۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۳۰۲۵۷۴
با هدف بررسی جایگاه عرفان اسلامی؛

همایش و فراخوان مقاله «برآستان عرفان از منظر اندیشمندان» برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاونت پژوهش مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) مشهد، همایش و فراخوان مقاله «بر آستان عرفان از منظر اندیشمندان» را برگزار می کند.
همایش و فراخوان مقاله «برآستان عرفان از منظر اندیشمندان» برگزار می‌شود

خانم طالقانی، معاون پژوهش مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) مشهد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: معاونت پژوهش مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) مشهد، فراخوان مقاله «بر آستان غرفان از منظر اندیشمندان» را با هدف بررسی مفاهیم عرفانی از منظر آیات عظام علامه ملکی تبریزی، شهید شاه آبادی، علامه حسینی طهرانی، علامه طباطبایی، شهید مطهری، علامه جوادی آملی، بهجت، امام خمینی و ... را برگزار می کند.

 

وی گفت: آیت الله خامنه ای می فرمایند: «مرحوم آقاى طباطبائى خودش فیلسوف بود، اهل فلسفه بود، بلاشک در عرفان هم وارد بود؛ منتها آنچه که در عرفان از ایشان معهود است، عرفان عملى است؛ یعنى سلوک، دستور، تربیت شاگرد؛ شاگرد به معناى سالک. عرفان نظرى باید به سلوک بینجامد.»

 

معاون پژوهش مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) مشهد به محورهای فراخوان اشاره و ابراز کرد: «جایگاه سیر و سلوک در آیات و روایات»، «مراحل سیر و سلوک»، «شیوه های سیر و سلوک»، «موانع سیر و سلوک» و «سیر و سلوک در ادیان و مذاهب» محورهای این فراخوان هستند.

 

این استاد حوزه علمیه خواهران مشهد در مورد شرایط ارسال مقالات، افزود: موضوعات مرتبط با محورهای این فراخوان نیز پذیرفته می شود و در همایشی از برگزیدگان تقدیر خواهد شد.

 

طالقانی افزود: از اساتید و طلاب علاقه مند دعوت می شود حداکثر تا پایان بهمن ماه آثار خود را در قالب فایل word، حداکثر در 15 صفحه و با رعایت قوانین نگارشی و ویرایشی به آدرس ( الکترونیکis.pajohesh@yahoo.com) ارسال کنند.

 

معاون پژوهش مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) مشهد یاد آور شد: علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس دبیرخانه، واقع در چهارراه لشگر، امام خمینی 48، مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) مراجعه یا با شماره 38525251 -051 تماس بگیرند./1309/302/ب1

ارسال نظرات