۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۳۰۱۵۲۷

چند خبر کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی

خبرگزاری رسا ـ انجام ۱۶۰۰نفر روز تبلیغ دینی در شهرهای تویسرکان، فرسفج و سرکان، امام سجاد(ع) چهره ترک خورده معارف را ترمیم کردند، درگذشت رییس اسبق اداره تبلیغات اسلامی فارسان، تولید ۴۰ نشریه طرح اوقات فراغت در گلستان، لزوم به روز بودن اطلاعات علمی طلاب و مبلغان دینی برای پاسخ به نیازهای نوین جامعه از اخبار کوتاه سازمان تبلیغات اسلامی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، رضا شریفی راد مدیر روابط عمومی و مسئول تشکلهای دینی اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان 17 آبان  94 درمصاحبه با خبرنگار هفته نامه ندای توی، گفت:درایام دهه دوم و سوم محرم 1437ذ هجریز قمری به همت 80 نفر از مبلغین شبکه تبلیغی این شهرستان، روحانیان مستقر، پاره وقت، خوداستقرار و بومی این شهرستان بیش از 1600 نفر روز تبلیغ دینی 6280 روز تبلیغ دینی در مساجد، مدارس، هیئات مذهبی، مراکز دانشگاهی و محافل مذهبی شهرهای تویسرکان، فرسفج و سرکان و روستاهای تابعه، انجام شد.

 

مسئول تشکلهای دینی اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان اهم موضوع سخنرانی مبلغین و مبلغات را حول محور امام حسین و عاشورا،زندگی و نبوت حضرت رسول(ص) و بیان احکام شرعی عنوان کرد و افزود:مبلغین و مبلغات در منابر خود به تشریح اهداف قیام سیدالشهدا(ع) پرداخته ولزوم پیروی مردم را از دستورات شرع بیان داشتند.

 

امام سجاد(ع) چهره ترک خورده معارف را ترمیم کردند

حجت‌الاسلام کاظم لطفیان، مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، در جمع نمازگزاران مسجد امام سجاد(ع) بیرجند که به مناسبت شهادت امام زین العابدین برگزار شد، گفت: امام سجاد (ع) پس از شهادت پدر بزرگوارشان یکی از دشوار ترین مقاطع تاریخ اسلام را مدیریت کردند و معارف اسلامی را در قالب دعا در جامعه ترویج کردند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: امام هوشیارانه اصول و فروع دین و نیز معارف اخلاقی را در قالب رساله حقوق و صحفه سجادیه ارائه و زمینه ساز نهضت علمی و تولید دانش دینی در زمان امام باقر(ع) و امام صادق (ع) شدند.

 

وی گفت: اقدامات امویان چهره معارف  اسلامی را خدشه دار کرد و امام زین العابدین با رویکرد توانستند چهره ترک خورده معارف اسلامی را ترمیم نمایند.

 

تولید 40 نشریه طرح اوقات فراغت در گلستان

،طاهره صفریان در نشست کارشناسان فرهنگی در مزار تپه نور الشهدای گرگان با بیان این خبر که تعداد 40 نشریه طرح فراغت با مشارکت 1200 جوان  در گلستان تولید شده است،گفت:تولید نشریات طرح فراغت بهترین وسیله جهت پر کردن بخشی از اوقات فراغت جوانان در تابستان بوده است.

کارشناس فرهنگی امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان در ادامه با اشاره به اینکه جوانان به دلیل در اختیار داشتن شبکه های اجتماعی و وسایل ارتباط جمعی در شبخون فرهنگی دشمن قرار گرفته اند،افزود:تهاجم و شبیخون فرهنگی جوانان نشان از اهمیت حوزه فرهنگ و جوانان است.

وی بیان داشت: کار فرهنگی کار عادی نیست و نیاز به برنامه‌ریزی گسترده دارد و بسیاری از تجربیات در اوقات فراغت شکل گرفته به‌طوری که تهاجم و شبیخون فرهنگی، ناتو فرهنگی، جنگ نرم‌افزاری و سخت افزاری نشان از توجه به حوزه فرهنگ است.

صفریان هدف از طرح اوقات فراغت را برنامه‌ریزی و مشارکت فعال جوانان و حضور شاداب آنها در صحنه در زمینه فرهنگی و آموزشی عنوان کرد و افزود: نگاه سازمان به طرح فراغت نگاه گذرا و کوتاه مدت نیست بلکه بلند مدت است و فعالیت های فراغت جوانان در قالب گفتمان های چهره به چهره،گفتمان های دینی مدارس و جلسات آموزشی اجرا می‌شود.

 

لزوم به روز بودن اطلاعات علمی طلاب و مبلغان دینی برای پاسخ به نیازهای نوین جامعه

حجت‌الاسلام کاظم راشد یزدی خطیب برجسته کشور در جمع طلاب حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) و مبلغان شهرستان آران و بیدگل درحسینیه الزهرا (س) این شهر گفت: ضرورت امروز طلاب و مبلغان دینی، به روز بودن اطلاعات علمی برای پاسخ به نیازهای نوین جامعه است.

 

این خطیب برجسته با اشاره به اینکه اسلام دین کتابت و قلم است اظهار داشت: اسلام دینی است که پیامش برای کل جهانیان است و اولین دستوراتی که از جانب پروردگار عالم به پیامبر خاتم(ص) داده شد توجه به فراگیری علم و بنا گذاشتن مکتب ایشان بر اساس علم و عقل بود، در حالی که در سایر ادیان، دعوت و هدایت انبیا اغلب با نشان دادن معجزه به مردم بوده است.

 

این استاد اخلاق با اشاره به اینکه پیام دین به همه آن هایی است که طالب حقیقت هستند، افزود: سختی کار رسول اکرم(ص)، دعوت مردم از طریق علم و معجزه اش یعنی قرآن کریم که جز با تعلیم و تعلم میسر نیست، بوده است.

 

حجت‌الاسلام راشد یزدی با بیان اینکه ائمه معصومین به مقوله علم و تبعیت آن با کتابت بسیار تاکید می کردند، خاطر نشان کرد: روزی شخصی نزد حضرت زهرا (س) آمد و تقاضای رؤیت رساله علمی برجای مانده از پیغمبر(ص) را نمود ایشان بعد از آنکه آن را نیافتند به فضه فرمودند: «مگر نمی دانی ارزش آن نزد من معادل دو فرزندنم حسن و حسین (علیهما السلام) است» و این گواه بر اهمیت مسأله علم است.

 

وی در مورد ترویج علم و فراگیری آن و استفاده از وجوهات در این راه تصریح کرد:اسلام به منظور توسعه و ترویج علم و دانش، بودجه ای را از صدر اسلام برای این امر اختصاص داده که بخشی از وجوهات و مصارف زکات در این رابطه است.

 

حجت‌الاسلام راشد یزدی افزود: مراجع عظام تقلید بویژه مقام معظم رهبری تاکید دارند اگر طلبه ای درس نخواند استفاده از وجوهات برای او حرام شرعی است.

 

این استاد درس اخلاق با تأکید بر به روز و عالم به زمانه بودن طلاب خاطر نشان کرد:حقیر اگر الان اعتباری دارم نه بخاطر علم است بلکه به خاطر شهرت است زیرا علمی که در گذشته فراگرفته بودم مربوط به همان زمان بوده و اگر همان مطالب را الان برای عده ای از مردم بازگو کنم، جمعیت زیادی گمراه می شوند زیرا اطلاعات دینی باید به روز شود همانطور که علوم همواره به روز می‌شود.

 

حجت‌الاسلام راشد یزدی افزود: در عصر حاضرکه عصر فضا، تکنولوژی، ارتباطات و سرعت است اگر کسی بخواهد تنبلی کند و به خیال خود با همان مجاهدت های علمای قبلی به تنهایی می تواند حرفی برای گفتن داشته باشد، خود علم و فناوری و سرعت او را دچار بزرگترین صدمات جبران ناپذیری می‌کند و او را به‌عنوان یک فرد زمین خورده و عقب مانده مانند گروهای تکفیری و اسلام وهابیون به دنیا معرفی می‌کند.

 

وی افزود: هر کلمه اشتباه، یک جامعه را به هم می ریزد و فاجعه جبران ناپذیری را بر یک امت وارد می‌کند، لذا کلیه مبانی دین اسلام از توحید گرفته تا مسایل تربیتی و اخلاقی بر شناخت علمی استوار است./1325/ت303/ف2

 

منبع: روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی

ارسال نظرات