسیر می توان دانشجویان متعهدی به جامعه دینی کشور تحویل داد.

 


وی در پایان نماز را تنها عامل فساد زدایی از ارکان مختلف جامعه اسلامی شمرد و گفت: فقط با ترویج نماز است که می توان از ظهور و بروز و گسترش فساد و ناهنجاری در حوزه های مختلف زندگی و جامعه اسلامی جلوگیری به عمل آورد.

 

گفتنی است؛ این همایش به صورت ملی و سراسری در زنجان در حال برگزاری است که پژوهشگرانی از استان های مختلف کشور در این مراسم حضور دارند و البته بنابر اعلام قبلی قرار بود سخنران ویژه این همایش حجت الاسلام والمسلمین قرائتی باشد که به علت کسالت و بیماری در این مراسم شرکت نکرد./949/202/ب1

ارسال نظرات